|
|
24 sierpnia 2007, 7:14:17 - MichalMKS
Sędziowie dostaną podwyżki
Polscy sędziowie piłkarscy we wrześniu dostaną podwyżkę. Aktualnie pierwszoligowy arbiter otrzymuje za prowadzenie meczu zryczałtowaną kwotę 2400 złotych brutto, zaś jego asystenci po 1200 złotych. Teraz wynagrodzenie głównego ma wzrosnąć do 3 tys. złotych brutto.
Tak wysokie zarobki sędziowie mieli już wcześniej, po wejściu na ligowy rynek Canal Plus. Później nastąpiła 20% obniżka.
- Podwyżka ma być od września, ale z wyrównaniem od pierwszej kolejki - informuje szef polskich sędziów, Sławomir Stempniewski. - Nie wiązałbym jej z ostatnimi wpadkami, niemniej trochę się boimy reakcji mediów. Chciałbym jednak podkreślić, że sędzia moim zdaniem powinien pojechać na mecz pociągiem pierwszej klasy, kupić sobie odżywki i witaminy, wyprać sprzęt - dodał.
To nie koniec dobrych wieści dla arbitrów. Na wrześniowym posiedzeniu Ekstraklasy SA omawiana będzie sprawa wprowadzenia zawodowstwa. W ramach programu pilotażowego Grzegorz Gilewski będzie przez jeden sezon funkcjonował jako zawodowiec z miesięczną pensją w wysokości 12 tysięcy złotych brutto. Jego asystenci, Maciej Wierzbowski i Rafał Rostkowski dostaną po 8 tysięcy. Propozycję kontraktu w takiej wysokości wysunęła Ekstraklasa SA.
|
źródło: Przegląd Sportowy


 |

kibic - 24 sierpnia 2007, 7:18:12 - *.lublin.pl (*.182.114.243)
To jest Polska właśnie źle pracujesz awansujesz !!! Pzdrowienia dla Mikołajewskiego jemu dajcie dodatkową premie od Wisełki !!!

Kamil - 24 sierpnia 2007, 7:45:01 - *.aster.pl
I bardzo dobrze. Moim zdanie sedzia powinien zarabiać nawet około 4 tys. pln. Tak jest na Zachodzie, ale i w Rosji, Ukrainie, Czechach. Jak bedą wiecej zarabiali ni będą brać w łapę, a jka będa brali nawet teraz to znaczy że to nie sędzia tylko pasożyt i dożywotnio zakaz sędziowania. Bądźmy optymistami i wierzmy w to,że poziom sędziowania będzie wyższy, bo narazi pozostawia wiele do życzenia

ani - 24 sierpnia 2007, 7:47:48 - *.chello.pl
do Lubina i Bełchatowa w ogóle ciężko dostać się pociągiem

4M - 24 sierpnia 2007, 7:58:35 - *.bielsko.dialog.net.pl
Niech zarabiają nawet po 10 tys. za mecz, ale niech im tną tą pensyjkę za każdy błąd w meczu. Np. wypaczy wynik to 2 tys. mu zabrać i już. Wtedy złotówki by nie zarobili i może wreszcie by się nauczyli sędziować.


dm - 24 sierpnia 2007, 8:13:17 - *.internetdsl.tpnet.pl
Trzeba brać sędziów z zagranicy np z Czech czy Słowacji

Jawor - 24 sierpnia 2007, 8:16:01 - *.50.jawnet.pl
tam powinno pisac "polscy sedziowi dostawali za mecz 2400zl a a lape sam bug wie a asysten zalezy czy przymknol oko to wynagrodzenie bylo wyszsze

Kibic - 24 sierpnia 2007, 8:37:25 - *.gdynia.mm.pl
Niby za co te podwyżki???? Lepiej niech się wezmą solidnie za prace i pokażą że im się należy bo jak narazie to jest tragedia!! Ustawiać teraz ciężko to trzeba sobie pomuc śmiech na sali!!!

do Jawor - 24 sierpnia 2007, 8:52:49 - *.jota.za.digi.pl
a co ma rzeka "Bug" do tego ile sędzia dostał w łapę?

