|
|
25 września 2006, 17:45:06 - prof
Zarząd PZPN przyjął projekt reformy systemu rozgrywek
Cztery ligi centralne - od ekstraklasy przez pierwszą, dwie grupy drugiej do ośmiu grup trzeciej ligi - tak wygląda projekt struktury piłkarskich rozgrywek centralnych od sezonu 2008/09.
Projekt przyjął w poniedziałek zarząd PZPN, a proponowane zmiany muszą zaaprobować delegaci podczas Walnego Zgromadzenia związku. - Obecna pierwsza liga miałaby przyjąć nazwę ekstraklasa, a druga stałaby się wtedy pierwszą - poinformował wiceprezes PZPN Eugeniusz Kolator. - Nowym tworem byłaby składająca się z dwóch grup po 18 zespołów druga liga. Trzecią ligę stanowiłoby osiem grup złożonych z zespołów z dwóch sąsiednich województw.
Obecnie rozgrywki centralne obejmują trzy klasy rozgrywkowe - 16-zespołowa pierwsza liga, 18-drużynowa druga liga oraz cztery grupy trzeciej ligi, po 16 drużyn każda.
|
źródło: PAP



srotfl - 25 września 2006, 17:49:25 - *.cnb.com.pl
Po cholerę co sezon albo 2 reformować rozgrywki?

10 znaków - 25 września 2006, 17:50:44 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.7.134)
ale tak już było... mam pytanie czy jest jakiś kraj, w którym druga liga liczy 36 zespoły czy to nasz rekord

pkb - 25 września 2006, 17:53:22 - *.gdynia.mm.pl
Od 2005/2006 mamy to, co mamy, więc do 2008/2009 miną 3 sezony ;). A sama pierwsza liga się pewnie nie zmieni, tzn. Ekstraklasa. Z kolei dzisiejsza 2. liga zyska lepszą dla siebie nazwę, bardziej sprzyjającą znalezieniu sponsorów rozgrywek ;).

pkb - 25 września 2006, 17:54:34 - *.gdynia.mm.pl
10 znaków - nie ma to, jak czytanie ze zrozumieniem ;).


vooyek - 25 września 2006, 17:57:18 - *.internetdsl.tpnet.pl
cos trzeba robic przynajmniej dla wrazenia - ML

- 25 września 2006, 17:57:19 - *.chello.pl
Nie no to jest chore. Kilka lat trwała reforma aby wprowadzić 1 grupę II ligi i 4 grupy III ligi, a oni wracają do tego co było?? Gdzie tak jest na zachodzie?? Paranoja!! Pamiętam jak po połączeniu 2 grup był sezon gdzie w II lidze grały 24, czy 26 drużyn. bawcie się tak w te i z powrotem. Chory kraj. A Kolatora tez wypadałoby się pozbyć.

- 25 września 2006, 18:00:30 - *.chello.pl
Ups nie przecytałem do końca. W każdym razie nic to nie zmieni. Burdel dalej będzie. Spuszczą tylko połowę III ligi w dół. Od IV ligi w dół będą olbrzymie przetasowania i niezły bajzel.

Czytanie z - 25 września 2006, 18:03:31 - *.zwm.punkt.pl (*.15.32.138)
Wy czytać nie umiecie. Boże co za idioci :/

kleinatama - 25 września 2006, 18:09:23 - *.autocom.pl
co by się nie działo to Wy tylko krytykujecie...:/

pos - 25 września 2006, 18:12:00 - *.chello.pl
apogeum nonsensu.

monk - 25 września 2006, 18:18:22 - *.nat.student.pw.edu.pl
Nikogo nie spuszczą w dół. Raczej wiekszosc awansuje. Obecne III ligi staną się dwiema II ligami, a IV osmioma III ligami.

mmm - 25 września 2006, 18:21:50 - *.retsat1.com.pl
polowa obecnej IV ligi spadnie o poziom nizej (do 4 ligi

- 25 września 2006, 18:22:10 - *.chello.pl
Też tak myślałem. Przeczytaj jeszcze raz. Będzie ekstraklasa, obecna II liga zostanie przemianowana na pierwsza ligę(rzeczywiście wiele to wnosi). Obecne 4 grupy III ligi zostaną zredukowane do 2 grup i nazwane druga ligą itd. Od III ligi w dół będzie leciała połowa.

