[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2024/2025 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


24 maja 2011, 16:31:47 - dabol1
Wszystkie sektory na stadionie Jagiellonii otwarte

Niedzielny mecz Jagiellonii Białystok z Ruchem Chorzów będzie mogło obejrzeć ok. 6 tys. widzów. We wtorek zapadła decyzja, że otwarte będą sektory na tzw. łuku, zamknięte w czasie spotkania z Koroną Kielce ze względów bezpieczeństwa.

Takie ustalenia zapadły we wtorek, w czasie spotkania z udziałem przedstawicieli władz wojewódzkich, miejskich, policji oraz klubu. Ustalono na nim, jakie rozwiązania dotyczące poprawy bezpieczeństwa mają być wprowadzone, a po ich uzgodnieniu klub wystąpił do władz Białegostoku o udostępnienie trybun na tzw. łuku.

Oznacza to, że na trybunach przebudowywanego obiektu będzie mogło zasiąść ok. 6 tys. osób. Taką liczbą miejsc dysponuje bowiem obecnie stadion miejski w Białymstoku.


źródło: PAP

luki - 24 maja 2011, 16:37:33 - *.cdma.centertel.pl
dobra wiadomość

Jack - 24 maja 2011, 16:43:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Yeeeeeaaaaaaaah!

ja - 24 maja 2011, 16:57:37 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
kk@ od ilu lat? Teraz to coś niewiele ponad rok

masakRa - 24 maja 2011, 17:00:57 - *.dip.t-dialin.net
To co teraz rzadowi dziekowac ze laskawie zezwalaja na to ze kibice moga mecz ogladac? To juz jakas paranoja normalnie. Ja wiem ze kibice Jagi sie z tego powodu ciesza, ale to wszystko wyglada tak: rzad mowi: badzcie grzeczni, a jak bedziecie grzeczni i nie bedzie okrzykow ani transparentow przeciw PZPN i PO to bedziecie mogli kibicowac w normalnych warunkach.
Debilizmem jest rozmyslanie nad kwestia otwarcia czy zamkniecia stadionow, gdziekolwiek w Polsce. Oni mysla ze im wszystko wolno a durnie kibice beda im dziekowac ze mecz moze odbyc sie w normalnych warunkach, jakie panowaly przed Bydgoszcza.
Dziekowac im za laskawe otwarcie trybun? Nigdy!

mago - 24 maja 2011, 17:03:08 - *.162.151.242
jest

niebieski - 24 maja 2011, 17:09:23 - *.internetdsl.tpnet.pl
No to jedziemy do białego stoku na biale niedźwiedzie

??? - 24 maja 2011, 17:12:01 - *.proxnet.pl
I nagle w parę dni poziom bezpieczeństwa wzrósł? Czyli na mecz z Koroną niesłusznie zamknęli wam część trybun.

Z-?ks - 24 maja 2011, 17:47:29 - *.dynamic.chello.pl
@masakRa [i inni]
Jesteś kompletnie niedoinformowany i pleciesz bzdury.
Czy ty wiesz jakie ultimatum dostał PZPN a szczególnie Lato i właściciele klubów od rządu.
Czy znasz szczegóły tego ultimatum.
Jeżeli nie znasz to nie pisz głupot bo jedynie kompromitujesz się swoimi wypowiedziami.

H92x - 24 maja 2011, 17:50:34 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
jakie więc dostał ultimatum?

masakRa - 24 maja 2011, 18:29:58 - *.dip.t-dialin.net
A ty najlepiej wiesz jakie ultimatum kto dostal? Sam jestes smieszny.
Rzad to moze dawac ultimatum jak sam bedzie organizowal rozgrywki. Kluby stoja po stronie kibicow bo kibice kupuja bilety i twoj Tusk to moze sobie w sejmie organizowac zakazy na mownicy a nie kibicom zakazywac wyglaszac pogladow. Jak ci sie tak podoba co robi rzad to wyjazd za granice do Minska, tam masz Lukaszenke i nim sie podniecaj.

lolek - 24 maja 2011, 18:41:46 - *.dynamic.chello.pl
nikt nie powinien przyjść na mecz niech graja przy pustych

Z-?ks - 24 maja 2011, 19:10:30 - *.dynamic.chello.pl
masakra
Przypomnę Ci ,że podobne ultimatum postawiła klubom Margaret Thatcher.
Thatcher nie była premierem Białorusi.
Ale była premierem demokratycznego państwa.
Obecne sondaże wykazują ,że Anglicy uważają ją za najlepszego premiera w powojennej historii Wielkiej Brytanii.
Thatcher zwana „Żelazną Damą „ zrobiła porządek z takimi jak ty.
Mógłbym napisać ci szczegóły tej całej operacji, ale najpierw musiałbyś zdjąć kaptur i przewietrzyć mózg.
Ale jeżeli czegoś nie wiesz to śmiało pytaj.
Chętnie ci odpowiem.
Dodam Ci jeszcze ,że twój skrajny punkt widzenia podziela jedynie ok. 40 tys. kapturów.
To zaledwie mały procent.
A więc kim ty jesteś ? Nikim.

kos - 24 maja 2011, 19:13:48 - *.bialystok.vectranet.pl
Masakra startuj w wyborach do sejmu i tam będziesz mógł wygłaszać swoje poglądy.Tylko czy Ty mmasz jakieś poglądy?Na meczu się kibicuje i tyle.

fdas - 24 maja 2011, 19:26:03 - *.dynamic.chello.pl
Chyba nie masz Pojęcia o tym co działo się w Anglii. Kolego tam nie dawali głupich stadionowych zakazów - tylko tam były konkretne kary dla winowajców. Przekrocz białą linie w Anglii na stadionie dostaniesz grzywnę taką że się nie pozbierasz, a za bójkę pójdziesz siedzieć. A tutaj?? Karają nie winnych kibiców! To tylko akcja marketingowa - odwracanie uwagi od rozkradania państwa. Twoim rozumowaniem, czemu dróg nie zamkneli ?? Przecież jeżdżą po nich pijani kierowcy. W Anglii ten odsetek jest dużo mniejszy - Czyżby oni zamykali Drogi?!.
Heh dalej dajcie się manić rządowi - A nasi posłowie biorą emerytury i pensję bo w ostatniej ustawie dopisali sobie słowo "oraz" zamiast "albo". Nadal będziemy przepłacać za stadiony, drogi bo rodziny ministrów będą wygrywać przetargi na budowy i za połowę zysku zlecać im budowy. Czy tak też jest w Anglii ??

masakRa - 24 maja 2011, 19:34:49 - *.dip.t-dialin.net
Hahaha, wole zeby mnie taki cienias jak ty nazywal kapturem niz jakbym mial przyklaskiwac Tuskowi w walce z kibicami. Tusk takimi jak ty chce teraz zapelniac stadiony.
Atmosfera Coca-Coli chipsow i kapci.
Takiej ligii chcesz?
Nigdy takiej miec nie bedziesz, chocbys z twoim kumplem Tuskiem na glowie stawal. Wywolaliscie wojne z kibicami ktorej wygrac nie umiecie.
A twoja Margaretke z malpiej wyspy to tez sobie kochaj, ty zelazny dzentelmenie, ale bez prawdziwych kibicow.
kibole.info i wszystko w temacie
Kibicow jest wiecej niz POprawnych POlitycznie antykibicow.
@kos
polityka mnie wcale nie interesuje, nie chodze na wybory i nie slucham niczyich objetnic przedwyborczych. I wisi mi to kto rzadzi w kraju.
Jest tylko jeden wyjatek: Jezeli rzadzacy gosciu dobiera sie do skory normalnym kibicom, wtedy jestem przeciwko temu facetowi. To wszystko.