FAN - 24 sierpnia 2007, 9:11:22 - *.internetdsl.tpnet.pl
niech i sobie zarabiaja duzo, przynajmniej nie beda brac lapowek i zgadzam sie z Toba 4M za kazde wypatrzenie wyniku powinno ich czekac obciecie pensji. mysle ze wtedy sedziowanie byloby na prawdziwie wysokim poziomie a Ci co rzeczywiscie sedziowac nie potrafia nie zarobili by zbyt duzo i wtedy moze przerzucili by sie na cos innego!

WujEustach - 24 sierpnia 2007, 9:12:01 - *.gprsbal.plusgsm.pl
a asystenci też dostaną podwyżki, czy tylko główni?

do ani - 24 sierpnia 2007, 9:25:00 - *.tpnet.pl (*.2.81.254)
Jeszcze przez kilka miesięcy. Potem wchodzą nowoczesne szynobusy i połączenia z całą Polską.  Premiera pociągów odbyła się 22. kwietnia i pierwszy przejazd Lubin - Polkowice. Wymienić trzeba tylko tory, bo szynobusy nie mogą swoich 160km/h wyciągnąć. Prace już się zaczęły.  Jeśli chodzi o sędziów to niech sobie zarabiają po 10k netto, aby tylko sędziowali profesjonalnie i nie brali w łapę.

se - 24 sierpnia 2007, 9:33:54 - *.welnowiec.net (*.16.31.113)
Kpina z kibiców.Te porównania do zachodu już mnie nudzą.Nie jesteśmy zachodem i długo nie będziemy.Jak chcą tyle ile na zachodzie to niech tam jadą sędziować.

Kuba - 24 sierpnia 2007, 10:00:06 - *.piotrkow.net.pl
Teczniczni za dźwiganie ciężkich tablic elektronicznych po 1000 euro od jednej dokonanej zmiany i 1500 euro za uniesienie tablicy w celu ukazania ile jeszcze potrwa mecz:>)

Klops - 24 sierpnia 2007, 10:08:04 - *.internetdsl.tpnet.pl
A powidzcie mi ile sedziowie dostaja w niższych klasach? OD II Ligi do LO ;) z gory dzieki.


99 - 24 sierpnia 2007, 10:15:18 - *.internetdsl.tpnet.pl
Gilewskiemu się należy, oby wszyscy sędziowie prowadzili mecze tak jak on. Niestety jesli chodzi o sędziów to Gilewski Granat i Siejewicz a dalej czarna dziura niestety.

chester - 24 sierpnia 2007, 10:19:01 - *.internetdsl.tpnet.pl
@ Klops: w B klasie rzeszowskiej sędzia główny bierze 55 brutto + koszty dojazdu, jego asystenci 40 brutto + dojazd.

on - 24 sierpnia 2007, 10:21:24 - *.net
a co z sedziami z nizszych lig? ich juz pominieto ?

sdf - 24 sierpnia 2007, 10:24:22 - *.lomza.mm.pl
Za tą korupcje nie należy im się ,lepiej już dać pielęgniarkom

budrys - 24 sierpnia 2007, 10:45:23 - *.internetdsl.tpnet.pl
ciekawe,czy podwyżki obejmą tych ,których prokuratura zatrzymała juz po rozpoczęciu tego sezonu?przecież chłopcy zbierają na adwokata i koszty sądowe...cha,cha...

obimikel - 24 sierpnia 2007, 11:09:53 - *.53.176.154
buahahahahah rewelacja!!! najlepiej nagradzac najbardziej skompromitowane srodowisko w tym kraju. Powiedzcie jeszcze LESNE DZIADKI z pzpnu ile wy zarabiacie za te swoje wybryki!!! towarzystwo wzajemnej adoracjii i korupcji

Vector - 24 sierpnia 2007, 11:13:27 - *.infonet.gda.pl
zatrzyma to korupcję. Powinno być tak jak w Bundeslidze ze sedziowie 1 i 2 ligi są zawodowcami przy czym jest to grupa 20 kilku arbitrów i sedziuja 1 lub 2 lige zaleznie od obsady.