Matjas - 25 września 2006, 18:22:20 - *.chello.pl
Dobre Ale to jóż kiedyś było,po co nam taka 2 liga tyle zespołów,psełdo reformy Listkiewicza, Listkiewicz musi odejść Wymiana pokolenia ,dziadki też spier.....


dynek - 25 września 2006, 18:22:29 - *.internetdsl.tpnet.pl
Niewiem jaki to ma sens. Dobrze jest jak jest chyba ,ze sie wzorujemy na Anglii. TO moze zacznikjmy najpierw od bazy treningowej i stadionow.Podroze kosztuja wiec dla klubow w nizszych klasach rozgrywkowych im rywal blizej tym leoiej ,a tak widze ,ze 2-ligowcy (dzisiesi 3-cio) beda sie bujac po calej Polsce.

mmm - 25 września 2006, 18:23:45 - *.retsat1.com.pl
jaki bedzie wg was podzial 3 ligi ?

spięty - 25 września 2006, 18:24:04 - *.jaskom.pl
A ja uważam że to zupełnie niezły pomysł. Już w tej chwili widać jakie wynalazki dostają sie do drugiej ligi.Kania Gostyń wygrywa grupę i nie chce grać w drugiej lidze.ŁKS Łomża wygrywa trzecią ligę i w drugiej grają na wyjazdach,bo nie mają stadionu. Będą dwie grupy tej niby trzeciej ligi(oficjalnie drugiej)będą jakis tam wymogi licencyjne i może nie będzie takich chorych sytuacji że ktoś wchodzi do drugiej i nie jest na to przygotowany.

- 25 września 2006, 18:27:46 - *.chello.pl
będzie tak: Ekstraklasa pierwsza liga (obecnie II liga) 2 grupy drugiej ligi (w miejsce obecnych 4 grup III ligi) Połowa leci w dół 8 grup trzeciej ligi (w miejsce obecnych bodajże 18 grup) I znowu cała masa klubów poleci w dół

wiśl@q - 25 września 2006, 18:30:24 - *.autocom.pl
A mi się wydaje ,ze to dobry pomysł chyba idziemy do przodu byleby to weszło w życie oraz zeby zmiany tj stadiony i poziom rozgrywek się poprawiły !! tego Wam i sobie zycze

Wypchany - 25 września 2006, 18:32:08 - *.aij.pl
Ludzie, czy Was nie pokręciło? Zamiast stawiać na jakość to idą na ilość. Śmiecdhu warte. Dość że skorupowani to jeszcze bez skrupłów! Pa

Robi - 25 września 2006, 18:59:47 - *.134.219.81.static.kielce.msk.pl
Nie powiedziałbym że na ilość, lepiej chyba żeby w III ligach (czyli ob. IV) zostało mniej, za to tych lepszych zespołów, anie twory, które jak np. Błękitni Stargard nie mają kasy nawet żeby jeden sezon w II lidze dograć do końca.

Ryszard - 25 września 2006, 19:06:49 - *.ed.shawcable.net (*.74.13.3)
Po pierwsze Ekstraliga powinna grac latem zadnych przerw latem.Przerwy zima.Stac nasze supergwiazdy na urlopy w cieplych miejscach na naszej planecie.Nasze stadiony odbiegaja standartem od stadionow europejskich.Dlatego grajmy w czasie kiedy pogoda jest przyjachyla dla uprawiania tego pieknego sportu.Unikna pilkarze kontuzji a kluby nie beda placic za darmo.Znajac realia polskie nikt na moje propozycje nawet nie zakaszle.powodzenia polska pilko. Ryszard

Grek - 25 września 2006, 19:35:12 - *.otenet.gr
no nie mow! a za rok 2010/11 znow bedzie to samo jak dzisiejsze system? wiem ze Polska to duzy kraj, ale nie ma swoj system rozgrywki. Niech robi co chce PZPN, ja nie wstracam

kibic - 25 września 2006, 19:35:42 - *.chello.pl
moim zdaniem w ekstraklsei powinno grac 12 zespolow bo i tak w pucharach graja tylko pierwsze 2 a reszta czyli od 4(bo 3 gra w intertoto) graja o nic. jakby bylo 12 to by mozno bylo grac 4 rundy jak w szkocji.i kase by sie dzielial miedzy mniej klubow po wiecej.co tym sadziecie??

Byc23k - 25 września 2006, 19:38:33 - *.nsm.pl
robią wszystko by odwrócić uwage od afer. brawo pzpn...

sdfsdf - 25 września 2006, 19:58:02 - *.acn.waw.pl
Ciekawe jak brzmi dokładna treść umowy zawartej między C+ a PZPN bo jeżeli nie ma w tej umowie słowa o ekstraklasie tylko o pierwszej lidze to C+ straci prawa do transmisji

eviluus - 25 września 2006, 20:13:12 - *.citynet.pl
Matjas: "jóż, psełdo" - dobre, podobało mi się

vins - 25 września 2006, 20:20:27 - *.atol.com.pl
JA osobiście jestem za wprowadzeniem tego uatrakcyjni to rozgrywki tych niższych lig np.2 (teraz3)

WKS - 25 września 2006, 20:52:09 - *.wroclaw.dialog.net.pl
Pytam - po co? Czy to coś da?


marco40z - 25 września 2006, 20:54:12 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.0.90)
I po co znów ten cyrk z reformą rozgrywek ? Chyba tylko po to, żeby odwrócić uwagę od innych, ważniejszych problemów polskiej piłki, jak choćby szkolenia, korupcji itp.. Sama reforma nie wygra eliminacji do ME, nie awansuje za np. Wisłę czy Legię do LM czy PUEFA. TO SĄ TEMATY ZASTĘPCZE !!! UWAGA ! Leśne Dziadki znów atakują.