Z-?ks - 24 maja 2011, 19:51:57 - *.dynamic.chello.pl
Masz rację chyba nie znam sytuacji w Anglii.
Bo nie wiem ,że jednym z punktów tamtejszego ultimatum było rozwiązać stowarzyszenia i klubów kibica ,oraz zamknąć wszystkie stadiony ,aż do spełnienia wszystkich punktów ultimatum przez właścicieli klubów.
Tylko w Anglii była taka różnica ,że gdy właściciele klubów zorientowali się ,że z Żelazną Damą to nie przelewki i policzyli sobie straty gdyby stadion będzie zamknięty to w „tri miga” zasuwali do Thatcher z „posłusznie melduję” że warunki ultimatum spełniłem. I dlatego nie zamknięto stadionów .
A w Polsce wszystkim się wydaje ,że są nie do ruszenia i olewają wszystko.
Ale już teraz niektórzy mają pełno w gaciach, bo w ultimatum jest pociąganie właścicieli i działaczy PZPN do odpowiedzialności osobistej ,i indywidualnej , a nie jak dotychczas całego PZPN ,czy klubu.
I dlatego nie będzie meczu w Gdańsku. Bo nikt nie weźmie odpowiedzialności na siebie.
A gdyby odpowiadał cały PZPN czyli nikt to mecz na pewno odbyłby się w Gdańsku.
Niektórych już strach obleciał.

mlody - 24 maja 2011, 20:12:57 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z-?ks - nie osmieszaj sie czlowieku !! W Angli wprowadzono takie ostre przepisy po tragediach na Hejzel i Hilsbrough gdzie zginelo o ile pamietam neicale 200 osob !! Czy w Polsce kiedys ktos zginol na meczu pilkarskim w wyniku jakiejs akcji?? W Angli nei daja zakazu za przeklinanie po nieudanej akcji zespolu a w Polsce tak !! i to jest roznica , nazywasz innych debilami a sam jestes najwiekszym tutaj obecnym trolem
A jak rzad da ultimatum pzpn to odrazu wejdzie fifa i zagrozi zawieszeniem , zreszta juz raz to zrobila.Ta cala akcja z zamykaniem stadionow i kibicow tylko dlatego ze mu sie przeklelo z nerwow to zwyczajnie powrto do czasow komuny , zreszta ostatnia akcja abw najdobitniej pokazuje jacy ludzie nami rzadza.Wszedzie plują ze siedzieli w wiezieniu za wolna Polske a dzis kaza lapac mlodych ludzi ktorzy krzycza na ulicy slowa ktore sie jasnie panujacej wladzy nie podobaja ! Czy ta pani wielka Tacher tez kazala aresztowac kibicow ktorzy ja obrazali ??
Jak juz jestesmy przy zelaznej damie to owszem zrobila ostra walke z kibicami przed wyborami i wygrala wybory. Po wyborach ruszyluy procesy gdzie wszyscy kibice zostali uniewinnieni i dostawali ogromne odszkodowania !! Donek tez tak skonczy nawet jak wygra wybory to wszystkie te jego komunistyczne dzialania wroca do niego z pozdwojna sila , zwlaszcza jak przyjdzie nam placic za bułke 8 zl (slowa prof.Rybinskiego )
PS ostatnio po meczu Swansea - Nothihgham Forest po meczu wbieglo 500 osob na murawe cieszac sie z awansu , rok temu przed meczem FA Cup Chelsea - Cardiff doszlo do zamieszek na ulicach Londynu ale pewnie o tym nie wiesz bo w tvn nie mowili , a szanowany pan Michnik tez nie napisal.
W Espani po meczu osasuna - villareal tez wbiegli na murawe kibice (a Boniek pisal na interia.pl jak w Hiszpani jesy cudownie i nigdy kibile nie wbiegaja na murawe )
tacy jak z-?ks to zwykli prowokatorzy podstawieni chyba przez policje albo rzad bo jak inaczej ich nazwac ??

adam - 24 maja 2011, 20:29:53 - *.elpos.net
@Z-?ks - te ćwierćwałki tego nie zrozumieją. Szkoda słów na tych matołów. 100% poparcia ludziom przeciwnym burdom i bandytyzmowi na trybunach. Wolę chipsy i coca colę jak dechy czy inne przedmioty obijane o głowy niewinnych ludzi.

masakRa - 24 maja 2011, 20:29:55 - *.dip.t-dialin.net
dokladnie mlody, dobrze to ujales

gajaczek - 24 maja 2011, 20:33:16 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
masakra
Masz dzieci ???
Ja chodzę na każdy mecz mojej drużyny i mam nadzieję że już niedługo będę mógł zabrać syna na mecze ! Nie popieram zamykania stadionów - to najbardziej zabolało zwykłych, normalnych kibiców!
Ale "kaptury" tacy jak ty prędzej czy później zostaną wyeliminowani z kibicowskiego towarzystwa!
Będziecie sobie robili burdy, ustawki ale nie na stadionach ! i to mnie cieszy !!!
A ty jak podrośniesz założysz rodzinę będziesz miał dzieci - z chęcią pójdziesz na mecz z synem ?
No chyba że nie będziesz miał jaj i będziesz się bał kiboli
I jeszcze jedna sprawa - polityka cię nie interesuje, na wybory nie chodzisz - typowy pajac co narzeka a nic nie robi !
Jeśli byś głosował miałbyś prawo głosu !
A tak siedź cicho w kapturze przed telewizorem z piwkiem w ręku (dozwolone od lat 18)!!!

burak - 24 maja 2011, 20:36:44 - *.adsl.inetia.pl
oł jeeee!!