mielon - 24 sierpnia 2007, 12:02:04 - *.51.185.8
Nie ma innej drogi ograniczenia korupcji wśród sędziów do minimum. Wszelkie mamrotania, że sędziowie powinni być "uczciwi", bo sędziują mecze w "katolickim kraju" trzeba oddać do psychiatry. Sędziowie są jednym z kółek tego wielkiego interesu futbolowego, która obraca setkami milionów złotych więc należy im się godziwa część. Jak godziwa? Zarabiając 12 tys. brutto miesięcznie, czyli 240 tys rocznie, mając perspektywę takiego zarabiania po boiskach jeszcze nawet 5-7 lat a do tego wysokie ubezpieczenie na wypadek kontuzji uniemożliwiającej kontynuowanie kariery sędziowskiej - Gilewski ciężko się zastanowi, zanim ulegnie pokusie wzięcia kasy za drukowanie. Tym bardziej, że metody łapania nieuczciwych i krętaczy są dziś coraz nowocześniejsze i skuteczniejsze...

mielon - 24 sierpnia 2007, 12:05:56 - *.51.185.8
Coś za nerwowo liczyłem wypłaty roczne Gilewskiemu ;-) Pewnie dlatego, że to nie moja kasa. Swoją się liczy co do złotówki. Gilewski rocznie zarobi 144 tysiące brutto. Wolałbym, żeby zarabiał 240...

edi - 24 sierpnia 2007, 12:09:46 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.0.2.211)
To skandal nagradzać tak zepsute środowisko.To jest zielone światło dla nie uczciwych.W Polsce nie opłaca się dobrze pracować, bo nagradzani są kombinatorzy.Brawo za pomysł.

zniesmaczo - 24 sierpnia 2007, 12:18:41 - *.debacom.pl
Wyprać sprzęt tak wyprać fałszywe gwizdki, a i jeszcze trzeba specjalnego proszku żeby kartki nie straciły odpowiedniego koloru A na pastę do butów już nie starczy niestety.

jma - 24 sierpnia 2007, 13:00:59 - *.ssp.dialog.net.pl
Za co, pytam się za co, czyżby za ten poziom sędziowania jaki prezentują??

marcin - 24 sierpnia 2007, 13:37:15 - *.chello.pl
jakieś żarty prawda za co maja dostać wiecej kasy jak oni sedzowac nie umią

Adriano - 24 sierpnia 2007, 13:43:05 - *.89-161.tel.tkb.net.pl
nie ma co. zasłuzyli. nalezy im sie.... ;/

wlbrt - 24 sierpnia 2007, 13:59:34 - *.223.230.139
Ja mam nadzieje, że sędziowanie zawodowe w tym kraju wejdzie jak najszybciej. I dobrze, że rozpocznie się to od pana Gilewskiego.


kazik k - 24 sierpnia 2007, 14:07:38 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.0.2.211)
Pieniądze przeznaczyć dla pielegniarek i tylko tych które dobrze pracują nie dla pozorantów bo i takich nie brakuje w tej grupie zawodowej.Skończyć z wynagradzaniem przestępców.

pyjas - 24 sierpnia 2007, 14:40:00 - *.chello.pl
3000 da PZPN, 5000 da kapitan drużyny, która ma wygrać mecz, a na koniec prezez zwycięskiej ekipy dorzuci 7000 i zarobeczek za fałszowanie gwizdkiem jest! Ot cała polska piłka!!!

oko - 24 sierpnia 2007, 14:41:29 - *.chello.pl
ile dostał pan Gawron za mecz Górnik - Ruch?

KALOSZ - 24 sierpnia 2007, 15:08:37 - *.adsl.inetia.pl
Chciałbym Wszystkim przedstawić ZAROBKI sędziego kl.B,który sędziuje mecz sam bez pomocy asystentów na tzw wiosce gdzie nie ma żadnej pomocy w przypadku rozróby przez przeważnie pijanych kibiców i w przypadku nawet drobnej pomyłki lub korzystnej decyzji dla przeciwnika jest bezpardonowo obrażany . Najłagodniejszą formą obrazania to hasło " do Wrocławia z nim" Za taki mecz w odległości 20 km od miejsca zamieszkania po potrąconych podatkach sędzia otrzymuje 56,- złotych ,to jest cała niedziela stracona .PZPN myśli tylko o swoich ligowcach natomiast o całej rzeszy sędziach niższych klas stara się zapomnieć.Pozdrawiam sędziów kl.O,A,B.