Darek - 25 września 2006, 20:57:01 - *.internetdsl.tpnet.pl
Reformy to wymaga PZPN, jak ta szopka wokół polskiej piłki potrwa jeszcze dłużej to wypiepszą nas z UEFA na zbity pysk

1 karta - 25 września 2006, 21:01:12 - *.jaskom.pl
Bardzo dobry pomysł - szczególnie dla 3 ligi Górny Śląsk,Dolny Śląsk, Opole, Lubuskie - to najsilniejsza 3 liga (na mecze przychodzi więcej kibiców niż w niektórych OE klubach czyt. np. Wodzisław Śląski) w całej Polsce. Przemianownie na 2 ligę z podziałem na 2 grupy sprawi, że te rozgrywki będą na naprawdę wysokim poziomie.

mroczek - 25 września 2006, 21:24:12 - *.50.180.66
Zamiast przyjąć za podstawę sytuację ekonomiczną klubu to oni kombinują z "niby-reformą". Jak klub nie ma kasy to dany klub spuszczony powinien zostać maksymalnie nisko i nie ważne czy i jakie ma zasługi - jak nie ma kasy to nie ma gry. No i te finanse powinny być solidnie prześwietlone. Chory kraj to i chora piłka.

johny - 25 września 2006, 21:51:48 - *.crowley.pl
jak dla mnie to lepiej niz jest teraz! bedzie Orange Ekstraklasa, 2 liga zmieni sie w 1 lige, pozniej 3 ligowcy "awansuja" formalnie do 2 ligi i tam bedzie podzial na 2 regiony no itd. bardzo dobre! gratulacje dobry pomysl:]

pundu - 25 września 2006, 21:53:22 - *.chello.pl
Dzięki wsyztskim, którzy skrytykowlai tych co czytać nei umieja, bo ja też na początku to źle zrozumiałem. A pomysł chyba tylko poto, żeby pokazać, żę są świetni i działaja z zapałem. Nic z tego nei będzie, to nie anglia.

kibic - 25 września 2006, 21:53:55 - *.50.241.102
Podział czwartej ligi (wg.PZPN - III ligi) będzie pewnie taki: I.Olsztyn i Białystok II.Łódź i Warszawa III.Poznań i Bydgoszcz IV.Szczecin i Gdańsk V.Wrocław i Gorzów Wlkp. VI.Katowice i Opole VII.Kraków i Kielce VIII.Rzeszów i Lublin Totalny bezsens!!!

eviluus - 25 września 2006, 22:05:56 - *.citynet.pl
1 karta: Powiedz mi, w jaki sposób ilość widzów na stadionie przekłada się na poziom sportowy widowisk, bo jakoś tego nie dostrzegam. Gdyby tak było, to tuzami europejskiej piłki musiałyby być na przykład Walia lub Szkocja, gdzie na mecze chodzą tłumy (mam na myśli mecze reprezentacji), a jak wiadomo tak nie jest.

biały_sc - 25 września 2006, 22:16:22 - *.chello.pl
pomylony pomysł! niech pomyślą co tu zrobić aby nasze drużyny lepiej grały, nie tylko na szczeblu krajowym ale też w pucharach!

mizo - 25 września 2006, 22:34:02 - *.2.99.34
Bardzo dobry pomysł. Rozgrywki zyskają na atrakcyjności i poziom automatycznie powinien być wyższy. Obecna 1 i 2 liga w sumie zostanie jak jest ale szczebel niżej będzie napewno i ciekawiej i lepiej. Minie parę sezonów nim to się unormuje ale z całą pewnością będzie lepiej niż obecnie. I kibiców napewno będzie więcej w niższych klasach bo w przyszłej 2 lidze(obecnie 3) będzie większe prawdopodobieństwo spotkań między atrakcyjniejszymi rywalami. A wszystkich krytyków zapewniam że to tylko i wyłącznie pomoże Polskiej piłce - zwiększy poziom rywalizujących drużyn w trzech a może nawet i czterech klasach rozgrywek od ekstraklasy do 3 ligi.

MK - 25 września 2006, 22:38:08 - *.56.144.42
do kibic - fatalnie podzieliłeś. Mam nadzieję, że tak nie będzie - szczególnie mówię o G.I i II w III Lidze. Myślę, że grupy miały być wyrównane .Zatem prędzie Mazowsze- Podalsie a Warmia-łódzkie, a nie na odwrót. Chyba że odejście od obecnego podziału wg administracji III Lig i wóczas np Łódzkie z Kielcami a Warmia z Gdańskiem. Pozdrawiam

geo - 25 września 2006, 22:39:07 - *.chello.pl
dobry pomysł, bo w tej chwili w 4 lidze gra ponad 300 zespolów hahaha, więc niech zrobią te reformę,no a wtedy 4 liga bedzie jak dosc powazna liga wrecz centralna , piłkarze beda sie bujac przez 1/3 Polski na mecze,problem jednak w kosztach dojazdu moze byc dla tych przyszłych klubów -tuzów