masakRa - 24 maja 2011, 20:46:24 - *.dip.t-dialin.net
gajaczek to mnie wzruszyles teraz. Wiesz co ci powiem? Mam 2 dzieci. Moja corka chodzi od 6 roku zycia a syn od 5 roku zycia na stadion. Siedza na dzies10nie, drugim najglosniejszym sektorze na Ruchu. Dla nas drugi najglosniejszy a dla was 2 najbardziej chuliganski jakbyscie to ujeli. I wiesz co? Moim dzieciakom podobaja sie race, podobaja sie spiewy, znaja piosenki i spiewaja na caly glos. Zaraz napiszesz ze dzieci zle wychowuje, ale skad piknikowiec moze wiedziec co dziecko czuje wsrod kibicow na trybunie.
Moje dzieci to juz 4. generacja niebieskiego fanatyzmu. I chociaz przed wojna burd na stadionach nie bylo to juz moj niezyjacy dziadek opowiadal nie raz jak gardlo darl na Ruchu, o ojcu fanatyku nie wspomne.
Takie cos to tradycja a spiewy race i flagi to nie chuliganka.
Wasz problem jest taki ze nie rozrozniacie kibicow. Dla was kazdy kto ma szalik to szalikowiec = chuligan. Kazdy kto przeklnie to menel = chuligan. Kazdy kto zdziera gardlo to fanatyk = chuligan a kazdy kto odpali race lub jak kibice Legii wbiegnie na plyte boiska po zakonczonym meczu by cieszyc sie z druzyna to juz recydywa.
Chroncie wasze piknikowe dzieci przed takimi kibicami jak my normalni trybunowi fanatycy, chronce te wasze pociechy, bo stadion to siedlisko kryminalu.
Wiesz co gosciu? Kazdy niech robi co chce ale ja jakbym z dziecmi usiadl na sektorze rodzinnym to musial bym dzieciom tlumaczyc dlaczego po przeciwnej stronie plona race a u nas na sektorze nie. Spalil bym sie ze wstydu przed wlasnymi dzieciakami.
Ale Malyszowcy-Piknikowcy nigdy nie zrozumieja co to kibicowanie.
Dam ci rade, kup sobie Cyfre+ i komentuj z dzieciakami mecz typu: " ale ladne zagranie, zaklaskaj skrzydlowemu"
A to ze ja nie glosuje to tez moja decyzja. Niechodzac na wybory tez sie oddaje glos, to jest glos protestu, wiec nie ucz mnie demokracji.

mlody - 24 maja 2011, 20:49:48 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
gajaczek - nastepny telewidz tvn.... czlowieku na meczech ekstraklasy w kazdym miescie chodza dziesiatki malych bajtli i rownie duzo kobiet w wieku od 10 do 60 !! wylacz czasem tvn i sam sie przejdz na jakis mecz bo chyba w zyciu nie byles albo ostatnio z 10 lat temu.....na ekstraklasie nie ma zadnych zadym czy innych akcji , ostatnia haja byla na meczu gornik - Piast dla twojej informacji bylem w sektorze gosci czyli mozesz mnie nazwac kibolem hehe Popatrzcie na nowe stadiony ile tam dziewczyn i malych dzieciakow poubieranych w szaliki ktore sa wieksze od nich Piekne widoki tylko trzeba ruszyc tylnia czesc ciala sprzed tv gdzie leci tvn i zobaczyc jaka jest rzeczywistosc.

arti - 24 maja 2011, 20:54:42 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja się pytam: z jakiego niebezpieczeństwa?

Z-?ks - 24 maja 2011, 20:56:57 - *.dynamic.chello.pl
młody.
Po przegranym procesie za rozwiązanie fanklubów Theatcher powiedziała:
„Odszkodowanie jakie trzeba zapłacić nie jest obciążeniem dla państwa.
Obecna sytuacja generuje potężne oszczędności w sektorze wydatków państwa przy organizacji meczów takich jak gotowość policji , czy zaangażowanie wymiaru sprawiedliwości.”
Theatcher doskonale sobie zdawała że działa na granicy prawa ,a być może nawet je przekracza.
Ale z takim wrogiem trzeba tak walczyć. I do dzisiaj Anglicy darzą ją wielkim szacunkiem.
Podobnie będzie w Polsce. Ten który zrobi porządek z kibolami będzie miał szacunek społeczeństwa na zawsze.

Z-?ks - 24 maja 2011, 20:58:07 - *.dynamic.chello.pl
I przejdzie do historii

masakRa - 24 maja 2011, 21:09:22 - *.dip.t-dialin.net
ty Z-?ks tez kiedys przejdziesz do historii. I chwala bogu

ekse - 24 maja 2011, 21:19:58 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@masakRa
dobrze mowisz, popieram.

mlody - 24 maja 2011, 22:07:31 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z-?ks - jak sam napisel wielka pani taczer przegrala wszystkie procesy co jasno pokazuje ze dziala pod publiczke tylko zeby wygrac wybory , nic ja nie obchodzilo ze gdzies w kraju ktos lubi sie pobic zkims innym
siejecie propagande tvn-owcy , o ile sie nie myle to kibice w calej Angli maja teraz fiola na pukncie lapania sie za barki i skakania tylem do murawy Kto ich zarazil ? Ja wam powiem - to ci wielcy i zli polscy kibole !!! sprawili ze Angole zlapali bakcyla z dopingiem I chwala im za to ze proboja , narazie slabo ale tu trzeba lat praktyki i moze znow wroci fanatyczny doping w premiership.
jak komus sie nei podoba to niech sie zapisze do filharmoni jak mu "chamstwo " i stadionowa dzicz przeszkadza
Zreszta patrzcie na Lecha , teraz sa na garnuszku tvn jako wielcy kibole a cala runde jesienna wszyscy piali z zachwyuty jak jezdza po europie tysicami to jasno pokazuje ze gw czy tvn to zwykli klamcy na polecenie Waltera ktory prowadzi sobie prywatna wojenke z ludzmi ktorzy za Legie oddaliby zycie , a dla niego to zwykly biznes ktory jak zacznie przynosci straty to go zamknie i tyle go bedzie w polskiej pilce.....

cccp - 24 maja 2011, 22:56:32 - *.haye.cable.virginmedia.com
ale sie rozkrecilo jak nigdy haha po pierwsze chipsy i cola to bardzo niezdrowe produkty po drugie juz za jakies pol roku nie tylko w Polsce ale wszedzie w stanach w europie policja+ ochrona bedzie tlumic wszystko i wszystkich mowie wam to sie juz dzieje monitoring kamering cenzura komuna to jest na calym swiecie globalisci nadchodzo po Nas
=

kibic - 24 maja 2011, 23:00:48 - *.bialystok.vectranet.pl
Pozdrowienia do więzienia-Nienawiść do przeciwnika-bluzgi na sędziów,rywali,PZPN-kaptury na łysch pałach-pseudopatriotyczne napisy na banerach-rasizm-antysemityzm-petardy-świece dymne.Chyba jeszcze coś pominełem ale to wszystko musi zniknąć ze stadionów, razem z ich inicjatorami. Nie oddamy piłki bandziorom.

cccp - 24 maja 2011, 23:14:04 - *.haye.cable.virginmedia.com
kibic- ty to jestes kibic hahaha vectra wiec B-stok i jeszcze jedno, a co ty pilke masz na wlasnosc chyba dmuchano wlasciciel pilki-kibic

rw - 25 maja 2011, 0:43:20 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
hJagielonio pokażcie cracovi jak sie w pilke gra ! jqa stawiam na 1-0 dla was albo na 1-1

xx - 25 maja 2011, 9:56:33 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
youtube.com/watch?v=kmDjiiQeOEE&feature=mfu_in_ord
er&list=UL