~kalosz2 - 24 sierpnia 2007, 15:18:51 - *.man.bydgoszcz.pl
Dokładie zgadzam się z Tobą kalosz zycie sedziego w nizszych klasach rozgrywkowych nie jest łatwe, ale robimy to bo lubimy, a niech ktoś powie ze robimy to dla kasy to go wysmieje 56 zł smiech na sali

KALOSZ - 24 sierpnia 2007, 15:59:22 - *.adsl.inetia.pl
Chciałbym jeszcze dodać, że sędzia jadąc na mecz kl. B za 56,- musi z tego pokryć koszt przejazdu i ewentualnie jak mu dokucza głód kupić sobie jakiś nawet skromny obiad . Dziękuję kaloszowi2 za poparcie.

spoko - 24 sierpnia 2007, 16:21:03 - *.pl
jaka pierwsza klasa ... do wrocławia wożą na koszt firmy ... a tak poważnie ... dla wielu takie sumy są z kosmosu ... oby za kasą szły logika i normalność, uczciwość i sportowa rywalizacja a tu "Kasa misiu kasa" jest najważnieszym kredo ... dla przykładu taki mikulski na legii skrzywdził groclin ewidentnie i nic mu nik nie zrobi bo np ryszka w canal plus stawia na równi ewidentne podcieńcie ślusarskiego z przepychanką korzyma z obrońcą na polu karnym jak ma być zawodowstwo należy również wysadzić nieudaczników a ewidentne przekręty i błedy które widać w tv musi zobaczyć na nowo kwalifikator (bo najczęściej nie widzi)

drazenwzl - 24 sierpnia 2007, 17:01:01 - *.ssp.dialog.net.pl
Beda zarabiac jak na zachodzie...tylko ze oni nigdy nie beda sędziowac jak na zachodzie auahaha...

Limon - 24 sierpnia 2007, 17:26:27 - *.adsl.inetia.pl
drazenwzl. Popatrz na relacje telewizyjne ,że na zachodzie wcale nie sędziują lepiej niż nasi sędziowie , ale na naszych sędziach jest w tej chwili ogromna nagonka i jakkolwiek sędziują to będzie zawsze żle.Nie wszyscy byli sędziami Fryzjera.Pozdrawiam.

czarny - 24 sierpnia 2007, 17:27:31 - *.160.17.98 (*.0.2.147)
Do zachodu porównywać się umiemy,tylko którego sędziego zapraszają sędziować na zachód.Czyli sędziowie polscy są słabi i przekupni,a z zachodem moga porównywać się tylko w kasie.Czy to w porządku.

666 - 24 sierpnia 2007, 17:58:49 - *.multi-vision.pl
Nic nie rozumiecie. Podwyżka jest walką z korupcją. Jeżeli sędzia dostanie więcej kasy to już nie będzie ryzykował, biorąc ją na lewo. Wiem, że 600 zł przy takiej kwocie to prawie żadna podwyżka, ale jeżeli nawet uda się przez to zapobiec jednemu sprzedanemu meczowi to jest to bardzo dobre posunięcie ze strony naszych władz piłkarskich.

zw - 24 sierpnia 2007, 18:20:44 - *.chello.pl
Sędziowie pomagają Wiśle więc to może ona finansuje podwyżki?!

maciek - 24 sierpnia 2007, 19:28:35 - *.160.33.3
I bardzo dobrze.

Radek - 24 sierpnia 2007, 19:33:02 - *.adsl.inetia.pl
Przecież Wierzbowski uczy na Politechnice Gdańskiej termodynamiki i jest jednym z ekspertów w tej dziedzinie.

kibic - 24 sierpnia 2007, 19:34:08 - *.internetdsl.tpnet.pl
nierozumiem pzpn tyle błedów w 4 kolejkach a oni jeszcze kasy więcej dostaja !! powinni obniżać tym co źle sędziują !

Ar - 24 sierpnia 2007, 20:24:18 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.1.18)
Ludzie zbrukani do granic przekupstwem, będący od lat w ukladzie i tylko dzięki niemu istniejący, towarzystwo wzajemnej adoracji, rak zżerający polski futbol - oto obraz polskiego sędziostwa. Podwyżki - należą im się w równym stopniu jak polskim "parlamentarzystom".