MK - 25 września 2006, 22:41:00 - *.56.144.42
Aha i jeszcze jedno pytanie: DO WSZYSTKICH STATYSTYKÓW I HISTORYKÓW FUTBOLU: Jak po tej zmianie będzie się liczyć np tabele wszechczasów I II i III Ligi skoro I to EKST, II to I, III to II - itd PARANOJA - ja jako wielbiciel statystyk MÓWIE NIE ! A jeśli zmieniać to bez zmian nazewnictwa...

ori - 25 września 2006, 22:44:36 - *.chello.pl
to poleci duzo zespołow toco sie porobi w nizszych ligach:/ az strach myslec..pewnie niedługo zamiast c klasy przelecimy cały alfabet...

roju - 25 września 2006, 22:47:38 - *.debacom.pl
na początek to proponowałbym ujednolicic ilosc dużyn w ligach na tym samym poziomie tzn, żeby np. w okręgówce wszędzie było 16 zespołów itd. zajmie to jakieś 15 lat, do tego czasu warszawskie zmieraczki odejdą i może ktoś mądrzejszy zacznie zmieniac pierwszą czy zerową czy którą tam chcecie ligę

geo - 25 września 2006, 22:51:07 - *.chello.pl
no troche będzie zamętu z poczatku w nizszych ligach,juz w tej chwili nie liczac lig powiatowych , mamy w małopolsce 9 lige tj dokładnie klase c,przegladałem kiedys lige angielska tam taka scisła czołówkę stanowia kluby do siódmej ligi włącznie i niewiele ich w sumie, tam jest jednak łatwiej , bo odległosci miedzy siedzibami klubów sa zdecydowanie mniejsze,a kluby i państwo przeciez bogatsze

Kargool - 25 września 2006, 23:10:08 - *.crowley.pl (*.0.0.150)
zamet w nizszych ligach juz jest. racuje w lokalnej gazecie i mam "pod soba" druzyny od 4 ligi w dol. i tak np w I\4 lidze nie wiedza do konca jak to bedzie w przyszlym sezonie, czy poleci 9 czy 8 ekip. o okregowce juz nie mowie. efekt bedzie take, ze bedziemy mieli wiecej druzyn w ligach reginalnych od a-klasy w dol. mysle ze wszystko poleci o dwie ligi: czyli dziesiejsza c-klasa bedzie e-klasa. troche to smieszne, ale zobaczymy co bedzie.

TNT - 25 września 2006, 23:10:16 - *.conn.pl
Mi to sie podoba. Jestem za. Np. w obecniej 3 lidze sa takie kluby jak Kania,Mieszko,Warta,Elana,Amica,Tur,Concordia,Peli kan,Świt,Paradyż,Znicz,GKS Katowice,Raków,Szczakowianka,Arka Nowa Sól,Stal Rzeszów,Motor,Hutnik,Avia to tylko czesc druzyn. Gdyby podzielono ta 2 lige (obecnie 3) do 2 grup to bylyby kapitalne mecze. Np Warta-Motor, Znicz-Tur, Raków-Kania, Elana-GKS Katowice. Praktycznie kazda kolejka to hity na stadionach.

@@@ - 26 września 2006, 0:06:24 - *.internetdsl.tpnet.pl
Są i plusy. Przecież im mniej grup na najbliższym zapleczu, tym mniej jednosezonowych wioch się będzie do piłki pchało. Zwiększy to też poziom sportowy, bo nie będzie tak jak obecnie w np. śląskich grupach 4 ligi, gdzie kilka klubów dostaje po 8-0, tylko prawdziwa rywalizacja, rówyh sobie, subtelnie przesianych klubów. Jestem jak najbardziej za (Jeszcze dobre by było zwiększenie naszej Premiership do 18 klubów, ale przy większej ilości , ostatnie kolejki grałoby się już o pietruszkę. Chodzi mi o zwiększenie ilości meczy, aby zawodnicy nie mieli tej prawie półrocznej przerwy. Zostałoby więc też zmniejszenie ligi do 10-12 klubów, i gry systemem czerech meczy, jak np. w Szkocji czy na Słowacji.)

@@@ - 26 września 2006, 0:08:36 - *.internetdsl.tpnet.pl
Tam w środku chodziło mi oczywiścieo słowo "równych" :] Tylko ta klawiatura się tnie...

trabant - 26 września 2006, 0:48:13 - *.89-161.tel.tkb.net.pl
Dżizis! Co za bezsens! Jak już biorą przykład z Anglii (Ekstraklasa w Polsce - śmiechu warte :-) to niech zrobią jedną dużą ligę II, III i IV. Byłby to wtedy jakis prestiż... a tu mnożenie nowy lig... byle amatorzy będą mogli w nich grać! A gdzie jakaś konkurencja? Żenada... mam nadzieję, że to nie przejdzie...