W Anglii s - 25 maja 2011, 11:37:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Żałosne jest już powtarzanie jak to świetnie jest w Anglii. W samym ostatnim miesiącu rozgrywek wybiegano na murawę chyba w 4-5 meczach już nawet nie chce mi się sprawdzać, poszukaj sobie artykułu na Weszło.com. To chyba słabo działają te przepisy Pani Margaret? albo Angoli stać na te horrendalne mandaty ? W Polsce była jedna awantura, jedno wybiegnięcie i już wielka afera bo dla Pana premiera doradzono, że ma szansę sobie PR poprawić.
I to chyba już każdy wie kto się choć trochę interesuje co się dzieje na świecie i nie słucha ślepo jakichś pseudo znawców w TV, którzy wciąż powtarzają, że w Anglii jest bezpiecznie.
pozdro dla kiboli

GKS_B - 25 maja 2011, 11:49:32 - *.man.tk-internet.pl
Płakać się chce jak się czyta to co Z-?ks pisze. Tacy ludzie dają przyzwolenie państwu na łamanie naszych praw. Zakazać stowarzyszeń kibicowskich, których działań pozytywnych (zbiórki dla Domów Dziecka, oddawanie krwi, pomoc niepełnosprawnym) jest 100 razy więcej niż zadym? Za co? Mam konstytucyjne prawo do zrzeszania się, mam konstytucyjne prawo do wolności słowa, wolności poglądów i przekonań. Jeśli dla kogoś państwo, w którym policja zatrzymuje za nazwanie premiera matołem (Jagiellonia) na podstawie komunistycznego artykułu, grozi pacyfikacją za wywieszenie transparentu antyrządowego (Śląsk), czy zamyka stadion, bo są na nim antyrządowe protesty, mimo, ze nie było żadnych incydentów i wbrew konstytucji zakazuje wyjazdów kibicom (bo nie mogę samemu pojechać i wejść np. na stadion Legii, bo nie mam ichniej karty kibica) to państwo demokratyczne - to gratulacje. A w tej wychwalanej przez Z-?ks Anglii jakoś częściej niż u nas wjeżdżają na murawę i nikt z tego afery nie robi. Walczyć z bandytyzmem, nie z normalnymi kibicami!

W Anglii s - 25 maja 2011, 11:54:37 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dodam jeszcze, że na piknikowy sektor nie chciałbym przyprowadzić małego dzieciaka, tyle bluzg na sędziów i piłkarzy nie usłyszałby przez 2 miesiące w innych miejscach. Co innego na sektory z dopingiem gdzie jest śpiew zabawa i nie słychać dziadków krzykaczy
Teraz ktoś powie, że Tusk wyeliminuje bluzgi? W Anglii wielka żelazna dama tego nie zrobiła to i Tusk nie zrobi. Doping Anglików w większości składa się z obrażania kibiców drugiej drużyny a jak nie ma tego to słychać cały czas bluzgi pikników i nikt za to nie kara.
pozdro dla kiboli

jeż - 25 maja 2011, 14:42:24 - *.231.49.205.koba.pl
Trener Waldemar Fornalik zastąpi trenera Michała Probierza. Myślę, że jest to godny następca Probierza.

suiss - 25 maja 2011, 15:30:18 - *.ip.netia.com.pl
Jestem za głośnym dopingiem, oprawami etc i do takich fanatyków nikt pretensji chyba nie ma. Uważam że dobre jest to że są w klubach tacy oddani fani jak np pisze o sobie masakRa, na pewno o za głośny doping czy wyzwiska nikt się nie czepia ale walki z policją, wyrywanie krzesełek, kopanie reporterki(słynny obrazek z finału PP) itp to już czyste chuligaństwo i z tym trzeba zrobić porządek. Skoro kibole w swoich środowiskach nie potrafią się uporać z elementami którzy zachowują się jak zwierzęta i akceptują ich obecność w swoich grupach to muszą się liczyć z tym że to przyniesie problemy. Jak można tolerować to że ktoś wyrywa krzesełka? Po co niszczyć stadiony.. to nie ma nic wspólnego z dopingiem. Przez takich idiotów wszyscy musimy cierpieć i znosić zamknięte stadiony. Uważam że zamknięcie stadionów to zły pomysł, żadnych bezpośrednich skutków nie przyniesie ale dzięki temu wreszcie rozpoczęła się dyskusja o wandalizmie na stadionach. Mam nadzieję że jakoś uda się oddzielić kibiców (wszystkich- zarówno fanatyków i pikników) od zwierząt którym tylko burdy w głowie.

kibol - 25 maja 2011, 15:37:49 - *.ssp.dialog.net.pl
stop piknikom na stadionach

Z-?ks - 25 maja 2011, 16:53:36 - *.dynamic.chello.pl
1. Po co wysuwać kontrargument ,że w Anglii też są incydenty.
Oczywiście że są ,tego nie da się wyeliminować w 100%.
Ale prawo jest egzekwowane i klub nie może kryć kibola jak to obecnie zrobił Lech ,który w odwecie wydał zakaz stadionowy dla tego oplutego przez szefa wiary Lecha.
2. Po co pisać głupoty że w Polsce nic się nie dzieje i jest spokojniej niż w Anglii.
-hordy kiboli legii demolują Wilno.
-hordy kiboli z Polski rozwalają Kowno
-kilku kiboli masakruje twarz niepełnosprawnego 15 latka w Piekarach Śląskich wycinając mu na twarzy żyletką znaki klubowe Ruchu Chorzów.
-w Bydgoszczy banda kiboli nawet nie oszczędziła kobiet .
- w Jaworznie młody człowiek ledwo uciekł przed bandą rozwścieczonych kiboli
Nie będę wracał zbyt daleko kiedy na pucharze Polski kibole nawet nie oszczędzili samochodu na nagrodę i rozwalili pół stadionu.
Nie chce mi się dalej pisać .

GKS_B - 25 maja 2011, 17:44:06 - *.man.tk-internet.pl
Z-?ks
1. Fakt to żaden argument, tylko to Ty zacząłeś pisać, że w Anglii to cud, malina itp., a z Pani Thatcher zrobiłeś prawie Boga. Sprawa Litara - afera rozdmuchana, poza tym zdecyduj się - egzekwujemy prawo, czy nie? Gość był pijany, za pierwszym i drugim razem. Kryteria i zasady w kotle Lecha na którym chciał usiąść są ostre - mógł wybrać każdą inną trybunę. Ponieważ był wulgarny i pod wpływem nie chciano, aby się tam znalazł, właśnie dlatego, żeby czegoś nie odwalił, ale gość z rodzinką dalej się wykłócał, więc narosła agresja i tak się to skończyło. Zdecydujmy w końcu - chcemy, żeby kibice ogarniali własne grono czy nie? Czy mieli wpuścić nawalonego menela, który potem rzuciłby np. czymś na płytę i znów byłoby na kibiców?
2. Wszystkie te zdarzenia zdarzyły się poza stadionami Ekstraklasy, które są świetnie zabezpieczone. Dlaczego zamyka się stadiony Ekstraklasy na których nic się nie wydarzyło i CO TO DA? Co da zakaz wyjazdów kibicom? Dlaczego tępi się metodami rodem zza wschodniej granicy kibiców (normalnych) za wypowiadanie swoich poglądów? Co da rozwiązanie stowarzyszeń kibicowskich, w których są normalni ludzie, robiący mnóstwo dobrego o które wnosisz? Nie chce mi się dalej pisać. Walczyć z bandytyzmem, ale z głową. Rząd teraz nie walczy - nabija sobie kapitał polityczny.