sonyb - 24 sierpnia 2007, 21:56:49 - *.internetdsl.tpnet.pl
Od 3 lat sedziuje IV ligę, przez te śmieszne nagonki na sędziów zaczynam się zastanawiać czy to ma sens a Ci śmieszni ludzie co tutaj ośmieszają się jako kibice ( ciekawe ilu z nich bralo udzial w zadymach...;) i pisza ze sedziowei to to i tamto ciekawy jestem co powiedza jak nie dlugo tych wlasnie sedziow zabraknie??? bo po takim obrazaniu i glodowych placach ( B klasa 46 zloty na reke A klasa 64 zlote okregowa zlote IV liga 108 ) wysluchiwanie slow pseduoznawcow futbolu co to nigdy nie widzieli ksiazki przepisow i ucza sie ich od szpakowskiego to czlowiekowi sie odechciewa... no coz taki juz nas los moze w koncu i my zaqstrajkujemy i jak lekarze dostaniemy wyzsze place top wtedy bedzie inaczej... szkoda ze psedo znawcy tego nie wiedza ale mysle ze porawdziwi kibice zozumieja o co chodzi...

radosny - 24 sierpnia 2007, 22:56:49 - *.elgrom.laz.digi.pl
a kto nam odda pieniądze jak ten sędzia jadący pierwszą klasą na mecz jedzie z ustawionym wynikiem ? :> ostatnio pare karnych z kapelusza i już podwyżki mają... sponsorem wisła i górnik

sedzia - 25 sierpnia 2007, 9:38:15 - *.nysa.3play.net.pl
To jest absurd. Stawki od IV ligi w dół nie zmieniły się od 6 lat!!! to jest absurd żeby sędzia w okręgówce otrzymywał ekwiwalent 76 złote, a w IV lidze 98 zł i to od 6 lat bez zmian. kolego SONYB, rozpocznijmy ogólnopolską internetową akcję na rzecz podwyżek stawek!!!

kibic - 25 sierpnia 2007, 11:10:37 - *.internetdsl.tpnet.pl
To teraz bedzie sie mniej placilo sedziemu za wygranie meczu...

Wielbiciel - 25 sierpnia 2007, 13:36:45 - *.wyszkow.mm.pl
Stawki w IV -tej i niższych ligach się nie zmieniły od sześciu lat. Otóż problem zawsze tkwił w tym ,że te "biedne " kluby grające w/w ligach w swych macierzystych okręgach piłkarskich ,żalą się od lat ,że podwyżka ekwiwalentu sędziowskiego 'zrujnuje" ich budżety. Absurd . Jeśli nie stać klubów na godny ekwiwalent dla sędziów lub też sędziego biegającego samotnie bez asystentów w "B" klasach , OZPN-y nie powinny dopuszczać takich klubów do rozgrywek. Kluby te przeważnie mają dotacje z Urzędów Miejskich bądż Gminnych , a na dodatek odpowiednie komórki tychże Urzędów oddają ekwiwalenty dla klubu po przekazaniu wypłaconych przez dany klub "Delegacji sędziowskich" Pozdrawiam serdecznie .

majki - 25 sierpnia 2007, 15:42:28 - *.bielsko.n4a.pl
no to teraz się będą mylić za większą kasę. też bym tak chciał w pracy. im więcej pomyłek, błędów tym większa kasa. pzpn to dziwny twór, gdzie indziej by im podziękowano i wyje... na zbity pysk a oni im jeszcze wiecej kasy dadzą.

jacek - 25 sierpnia 2007, 16:12:26 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.2.236)
Smieszne male te podwyzki - dac im wiecej przeciez to profesjonalisci. A mikolajewskiemu swir dorzucil 5 kola za extra sedziowanie i publiczna pocghwale . Brawo . A to Polska wlasnie

obiektyw - 25 sierpnia 2007, 17:45:58 - *.internetdsl.tpnet.pl
wiedzialem ze beda takie komentarze, przeciesz kazdy z was moze zdac egzaminy i sedziowac, a tak na marginesie teraz beda przekrety spowodowane tym zeby sie dostac wyżej bo wiadomo im wyzsza liga tym wieksza kasa pozdro

Kolejorz22 - 26 sierpnia 2007, 0:30:35 - *.internetdsl.tpnet.pl
To juz wiadomo na co ida te kary za kibicow... menele jedne... ciekawe czy to cos wogole zmieni w ty calym Polskim sedziowaniu... ciekawy jestem

xxx - 16 września 2010, 0:23:51 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bardzo dobrze, minimum to 12 000, do tego powinni dostawać premię max za mecz do 5 000 za brak popelnionych bledow okreslonych na podstawie VIDEO. Patologia jest to ze pilkarze zarabiaja 10-15x wiecej od sedziego...

|
|