trener_ns - 26 września 2006, 1:57:25 - *.insat.net.pl
co za głupota ,to tylko móg mymyślić PZPN ,bo to betony z czasów komuny ,my nie mamy 5-drużyn do ekstraklasy ,a co dopiero ligi ,JEDNA I- liga 10 drużyn, 2-liga 18-drużyn, DWIE 3-ligi po -18 drużyn,a reszta to amatorzy .

kalmar - 26 września 2006, 2:29:18 - *.devs.futuro.pl (*.168.16.9)
to wcale nei jest taki bezsens widząc co sie dizeje obecnie z druzynami 3chodzacymi z trzeciej ligi. to nie mają stadionu, to nie mają kasy, to wogóle rezygnują, wiec po co mają grać. Wiadomo, że wiele klubó na tym straci, ale czasami trzeba sie zastanowić czy dzięki temu ni ebedzie wiekszych pożytków. A tak przynajmniej te do 3 ligi bedą w miare profesjonalne, a obecnie wiel klubów trzeciej ligi to zwykła amatorszczyzna, bo jakiemuś jednemu biznesmeowi co sie dorobił na sprzedawaniu jabłek z sadu wymarzy sie trzecia liga i tam gra, a żadnych warunków do tego nie ma.

skidog - 26 września 2006, 4:57:17 - *.dsl.applwi.sbcglobal.net
No, ale jak ta najwyzsza lige nazwa Ekstraklasa to oni mysla, ze sie poziom od razu podniesie... ha ha ha...

mmm - 26 września 2006, 7:27:45 - *.retsat1.com.pl
Ale 3 lige mogliby zostawic 4 grupowa, byloby ciekawiej.

T0M3Q - 26 września 2006, 7:44:14 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.10.33)
moim zdaniem to dobry pomysł, powinien przyczynić się do poprawy poziomu naszej piłki, piłkarzyki w obecnej trzeciej i czwartej lidze mają się za dobrze, dostają za grę zbyt dużą kasę w stosunku do ich umiejętności. Im tych lig będzie mniej tym trudniej będzie tym pseudo grajkom zatrzymać miejsce w składzie, taka zmiana jest więc potrzebna

Chester - 26 września 2006, 8:05:21 - *.internetdsl.tpnet.pl
Wszystko fajnie, tylko po jaki grzyb zmieniać nazewnictwo na angielskie? I tak nigdy nie dorównamy im poziomem. Proponuję po polsku: pierwsza liga, druga liga, 2 grupy trzeciej ligi i 8 grup czwartej!

voytech - 26 września 2006, 8:17:11 - *.atman.pl
Kretyński pomysł.

GKS - 26 września 2006, 9:00:13 - *.chello.pl
Czyli tak, ci co leca z 3 to leca do 3, a ci co nie awansuja do 2 beda grac w 2  A teraz powaznie, jak dla mnie dobry pomysl(widze ze duzo ludzi nie czyta ze zrozumieniem) 1liga ---- Ekstraklasa 2liga ---- 1 pierwsza liga 4 grupy 3liga ------ 2 grupy 2 liga x grup 4liga ------- 8 grup 3 liga Pewnie bedzie lament prezesikow z gorek wielkich co na mecz przychodzi 20 osob, gosci sie nie wpuszcza ale sie gra w 3 lidze i sie ma powazanie u sołtysa:]

power - 26 września 2006, 9:11:11 - *.186.21.017.vip-net.pl
Przeciez to kielbasa przedwyborcza zeby glosy szly np. na kolatora albo ziomali michalka. FE!!

broda - 26 września 2006, 10:02:40 - *.adsl.inetia.pl
bez komentarza

kyssy - 26 września 2006, 10:08:20 - *.internetdsl.tpnet.pl
nazywanie drugiej ligi pierwsza to zwykle naciagnie i jesli to ma przyciagnac sponsorow to chyba takich co wogole nie orientuja sie w realiach pilkarskich jak dla mnie to nazewnictwo to chory pomysl pierwsza to pierwsza i juz a nie druga!!!!

sly - 26 września 2006, 10:29:23 - *.microchip.net.pl (*.25.138.45)
bardzo dobry pomysl, bo jesli obecni drugoligowcy nie maja stadionu na ktorym powinni rozgrywac mecze to na co maja grac w tak wysokiej klasie rozgrywkowej, to samo sie tyczy 3 ligi jesli beniaminkowie nie sa przygotowani finansowo i organizacyjnie na taka gre, moze w koncu jakies roszady pomoga, niech spada po 10 zespolow jesli to ma usprawnic poziom gry nawet w 5 lidze.

ligowy - 26 września 2006, 10:59:56 - *.veranet.pl
nie podoba mi się to - jeszcze nie skończono jednej transformacji, a juz szykowana jest kolejna obecny system jest dość logiczny: I liga powinna pozostać pierwszą ligą II liga w postaci jednej grupy 4 grupy III ligi i wojewódzkie IV ligi (docelowo 16 grup po 16 drużyn) podejrzewam jednak, że to tego czasu przetasowania w PZPN będą dość znaczne i niekoniecznie ten projekt wejdzie w życie