Z-?ks - 25 maja 2011, 18:02:33 - *.dynamic.chello.pl
GKS_B
Stadiony zostały zamknięte nie po to aby zrobić na złość kibicom czy aby ukarać tych spokojnych kibiców.
Zamkniecie stadionów zostało wymierzone przede wszystkim w kluby a normalni kibice są jedynie ofiarą uboczną bo inaczej nie da się tego rozwiązać.
Kluby poprzez odcięcie od kasy [bilety] muszą być zmuszone do współpracy z policją.
Bo dotychczas to jest mafia – klubowo kibicowska ,która wydaje lewe identyfikatory, która nie kontroluje sprzedaży biletów z identyfikacją , nie stosuje się do obowiązku aby kibic siadał zgodnie z numerem na bilecie , klubowi działacze przewożą w swoich samochodach race na stadion itp. Itd.
Powiedz mi jak państwo ma z tym walczyć jeżeli kluby są po stronie przestępców?
Co państwo ma prosić i błagać bądźcie grzeczni ?
Uderzenie w kasę klubu to najskuteczniejszy i najprostszy sposób wyegzekwowania porządku.
Normalni kibic e na tym cierpią. Zgoda. Ale tam gdzie drwa rąbią to wióry lecą.

GKS_B - 25 maja 2011, 23:40:48 - *.man.tk-internet.pl
Z-?ks - przypuszczając, że faktycznie po to zostały zamknięte, to gdzie konsekwencja? Czemu akurat te, a inne nie? Czemu tylko na 1 mecz, skoro potem nic się nie zmieniło? Czemu rząd nie oświadczył tego otwarcie - zamykamy stadiony w ramach kary dla klubów, tylko powody podane w decyzjach wojewodów były wzięte z Księżyca? Odpowiedź brzmi - bo rządowi nie zależy na walce z bandytami, a podjęte działania są pokazówką dla ludzi, którzy w temacie nie siedzą (a takich jest większość), aby zbić kapitał polityczny przed bliskimi wyborami, plus jak się da rozbić zorganizowanie kibiców, bo każde zorganizowanie o innej opinii jest dla rządu groźne. Prawda jest taka, że prawo mamy bardzo dobre, tylko nie jest do końca egzekwowane. Ale od lat bezpieczeństwo się ogromnie poprawia - tylko w ostatnich 2 sezonach liczba incydentów spadła o połowę. Nie zdarzyła się w Ekstraklasie od bardzo dawna poważna burda, na stadiony chodzą rodziny z dziećmi. Wystarczyło iść dalej tą drogą, a byłoby coraz lepiej. Poza tym po to są monitoringi, listy wyjazdowe itp, aby karać indywidualnie osoby łamiące prawo! Nie zgadzam się też, że kluby nie współpracują z policją, bo po stronie tej formacji leży duża część winy, ale to temat na dłuższy wywód. Na życzenie go przeprowadzę. I nie odpowiedziałeś - czemu ma służyć zatrzymywanie protestujących, zwykłych kibiców i rozkazy pacyfikacji za transparenty antyrządowe (legalne, niewulgarne)? I czemu służy łamiący konstytucję zakaz wyjazdowy? Bo na pewno nie uderzeniu w kluby? Skoro wszystko tak fajnie, czemu w obronie naszych praw staje Helsińska Fundacja Praw Człowieka? To też mafia?

Z-?ks - 26 maja 2011, 15:37:56 - *.dynamic.chello.pl
GKS_B
Do każdego działania rządu da się urobić dowolną teorię na swoje potrzeby.
Ale jeżeli chcesz dyskutować to przejdźmy do konkretów i napisz jak ty jako rząd rozwiązałbyś ten problem
Do sierpnia ubiegłego roku wszystkie kluby ekstraklasy i 1 ligi miały obowiązek wprowadzenie kompatybilnych kart identyfikacyjnych dla kibiców oraz jeden system identyfikacji ze sobą połączony.
Kluby do dzisiaj tego nie zrobiły.
Minister Spraw Wewnętrznych kilkakrotnie wysyłał monity do klubów przypominając o obowiązku ustawowym.
Kluby to olały i do dzisiaj nie ma jednolitych kart.
Co według Ciebie rząd powinien zrobić ,aby wyegzekwować ten obowiązek klubów.?
[to tylko jeden z przykładów. Po przedyskutowaniu napiszę następne.]

GKS_B - 26 maja 2011, 16:51:23 - *.man.tk-internet.pl
Z-?ks - Tyle, że moja "dowolna teoria" o robieniu sobie PR przez rząd, jest poparta faktami i argumentami, z którymi widzę, że nawet nie starasz się dyskutować, a o które pytałem. Po drugie - nieprawda. Większość klubów Ekstraklasy wprowadziła już Karty Kibica, np. Legia ma je od dawna, mój klub od tego sezonu. Od przyszłych rozgrywek KK jest obowiązkiem licencyjnym i będzie ją posiadał każdy klub. Więc nie pisz, że kluby to olewają i że tego nie zrobiły, bo zrobiły! Tyle, że pierwszy termin podany "na chybcika" był nierealny do zrealizowania i całość opóźniła się o jeden sezon. Więc rząd nic nie musi robić, bo już to jest zrobione. Całościowo podałem, co pomoże - egzekwowanie istniejącego już, bardzo dobrego prawa jakie mamy, usprawnienie pracy policji, która sobie kompletnie nie radzi (np. akcja w Bydgoszczy była ich totalną kompromitacją), nie potrafi wyłapać osób wywołujących incydenty, a często sama prowokuje zamieszki (nie zwalam na nich winy, ale takie przypadki policyjnej, nie spowodowanej niczym agresji są dość częste, co pokazuje, że debile są nie tylko wśród kibiców). Za to chętnie zarzuca zakazami np. za stanie na schodach, byle się statystyka zgadzała.
Aha i mała prośba, ponieważ dodanie linka spowodowało, że mój komentarz usunięto - wpisz sobie w google "piłkarskie zagranie pod publiczkę" - w artykule pod tym tytułem znajdziesz rozmowę z socjologiem Dominikiem Antonowiczem, który porusza wiele rzeczy, które sam chciałbym napisać, ale nie ma sensu powtarzać, a artykuł nie jest długi. Polecam.