Polak - 26 września 2006, 11:42:11 - *.lanet.net.pl
A czy my musimy robić wszystko jak na zachodzie ??? Po co jakies zmiany nazw itp. Dla mnie 1 liga to Ekstraklasa, 2 liga to 2 liga, 3 to trzecia itd; a nie jakies stuczne zamieszanie. Co z tego że się bedie mówilo 1 liga jak i tak to w rzeczywistości będzie 2 liga, a tylko zamieszanie wprowadzi ta zmiana.

fan - 26 września 2006, 12:03:32 - *.internetdsl.tpnet.pl
a według mnie całkiem spoko jest ta reforma tylko przy okazji zmniejszył bym I lige (przyszła ekstraklase) do 12 druzyn i grał 4 rundy jak w szkocji i tak kazdy ma podgrzewana płyte wiec co za problem.całkiem sensownie z ta reforma bo jak widze te kluby meteoryty co zamieszanie robia w 2 lidze lub 1 to mnie krew zalewa znjdzie sie sponsor przed wyborami i oni juz na 2 lige ida skoncza sie wybory to kasy nie ma i padaka wiec takie manewry niech robia w 3 lidze zobacze jak sie jezdzie przez poł polski to zmadzreja a nie zeby pozniej sie wycofywac z 2 ligi paranoja a co do tego ze poow druzyn bedzie spadac to wcale nie najbardziej ucierpi 3 liga bo faktycznie połowa spadnie ale teoretycznie bo tak naprawde to zostana w 3 lidze (tyle ze pietro nizej)a tak sporo zespołow moze awansowac do nowych 3 lig bo teraz z 4 tylko jeden zespoł a tak awansuje po 3 lub 4.a z doswiadczenia wiem ze jak awans to i sponsorzy ida i na skróty jakis zespoł sie moze podniec .mimi wszystko mysle ze nie bedzie zle pozdrawiam

tommy - 26 września 2006, 12:18:19 - *.106.154.133
Niech zmienią system szkolenia młodzieży obetną kontrakty naszym ekstrklasowym tuzom. A trenerzy młodzieży niech zarabiają po przynajmniej 2500-3000 PLN na rękę i niech jeżdżą na kształcenie za granicę, a nie marnują kolejne pokolenia młodych zawodników. Taką Anglię stać na 20 zespołów w ekstraklasie i 24 w pierwszej lidze. W sumie 44 kluby, a u nas 34 w najwyższych ligach. Gdzie młodzi mają się ogrywać jak nie w drugiej lidze. Ale u nas liczy się tylko wynik i trenerzy na młodych boją się postawić bo w naszej drugiej lidze pierwsza szóstka walczy o awans a reszta broni się przed spadkiem

rob - 26 września 2006, 12:33:45 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.100.60)
w angli nikt nie grzebie w systemie rozgrywek a u nas to już tradycja która w sumie g... daje a u nas poprostu chcą coś reformować a wiekszość z nich to tłoki nie reformowlane niestety od siebie trzeba zacząć najpierw panowie z pzpz

Radar - 26 września 2006, 12:44:03 - *.77.8.217 (*.40.1.12)
JA proponuje 1 - SuperEkstra LIGA 2 - Ekstra Liga 3 - 1 Liga 4 - 2 Liga Wtedy będzie więcej Ekstra Drużyn i np. Huragan Waksmund będzie grał w 2 lidze A tak na poważnie żałosne.

Mike - 26 września 2006, 13:04:13 - *.os1.kn.pl (*.102.5.238)
Czyli witajcie w Niemczech. Tam jest identycznie. 1. BL 2. BL Regionalliga Nord i Sud oraz 9 grup Oberligi. Nic już samemu nie umiemy wymyślić.

Tommy - 26 września 2006, 13:09:44 - *.unused.atman.pl
Coś mi się wydaje żę tymi pomysłami Listkiewicz walczy o reelekcję na stanowisko prezesa PZPN. Teraz w I, II i III lidze gra 98 zespołów, po reorganizacji będzie ich około 200 (ekstraklasa - 16, I liga - 18, II liga 2 razy po 18, III liga 8 razy po 16 = 198 zespołów). Będzie chciał przekonać delegatów PZPN z mniejszych miejscowości, że ich kluby mogą grać w lidze centralnej pod patronatem PZPN, a nie jak dotychczas pod patronatem Okręgowego Związku Piłki Nożnej.

piotrek - 26 września 2006, 14:46:24 - *.ins.agh.edu.pl
nie rozumiem tej reformy... przecież 10 lat temu PZPN zlikwidował takie rozwiązanie. Było 8 grup III ligi 2 grupy II... to po co było to wprowadzac?reforma odbyła sie tak drastycznymi srodkami...Z 3 ligi na 18 druzyn tylko pierwsze 7 druzyn zostawało...ten sam pzpn to zrobił(struktury sie nie zmieniły)...