Z-?ks - 26 maja 2011, 17:16:18 - *.dynamic.chello.pl
Niestety dalsza dyskusja staje się bezprzedmiotowa ponieważ piszesz nieprawdę .
Osobiście wysłałem trzy pisma do „Ekstraklasa SA” w tej sprawie.
Na dwa pisma w ogóle nie otrzymałem odpowiedzi.
Na trzecie pismo otrzymałem odpowiedź że sprawa identyfikatorów ze względu na brak krajowego sytemu identyfikacji jest przesunięta w czasie.
Owszem kilka klubów próbowało to wprowadzić , ale nic z tego nie wyszło.
Osobiście od roku staram się o taką kartę.
Nie mogąc jej wyrobić w klubie wysłałem podanie do Ekstraklas SA.
Od 2 miesięcy brak odpowiedzi.
To są fakty a z faktami nie będę polemizował.
Jeżeli twierdzisz że takie karty są wyrabiane to wskaż mi miejsce gdzie mogę je wyrobić , a chodzi mi o taką kartę na podstawie której wejdę na każdy stadion w Polsce?
Czekam na adres i jutro rano tam dzwonię w tej sprawie.

Z-?ks - 26 maja 2011, 17:19:41 - *.dynamic.chello.pl
Chodzi mi o karty kibica na całą Polskę a nie jeden klub.

GKS_B - 26 maja 2011, 17:43:05 - *.man.tk-internet.pl
Nie wyrażasz się precyzyjnie, to i takie odpowiedzi otrzymujesz. Nie istnieje jedna Karta Kibica, która umożliwia wejście na każdy stadion w Polsce, ale każdy klub wyrabia własne Karty Kibica, które są zintegrowane w systemie (bodaj) ExtraKarta. Wyrobienie karty klubu X jest odnotowane i nie można posiadać więcej niż 1 karty. Zmiana może być dokonywana nie częściej niż raz na rundę rozgrywkową. Każda karta jest wyposażona w funkcję identyfikacyjną i płatniczą. Jeśli to dla Ciebie nie jest zintegrowany system identyfikacji kibiców, (jakoś w zupełności wystarczający za granicą) to nie wiem czego oczekujesz? Bez Karty na żaden mecz od przyszłego sezonu nie wejdziesz. Więc co niby nie wyszło? Od przyszłego sezonu każdy klub takie Karty będzie miał. To są fakty, a z faktami nie będę polemizował. Nie widzę tu gdziekolwiek niechęci klubów do współpracy. A widzę odwrotnie (np. Mariusz Walter, prezes Legii, nie mógł się przez ponad rok doprosić od policji o dokumenty po zajściach w Wilnie, które pozwoliłyby odpowiednim osobom nałożyć zakazy). Poza tym doczepiasz się do tych Kart, mimo, że nie leży w nich żaden problem, uciekając od istoty sprawy, a na to co ja piszę w ogóle nie odpowiadasz, jeśli dyskusja to jest dla Ciebie: piszę to co mi pasuje, a kontrargumenty, które mi nie pasują olewam, to ja też sensu nie widzę, bo faktycznie rozmowa staje się bezprzedmiotowa - Ty o swoim ja o swoim.

Z-?ks - 26 maja 2011, 18:08:09 - *.dynamic.chello.pl
Spokojnie i po kolei.
Ustawa narzuca krajowy system identyfikacji i o tym piszę.
Jedna karta na całą Polskę.
Kluby miały to zrobić do sierpnia 2010.
I nie zrobiły.
To są fakty.
Nie będziemy polemizować że zastępują ją karty klubowe.
Ja kartę klubową mam od kilku lat, i ona może zostać, chodzi tylko aby ta karta była identyfikowana przez czytniki na wszystkich stadionach i to jest wymóg ustawy.
Więc ponawiam pytanie.
Co ma zrobić rząd aby wymóc ten wymóg ustawowy skoro kluby to olewają.
[I skupmy się na razie na tym problemie , a potem wrócimy do tego o co ty pytaleś]

GKS_B - 26 maja 2011, 18:25:35 - *.man.tk-internet.pl
Ja jestem całkowicie spokojny: sprawa jest prosta (choć ja np. uważam, że kolejna Karta na całą Polskę jest niepotrzebna, wystarczy to co piszesz, aby z Kartą Kibica np. Legii można było wejść na Polonię). Także, po 1: nie można o tym nie pisać, bo klubowe Karty wystarczają w zakresie identyfikacji widzów i wystarczy zmienić przepisy tak, aby pozwalały wchodzić na wszystkie obiekty. (Bo czytniki na wszystkich stadionach są takie same z tego co wiem, więc problem nie leży w technice.) Po 2: wystarczy wymóg licencyjny, tak jak przy obecnych Kartach, czy wcześniej podgrzewanych murawach: bez Kart (totalnie ujednoliconych) nie ma licencji - amen. Trzeba było to zrobić i kluby zrobiły. Ale to leży w gestii PZPN-u i Ekstraklasy S.A., nie klubów (bo te mają w związku bardzo mało do gadania wbrew pozorom) i zmiany bezsensownego przepisu, że kibic Legii nie wejdzie na Polonię i odwrotnie. Więc zamykanie obiektów nic tu nie da. (Tu pojawiają się ponownie zadane przeze mnie powyższe pytania: czemu te stadiony, a inne nie, czemu rząd jasno tego nie powie, tylko kłamie w oświadczeniach?) Po 3: nie ma problemu, możemy skupić się na tej konkretnej sprawie, tyle, że moim zdaniem w niczym ona nie uzasadnia zamykania obiektów i innych rządowych represji i jest ziarnem piachu, gdy rozmawiamy o całej plaży.

Z-?ks - 26 maja 2011, 18:34:02 - *.dynamic.chello.pl
GKS_B
Dyskusja z Tobą jest bez sensu.
Ty ciągle o czymś innym niż ja.
Skoro nie chcesz odpowiedzieć na pytanie szczegółowe to może zadam pytanie ogólne.
Nie myl ustawy którą uchwalił sejm od zarządzeń które wydaje PZPN czy Ekstraklasa SA.
My mówimy o ustawie sejmowej.
Ustawa jest dobra i od ponad 2 lat narzuca na kluby wiele obowiązków których 80% klubów nie wypełnia. Mogę ci te obowiązki wypisać ale skoro nie odpowiedziałeś na jeden to nie odpowiesz na 10.
Skoro kluby nie mają woli wypełnienia tej ustawy to napisz mi jakie rząd posiada instrumenty ,aby zmusić kluby do wypełnienia warunków ustawy.
Odpowiedz krótko i na temat ,a nie o doopie Maryni.

GKS_B - 26 maja 2011, 19:05:26 - *.man.tk-internet.pl
Skoro dla Ciebie sedno sprawy to tylne okolice Maryni, proszę bardzo, konkrety napisane wyżej: wymusić na PZPN wprowadzenie do procesu licencyjnego odpowiednich zapisów. PZPN musi się zgodzić, jeśli się nie godzi wprowadzamy kuratora (kibicowałem mocno przy poprzedniej próbie, niestety stchórzyli i się wycofali) i kończymy z sytuacją kuriozalną, że PZPN stoi ponad polskim prawem, a obecnie stoi. Rząd ma świetną kartę bo w dobie Euro PZPN przyjmie wszystko, unikając skandalu międzynarodowego, a w razie walki cała opinia publiczna w walce z betonem będzie za rządem. W razie odmowy miażdżący odzew medialny: rząd chce walczyć z bandytami, a PZPN nie. Oczywiście to wszystko powyższe, jeśli rządowi chodzi o wywarcie presji (a według mnie nie, argumenty powyżej), to niech ją wywiera, a nie zamyka stadiony na 1 mecz i to tylko niektórym klubom, potem otwiera po krytycznym odzewie publicznym mimo że nic się nie zmieniło, zakazuje wyjazdów (co to ma do presji?) i podejmuje działania które nic nie dadzą.
Ponieważ mój komentarz znów muszę powtarzać bo został usunięty - proponuję przejście dyskusji na e-mail (pod nickiem jest mój), gdzie będzie się można rozwinąć dłużej i bez cenzury.