Mati - 26 września 2006, 15:19:28 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.1.46)
To dobry pomysł, bo podniesie konkurencyjność zespołów z poszczególnych lig i słabe zespoły będą grały klase niżej z resztą zasłużenie. Będzie bardziej widać kto zasłuży na awans do wyższej klasy, a kto zasłuży na na niższą ligę.

hardee - 26 września 2006, 15:34:19 - *.internetdsl.tpnet.pl
DOBRY POMYSŁ. Trzeba zcentralizować ligi. I dobrze, że wzorujemy się na zachodzie, bo to my się od nich musimy uczyć, a nie na odwrót.

letarg - 26 września 2006, 15:43:07 - *.internetdsl.tpnet.pl
Popieram reorganizację lig. W tej chwili do 3 ligi włącznie gra 98 zespołow. Po reorganizacji 3 liga czyli w nowej formie 2 grupy 2 ligi będzie grało 70 zespołów. A więc po pierwsze oszczędności, po drugie dla niektórych będzie to nobilitacja bo będą grali w 2 lidze, a nie w 3, po trzecie 2 liga będzie się nazywać pierwszą, więc przyciągnie to sponsorów, podobnie jak w angli(Coca Cola, kiedyś tam też była tylko I i II liga). Reasumując nie zgadzam się z większościa i popieram taką reorganizację. Mam tylko jedno zastrzeżenie extraklasa powinna liczyć tyle zespołów co ligi zachodnie minimum 18 drużyn do 20. Wtedy zwiększy się ilość rozgrywanych meczy. Podgrzewane murawy mają mieć wszyscy w najwyższej klasie rozgrywkowej, więc z rozgrywaniem meczy w lutym nie powinno być problemów. Propozycji szkockich i austriackich, czyli gry 2 razy mecz i rewanż nie popieram. System taki jest nudny i dla mniejszych państw. W Polsce duże miasta powinny mieć extraklasę. Np. Wrocław, Gdańsk, Białystok, Bydgoszcz o innych nie wspomnę. Więc powinniśmy dążyć do zwiększania ligi a nie zmniejszania.

Maestro - 26 września 2006, 15:54:43 - *.zamosc.mm.pl
Nie ma to jak awansować nie awansując. Po co bez przerwy coś zmieniać! Z tym jest podobnie jak ze zmianami trenera. Zmianę wprowadza się zanim jeszcze poprzednia przyniesie efekty. 1) PZPN ciągle coś zmieniając przyznaje się do popełnionych wcześniej błędów. Trochę tego ostatnio było. 2) Liczniejsza 2 liga i bez połowy drużyn zagrożonych spadkiem to duży i bezpieczny środek tabeli ale okazja dla trenera aby poeksperymentować na spokojnie ale w meczu o stawkę. Proponuję premie od telewizji rozdzielać tak aby klubom zależało na zajęciu jak najwyższego miejsca, a nie wywalczeniu awansu, a jak nie to klub się rozpada. 3) Im mniej grup nizszych lig tym większe szanse na utrzymanie druzyn w małych miastach, a nie dla wiejskich jednosezonowców. i 4) Po co nazywać coś co jest drugie jako pierwsze. Pozdro dla wszystkich kibiców ligi polskiej!

eric - 26 września 2006, 15:58:26 - *.telpol.net.pl
Fajnie, fajnie, ale uwazam ze tu powinni do tego dorzucic do tych ustaw jedna ale najwazniejsza. Druzyny w II, I i Ekstraklasie powinny dysponowac taka a taka suma pieniedzy( obowiazkowo), zeby grac, do tego stadiony( obowiazkowo) na odpowiednim poziomie oraz druzyne rezerw (obowiazkowo. Bez tego nie bedzie lepiej. I tyle...

Mora - 26 września 2006, 16:35:52 - *.lublin.mm.pl
Kompletnie poroniony pomysł(a raczej wymysł Misia).Obecny system jest naprawdę dobry,więc po co go zmieniać?36 zespołów w drugiej lidze da sukcesy reprezentacji w el.do MŚ ?O 3 lidze nie wspomnę bo to kabaret.Też nie chcę wiosek typu Grodzisk czy Gostyń ,ale ta reforma NIC nie da.Niech PZPN szkoli młodzież i buduje stadiony i szkółki piłkarskie!

Mora - 26 września 2006, 16:37:13 - *.lublin.mm.pl
A i jescze jedno.Głupszej kiełbasy wyborczej nie widziałem...

bora - 26 września 2006, 16:37:50 - *.205.49.61
bez sensu zmiana całego tego nazewnictwa - od tego poziom nie wzrośnie.ale parę pseudodziałaczy poczuje się lepiej i zagłosuje za obecnym zarządem. BTW, w Anglii III liga nazywana jest pierwszą!, więc w głupocie nas prześcignęli.

mgmgmg - 26 września 2006, 17:07:25 - *.aster.pl
"Ekstraklasa pierwsza liga (obecnie II liga) 2 grupy drugiej ligi (w miejsce obecnych 4 grup III ligi) Połowa leci w dół 8 grup trzeciej ligi (w miejsce obecnych bodajże 18 grup) I znowu cała masa klubów poleci w dół" obecna trzecia liga bedzie podzielona pomiedzy nowa druga i trzecia lige. Nikt nie poleci w dol, natomiast z IV ligi sporo klubow awansuje do nowej trzeciej ligi itp.