Z-?ks - 26 maja 2011, 19:21:29 - *.dynamic.chello.pl
No i dotarliśmy do sedna sprawy.
Rząd nie ma żadnych możliwości i instrumentów ,aby zmusić kluby czy PZPN do przestrzegania prawa. Kurator to fikcja i dobrze o tym wiesz.
Kluby nie podlegają jurysdykcji władzy państwowej . Cały ten bałagan chroni UEFA.
Jedynym sposobem wywierania presji na klubach jest stadion. A dokładniej jego zamykanie i odcinanie klubu od kasy z biletów.
Rząd ma „władzę „ nad stadionem w sferze bezpieczeństwa i poprzez wojewodów może go zamykać.
„Stadion” to jedyny bat na kluby w ręku rządu.
I rząd z tego skorzystał . A to ,że rząd oficjalnie mówi co innego to inna sprawa. Przecież nie przyzna się oficjalnie ,że walczy z klubami przy pomocy jedynego narzędzia jakie posiada to znaczy stadionów.
Wiec znalazł pretekst w postaci Bydgoszczy i winą za zamykanie stadionów sprytnie obarczył kibiców bijących się na pucharze Polski.
Cały ten system piłkarski w Europie jest chory. Nikt go nie chce ruszyć. Jedynie Rosja zrobiła u siebie „rewolucję” nie zważając co mówi UEFA. Ale nie wszyscy mają odwagę i siłę aby przeciwstawić się UEFA.
{ Osobiście jestem za tym aby rząd zrobił porządek nawet kosztem zawieszenia nas w rozgrywkach i odebrania EURO. Ale jestem przekonany ,że UEFA nie odważyłaby się na taki krok.,

GKS_B - 26 maja 2011, 19:40:22 - *.man.tk-internet.pl
Też się cieszę, bo dotarliśmy do tego, co ja uważam za sedno - rząd nie walczy z bandytyzmem stadionowym. Podzielam opinię o chorym systemie piłki europejskiej. Dla mnie kurator to nie jest fikcja - trzeba tylko mieć jaja, a nie udawać, że się je ma na potrzeby PR-u. UEFA nie miałaby odwagi aby coś nam zrobić poważnego. A teraz proszę Ty odpowiedz mi na następujące kwestie: skoro rządowi o to chodzi, to: Czemu zamknął stadiony tylko niektórym klubom i na podstawie jakich kryteriów te kluby były wybrane? Czemu tylko na jedno spotkanie, skoro nic się nie zmieniło? Czemu niby nie może się przyznać do swoich powodów, tylko kłamie, a decyzje wojewodów przez to są bezprawne, kibice składają odwołania, z wysokim prawdopodobieństwem przyznania odszkodowań? Czemu rząd rozkazuje policji by pacyfikowała za legalne, antyrządowe transparenty, skoro to nijak nie jest wywieranie presji na kluby? Czemu owa policja nie jest krytykowana za swoją nieudolność? Czemu służy łamiący konstytucję zakaz wyjazdowy, (kluby na braku kibiców gości tylko zyskują finansowo, też nie jest to element bata finansowego)? Dla mnie prostsze jest wyjaśnienie: robimy sobie opinię przed wyborami, bo większość ludzi wierzy, że na stadionach są dantejskie sceny (co jest nieprawdą, stadiony Ekstraklasy są bezpieczne), a my się pojawimy jako walczący z bandytami, pomimo, że nasze działania nic nie dadzą. Ale słupki poparcia wzrosną. Ponadto walczymy ze zorganizowanym ruchem kibicowskim, bo się nas zaczęli czepiać (wcześniejsza nasza akcja "temat zastępczy - kibice", jeszcze przed Bydgoszczą, wychodząca przeciw nagonce medialnej na normalnych kibiców, ze strony GW i nieobiektywności tego i paru innych mediów).

Z-?ks - 26 maja 2011, 20:02:06 - *.dynamic.chello.pl
Zadałeś dużo pytań od razu.
Z punktu widzenia zwykłego kibica sprawa wygląda tak jak napisałeś.
Rozmawiałem na ten temat z kilkoma prawnikami. Każdy z nich mówił to samo.
Rząd musi walczyć o porządek na stadionach w ramach polskiego prawa.
A prawo jest niespójne i wykluczające się. Do tego brak instrumentów do walki sprawił ,ze ofiarą tej wojny stali się kibice.
Jeżeli zamkniecie stadionu było karą to nie popieram takiego stanowiska rządu.
Ja myślę ,ze nawet chwilowe i nielogiczne zamkniecie stadionu było presją na klub ,oraz katalizatorem do ultimatum jakie rząd wydal właścicielom klubów i PZPN.
Najważniejszym punktem tego ultimatum było to że jeżeli ponownie dojdzie do łamania prawa to do odpowiedzialności za takie rzeczy nie zostaną pociągnięte kluby czy PZPN a prezesi i właściciel klubu.
Minister spraw wewnętrznych powiedział że będzie stawiał przed sądem konkretne osoby odpowiedzialne za łamanie prawa.
I tu zostało wymienionych 15 punktów w których kluby i PZPN świadomie łamią prawo i kluby te d o momentu rozpoczęcia nowych rozgrywek muszą spełnić te punkty.
Wymienię jedynie kilka.
-System identyfikacji.
-Monitoring o dużej rozdzielczości
-Stewardy i sadzanie kibiców zgodnie z numeracją na stadionie.
-Zakaz zakrywania twarzy.
-Zdjęcia przy wejściu na stadion.
-Listy klubów kibica i zakazów klubowych [często ukrywane przez kluby
Wytyczne dostała także Policja i PZPN.
Jeżeli chcesz znać moje zdanie w jakimś temacie to pytania zadawaj pojedynczo.
Nie jestem jakimś amatorem, który mecze ogląda w telewizji.
Przeszedłem wszystkie szczeble kibicowania jestem na wielu meczach co tydzień w swoim życiu i nie byłbym w stanie policzyć wszystkich biletów na mecze jakie na pamiątkę sobie zostawiłem.
Jest tego niemal całe pudło..

rks - 26 maja 2011, 20:16:02 - *.radom.vectranet.pl
No i w końcu dowiedzieliśmy o co konkretnie chodzi koledze Z-?ks. "Kolega" zapewne ma jakieś "wysokie" powiązania z administracją publiczną lub służbami, bo tak świetnie orientuje się, co obecnie rząd narzucił PZPN-owi i klubom, a jednocześnie ma ogromny żal o nie wypełnieniu przez nich kolejnej ustawy o totalnej inwigilacji polskiego społeczeństwa i to oczywiście w naszym własnym, znaczy się społeczeństwa, dobrze pojętym interesie. Takiej inwigilacji jak teraz nie było nawet za czasów "komuny". Kiedyś podsłuchiwano rozmowy telefoniczne, a teraz wszystkie są rejestrowane. Od niedawna stworzono centralną bazę danych o obywatelach (za ich własne pieniądze i ich własnymi rękoma), centralną bazę danych o kierowcach, itd ( np centralna baza danych o pacjencie). Jeszcze pozostaje tylko odgórne zastąpienie fizycznego pieniądza "plastykowym" i wszczepienie chipów RFID. I w ten sposób, krok po kroku, staniemy się niewolnikami i bezwolnym bydłem we własnym "wolnym" kraju ...