GOLY - 26 września 2006, 19:47:53 - *.gdynia.mm.pl
Polska to kraj drobych ,pseudocwaniackich minikombinatorow.nie rozumiem tego iz system rozgrywek ligowych jest zmieniany bez przerwy.jest to albo mega idiotyzm,badz tez mega przekret jakis.nie szanuje ani tych rozgrywek,ani ludzi o ich jakosci stanowiacych...poza tym jest to wstyd na cala Europe...nie chce byc wulgarny ,wiec koncze...

pablo - 26 września 2006, 19:53:55 - *.rdi.pl
Chcąc grać w "nowej" II lidze, należy zając przynajmniej 9 miejsce w swojej obecnej grupie III ligi. Jest o co walczyć.

patryk - 26 września 2006, 21:40:07 - *.gdynia.mm.pl
Mówie kategorycznie "nie" takiemu projektowi,to kolejny temat, który ma odwrocic uwagę od zasdniczych problemów - upadku polskiej piłki. Nie mamy nawet na tyle dobrych piłkarzy , a nie mowiąc o zapleczu. Nie trzeba kolejnych igrzysk - trzeba zająć sie odbudowa glinianych podstaw, przecież polska piłka klubowa na arenie międzynarodowej to prowincja. W chwili obecnej plkarz, ktory ledwie umie kopnąc piłke , angazowany jest do gry w "ligach". Trzeba tworzyc szkolenie dzieci,młodzieży , potrzeba dobrych boisk dla tej młodziezy, oraz solidnych trenerów. Podobne szczeble rozgrywek juz istnialy, zawsze dochodzono do wniosku, czym to bardziej rozdrob- nione ligi, tym zawsze niższy poziom.

palfaj - 27 września 2006, 0:25:01 - *.home.cgocable.net
po cholere Boniek reformowal lige.Ludzie gdzie wy zyjecie.Teraz nie ma kasy na lige,a co bedze potem.Jaka jest baza to kazdy widzi.Na ekstraklase chodzi po 5 tysiecy a kto utrzyma reszte.Jak jest za duzo pieniedzy w Polsce rozdajcie glodujacym,potrzebujacym.Kto bedzie oplacal sedziow ,trenerow ,dzialaczy.Nie ma pracy w Polsce a pilkarska liga bedzie miec kase.Co oni beda reklamowac( chleb,wedliny i tak kazdy to kupi z glodu jak bedzie potrzebowal)Polska takie ma bogactwa i ludzie tacy bogaci ze im tylko pilki potrzeba.To poprostu paranoja szkoda ze ten pomyslodawca sie nie podpisal pod tym pomyslem .wiadomo by bylo kto jest wrogiem pilki noznej W bogatych stanach zjednoczonych jest jedna liga zawodowa i oni stoja wyzej jak Polska.A boisk do grania i teningow maja 1000 razy albo i wiecej niz Polska.Nie szastaja pieniedzmi jak w Polsce.

Totamto - 27 września 2006, 1:44:18 - *.chello.pl
Ja jestem za takimi zmianami. Więcej drużyn będzie uczestnizcyć w rozgrywkach centralnych. Jak Ci z PZPN-u pomyślą, to wygląda, że mogą, ale muszą chcieć. Więc teraz tylko to wprowadzić w życie.

Max - 27 września 2006, 5:29:28 - *.csk.pl
popiepszony pomysl!!!! co roku cos zmieniac;/;/ dobrze jest i niech tak bedzie!

Czarny - 27 września 2006, 15:28:50 - *.internetdsl.tpnet.pl
Dobrze by byłojakby została połączone woj mazowieckie i podlaskie. Drużyny z podlaskiej obecnej 4 ligi prezentują o klasę gorszy poziom niż drużyny z mazowieckiej!

a - 27 września 2006, 16:36:46 - *.atol.com.pl
bedzie dobrze trzeba wierzyc

Pawel - 29 września 2006, 0:20:54 - *.dsl.scarlet.be
Mi sie ta reforma podoba po za zmianami nazw. Rozgrywki III ligowe (a raczej II...) beda staly na duzo wyzszym poziomie i bedzie porzadek w nizszych ligach. W tej chwili trudno sie w tym polapac. W niektorych wojewodztwach sa 2 grupy IV ligi a w niektorych istnieje jeszcze V liga.

tomirek - 29 września 2006, 20:01:37 - *.ipaper.com
To może być dobre pod warunkiem że w ekstraklasie nie będzie więcej jak 8 zespołów. Bo w tej chwili w I lidze, grają zawodnicy którzy nie powinni grać nawet w III-ej.

|
|