Z-?ks - 26 maja 2011, 20:50:59 - *.dynamic.chello.pl
rks
Nie mam żadnych powiązań ze służbami.
Odnosząc się do referatu kolegi należałoby dodać jeszcze o masonach którzy chcą zawładnąć wszystkimi , o satelitach które ciągle nas śledzą , o niePolakach którzy nami rządzą i o niewolnikach którymi rządzić będzie określona grupa.
Ja to już chyba gdzieś słyszałem. U Kobylańskiego na spotkaniu.
To kiedy koniec świata według spiskowej teorii dziejów?

GKS_B - 27 maja 2011, 15:30:42 - *.175.124.6
Cieszę się, że jesteś kibicem, bo przynajmniej zdajesz sobie sprawę z tego, że obraz medialny tego co się dzieje na stadionach, w żadnym stopniu nie odpowiada prawdzie. Z laikiem nie ma dyskusji, bo laik uważa, że ja jestem szalikowcem z krwią na rękach, pomimo, że nigdy nikogo nie uderzyłem z powodów kibicowskich. Zatem jedno jedyne pytanie: Dlaczego rząd walczy ze zorganizowaniem kibicowskim metodami rodem zza wschodniej granicy (zatrzymywanie kibiców Jagiellonii za "matoła" na podstawie artykułu z czasów komunistycznych, grożenie kibicom Śląska pacyfikacją w razie wywieszenia legalnego, niewulgarnego transparentu antyrządowego) i ogranicza naszą wolność słowa, przez co wstawia się za nami Helsińska Fundacja Praw Człowieka i przez co protestują normalni kibice?

Z-?ks - 27 maja 2011, 16:38:27 - *.dynamic.chello.pl
Mam kolegę ,który jest kibicem bardzo dobrze obeznanym w naszej krajowej lidze.
Jednak nie jeździ na stadiony. Mecze ogląda jedynie w telewizji.
Kiedyś powiedział do mnie ,że miałby ochotę pojechać na mecz, ale się boi , aby nie oberwać.
Zaproponowałem mu ,aby pojechał ze mną i wyjaśniłem mu ,że może być spokojny ,że te opowieści o niebezpiecznych stadionach to bzdury i że mu gwarantuję, że włos mu z głowy nie spadnie.
I chociaż zdarzają się sytuacje niebezpieczne to wystarczy ,aby tam się nie pchać i nie uczestniczyć w nich. Pomimo dużej chęci i moich gwarancji do dzisiaj nie pojechał ze mną na mecz. Czyli wizerunek niebezpiecznych stadionów funkcjonuje w społeczeństwie.
Ja uważam ,że w Polsce nie ma większego problemu niebezpiecznych stadionów.
Ale jest problem niebezpiecznych kiboli. I to nie takich ,którzy kibicują klubom.
Chodzi o bandytów , którzy podszyli się pod ruch kibicowski i pod płaszczem kibica uprawiają swoje zamiłowania do bójek , rozbojów, napadów [patrz ostatnio Piekary Śląskie, Jaworzno ,Mysłowice]
Ci bandyci chowają się za plecami kibiców, pod pretekstem meczy, stadionów, wyjazdów, itp. uprawiają swoje zamiłowanie kosztem niewinnych ludzi. [pocięcie twarzy żyletką niepełnosprawnemu nieletniemu w Piekarach Śląskich. Żyletką na Twarzy wycięto mu logo Ruchu.]
I z nimi trzeba walczyć w sposób bezwzględny. I oni też bywają na stadionach wykorzystując to miejsce do zaspakajania swoich bandyckich upodobań.

Z-?ks - 27 maja 2011, 16:41:40 - *.dynamic.chello.pl

Cz. 1
A teraz moja odpowiedź na twoje pytanie odnośnie metod jakie stosuje rząd w stosunku do kibiców.
Osobiście nie popieram metod cenzury, niezgodnych z prawem zatrzymań , pacyfikowania spokojnych zgromadzeń, czy zakazywania wywieszania transparentów ograniczających wolność słowa i zamykania stadionów dla wszystkich z powodu wybryków kilku osób.
Ale ja osobiście obecną walkę rządu z kibolami traktuję jako stan wyjątkowy.
Dla mnie to okres ,który będzie trwał jakiś czas ,a po nim nastanie normalność i wszystkie sprawy zostaną unormowane jak w cywilizowanym świecie.
Dlatego zgadzam się , i jestem w stanie tolerować nawet działania rządu niezgodne z prawem pod warunkiem ,że w krótkim czasie cel zostanie osiągnięty.
Jeżeli rząd podjął się uporządkowania spraw stadionowych to uważam ,że trzeba mu pomóc.
Normalny kibic powinien dostosować się do zaleceń rządu , nie protestować nawet pokojowo , aby dać czas rządowi na uporządkowanie spraw.
Bo czemu maja służyć te protesty nawet zgodne z prawem? Może tym protestującym nawet pokojowo zależy ,aby ten burdel w polskiej piłce trwał nadal. Może pod przykryciem tych pokojowych manifestacji protestują najbardziej skrajni stadionowi bandyci. Kto to wie? I Jak to sprawdzić nie zatrzymując ich?

Z-?ks - 27 maja 2011, 16:42:53 - *.dynamic.chello.pl
Cz.2
Te protesty byłyby uzasadnione gdyby rząd pozamykał stadiony i nic nie robił.
Gdyby stan z zamkniętymi stadionami trwałby długo i nie byłoby żadnych efektów to wtedy zrozumiałbym protesty i je poparł.
Trzeba dać szansę rządowi pomimo ,że jego działanie w tej walce nie podobają się wielu kibicom i są one czasem pozbawione logiki.
Poczekajmy do końca sezonu i zobaczymy, czy od nowego sezonu będą efekty działań rządu ,czy ich nie będzie.
Jeżeli nie będzie to dopiero wtedy protestujmy.
Z punktu widzenia kibica sytuacja wygląda tak jak napisałeś.
Ale z punktu widzenia premiera sprawa wygląda inaczej. Jego działania są ograniczone, konstytucją , prawem , krytyką opozycji itp.
Wiec na razie jestem po stronie rządu pomimo, że też nie mogłem jechać na wyjazd.
I będę po stronie rządu tak długo dopóki nie nabiorę 100% przekonania ,że ta walka to fikcja.
Na razie u mnie rząd ma kredyt zaufania.

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas