[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2024/2025 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


3 maja 2012, 8:29:50 - mogiel
Analiza sytuacji w Ekstraklasie po 28. kolejce

Przedstawiamy analizę sytuacji w T-Mobile Ekstraklasie po rozegraniu 28 kolejek. W tym sezonie jest ona wyjątkowo obszerna w związku ze skomplikowaną sytuacją zwłaszcza w górnej części tabeli. Tradycyjnie - jak co roku - przeanalizowaliśmy szanse poszczególnych zespołów na osiągniecie ich celów, a także przeprowadziliśmy symulacje rozstrzygnięć ostatnich dwóch kolejek.

Mecze pozostałe do rozegrania

Tabela i wyniki

Kolejka 29 - 3 maja, 18:00

Cracovia - Ruch Chorzów
Górnik Zabrze - Wisła Kraków
Korona Kielce - Widzew Łódź
Lech Poznań - Podbeskidzie Bielsko-Biała
Lechia Gdańsk - Legia Warszawa
Łódzki KS - GKS Bełchatów
Polonia Warszawa - Zagłębie Lubin
Śląsk Wrocław - Jagiellonia Białystok

Kolejka 30 - 6 maja, 17:00

GKS Bełchatów - Cracovia
Jagiellonia Białystok - Łódzki KS
Legia Warszawa - Korona Kielce
Podbeskidzie Bielsko-Biała - Polonia Warszawa
Ruch Chorzów - Lechia Gdańsk
Widzew Łódź - Lech Poznań
Wisła Kraków - Śląsk Wrocław
Zagłębie Lubin - Górnik Zabrze

Tabele meczów bezpośrednich

Tabele dwóch drużyn
1. Legia   2 3 5-2  /  2. Śląsk   2 3 2-5
1. Legia   2 6 3-0  /  2. Ruch    2 0 0-3
1. Lech    2 4 1-0  /  2. Legia   2 1 0-1
1. Korona  1 3 1-0  /  2. Legia   1 0 0-1 (*1)
1. Śląsk   2 4 2-1  /  2. Ruch    2 1 1-2
1. Lech    2 3 3-3  /  2. Śląsk   2 3 3-3
1. Korona  2 6 4-2  /  2. Śląsk   2 0 2-4
1. Lech    2 3 3-3  /  2. Ruch    2 3 3-3 (*2)
1. Ruch    2 4 6-3  /  2. Korona  2 1 3-6
1. Lech    2 4 3-2  /  2. Korona  2 1 2-3

Tabele trzech drużyn
1. Legia   4 9      /  2. Śląsk   4 7      /  3. Ruch    4 1
1. Lech    4 7      /  2. Śląsk   4 6      /  3. Legia   4 4
1. Korona  3 9      /  2. Legia   3 3 5-3  /  3. Śląsk   4 3 4-9
1. Legia   4 7 3-1  /  2. Lech    4 7 4-3  /  3. Ruch    4 3
1. Legia   3 6      /  2. Ruch    4 4 6-6  /  3. Korona  3 4 4-6 (*3)
1. Lech    4 8      /  2. Korona  3 4      /  3. Legia   3 1
1. Śląsk   4 7      /  2. Lech    4 6      /  3. Ruch    4 4
1. Korona  4 7      /  2. Ruch    4 5      /  3. Śląsk   4 4
1. Lech    4 7 6-5  /     Korona  4 7 6-5  /  3. Śląsk   4 3 (*4)
1. Ruch    4 7 9-6  /  2. Lech    4 7 6-5  /  3. Korona  4 2

Tabele czterech drużyn
1. Legia   6 10  8- 3
2. Lech    6 10  7- 6
3. Śląsk   6 10  7- 9
4. Ruch    6  4  4- 8

1. Korona  5 10  8- 8 (+1/3 pkt.)
2. Legia   5  9  8- 3 (+1/0 pkt.)
3. Śląsk   6  7  6-10
4. Ruch    6  5  7- 8

1. Lech    6 11  7- 5
2. Korona  5 10  7- 5 (+1/3 pkt.)
3. Śląsk   6  6  7-12
4. Legia   5  4  5- 4 (+1/0 pkt.)

1. Lech    6 11  7- 5
2. Legia   5  7  3- 2 (+1/0 pkt.)
3. Ruch    6  7  9- 9
4. Korona  5  5  6- 9 (+1/3 pkt.)

1. Lech    6 10  9- 8
2. Ruch    6  8 10- 8
3. Korona  6  8  9-11
4. Śląsk   6  7  7- 8

Tabela pięciu drużyn
1. Lech    8 14 10- 8
2. Korona  7 11 10-11 (+1/3 pkt.)
3. Legia   7 10  8- 4 (+1/0 pkt.)
4. Śląsk   8 10  9-13
5. Ruch    8  8 10-11


(*1) Legia z Koroną gra w 30. kolejce w Warszawie
(*2) Lech ma o sześć bramek lepszy bilans bramkowy i na pewno pozostanie lepszy, jeśli obydwa zespoły zrównają się na koniec sezonu z dorobkiem 50 pkt. (w takim przypadku Lech zaliczy dwa remisy, a Ruch remis i porażkę), w przypadku zrównania się z dorobkiem 49, 51 lub 52 pkt. Ruch może odrobić straty bramkowe, ale jest to mało prawdopodobne
(*3) Korona na pewno będzie przed Ruchem w tym wariancie, bo zremisuje lub wygra z Legią
(*4) wariant szerzej opisany w paragrafach dotyczących Korony i Lecha poniżej


Szanse na mistrzostwo

Z uwagi na to, że wszystkich wariantów rozstrzygnięć w meczach czołowej piątki do końca sezonu jest 19 683, a niektóre z tych wariantów bardzo mało prawdopodobne, w poniższych rozważaniach analizujemy szczegółowo tylko te warianty, w których mistrz Polski zgromadzi 53-54 pkt. lub więcej. Teoretycznie jest możliwe, że mistrz Polski będzie miał na koncie jedynie 51 pkt., ale jest to wariant niezwykle nieprawdopodobny, o czym napiszemy poniżej.

LEGIA jest jedynym zespołem, który może zapewnić sobie tytuł mistrzowski już w najbliższej kolejce. Jednocześnie jest jedynym zespołem, który na pewno nie straci szans na mistrzostwo przed ostatnią kolejką, bez względu na wyniki meczów najbliższej odsłonie zmagań. Aby zapewnić sobie mistrzostwo już w czwartek Legia, musi wygrać, a ponadto muszą zajść następujące warunki:

- porażka Śląska
- remis lub porażka Ruchu
- remis lub porażka Lecha
- remis lub porażka Korony

Legia ma bowiem dodatni bilans meczów bezpośrednich jedynie ze Śląskiem i z Ruchem (także w tabeli trzech drużyn z obydwoma tymi zespołami), z Lechem ma ujemny, a z Koroną gra w ostatniej kolejce.

Legia zapewni sobie mistrzostwo w przypadku zdobycia kompletu punktów w ostatnich dwóch meczach bez względu na wyniki rywali. W przypadku zdobycia czterech punktów Legia będzie mistrzem, jeśli przynajmniej raz punkty stracą także: Śląsk, Ruch i Lech.

ŚLĄSK w przypadku zdobycia kompletu punktów zostanie mistrzem Polski, jeżeli Legia przynajmniej raz straci punkty. Jeżeli Śląsk zdobędzie cztery punkty, zostanie mistrzem, gdy zajdą następujące warunki:

- Legia zdobędzie maksymalnie trzy punkty
- Ruch, Lech i Korona zdobędą maksymalnie po cztery punkty

RUCH w przypadku zdobycia kompletu punktów zostanie mistrzem Polski, jeżeli Legia i Śląsk przynajmniej raz stracą punkty. W wypadku zdobycia czterech punktów, Ruch zostanie mistrzem, jeśli zajdą następujące warunki:

- Legia i Śląsk zdobędą maksymalnie po dwa punkty
- Lech i Korona zdobędą maksymalnie po cztery punkty

LECH w przypadku zdobycia kompletu punktów zdobędzie mistrzostwo, jeżeli zajdą następujące warunki:

- Legia, Śląsk i Ruch zdobędą maksymalnie po cztery punkty
ORAZ:
- jeśli Śląsk zdobędzie dokładnie cztery punkty, to Korona zdobędzie maksymalnie cztery punkty lub nie odrobi 11 bramek straty do Lecha

Pomaga mu w tym fakt, że ma znakomity bilans meczów bezpośrednich ze wszystkimi rywalami z czołówki. Ma nie tylko dodatni bilans z każdym z rywali, ale także w każdym z siedmiu wariantów z Legią, Śląskiem i Koroną. "Kolejorz" wprawdzie nie zajmuje pierwszego miejsca w niektórych wariantach tabel meczów bezpośrednich z udziałem Ruchu (m.in. dlatego, że inne zespoły osiągały lepsze wyniki z Ruchem niż Lech), ale na szczęscie dla poznaniaków w wypadku zgromadzenia kompletu punktów w dwóch ostatnich meczach Lech nie będzie mógł się zrównać punktami z Ruchem.

Należy tutaj zaznaczyć, że w przypadku zrównania się punktami ze Śląskiem i Koroną Lech ma identyczny bilans meczów bezpośrednich jak Korona i wyprzedza ją jedynie różnicą bramek w tabeli ogólnej (aktualnie 11 bramek różnicy).

KORONA w przypadku zdobycia kompletu punktów zdobędzie mistrzostwo, jeżeli zajdą następujące warunki:

a) Śląsk, Ruch i Lech zdobędą maksymalnie po cztery punkty
LUB:
b) Śląsk zdobędzie dokładnie cztery punkty, Ruch maksymalnie cztery punkty i Korona odrobi 11 bramek straty do Lecha

Korona podobnie jak Lech ma dodatni bilans meczów ze Śląskiem. Jednak w meczach z poznańskim zespołem była gorsza, stąd dodatkowy warunek dotyczący straty punktów przez Lecha. W wariancie b) dopuszcza się dwa zwycięstwa Lecha, jednak wówczas Korona musiałaby odrobić aż 11 bramek straty w tabeli ogólnej do poznańskiego zespołu.


Liga Europy

Jedynym zespołem, który już ma pewny udział w pucharach jest LEGIA.

ŚLĄSK w razie zwycięstwa zapewni sobie udział w pucharach już w najbliższej kolejce, jeśli punkty straci Lech, Korona lub Ruch. W takim wypadku bowiem Śląsk zajmie co najmniej:
a) trzecie miejsce w lidze
LUB:
b) czwarte, ale za Legią i Ruchem
LUB:
c) czwarte za Legią i przed Ruchem, ale Legia nie będzie mistrzem Polski (wynika to z faktu, że Legia nie może zostać mistrzem Polski przy komplecie punktów Korony)

W wypadku remisu Śląsk nie zapewni sobie udziału w pucharach przed ostatnią serią meczów.

RUCH może sobie zapewnić udział w pucharach przed ostatnią kolejką na dwa sposoby. Pierwszy z nich to zdobycie mistrzostwa przez Legię i udział w pucharach jako finalista Pucharu Polski. Drugi to zajęcie co najmniej trzeciego miejsca lub czwartego za Legią. A zatem Ruch zapewni sobie puchary w najbliższej kolejce, jeśli zajdzie któryś z wariantów:

a) wygrana Legii, porażka Śląska, remis lub porażka Lecha i remis lub porażka Korony
LUB:
b) wygrana Ruchu i remis lub porażka Korony
LUB:
c) wygrana Ruchu i porażka Lecha

LECH zapewni sobie udział w pucharach w najbliższej kolejce, jeśli wygra, a Korona przegra.

KORONA nie może zapewnić sobie gry w pucharach w czwartek. Iluzoryczne szanse na grę w Lidze Europy mają jeszcze POLONIA i WISŁA.



Utrzymanie

ŁKS spadnie z ligi w najbliższej kolejce, jeśli:

- zremisuje lub przegra
LUB:
- Lechia wygra, a Bełchatów nie przegra

LECHIA zapewni sobie utrzymanie w lidze, jeśli:

- wygra
LUB:
- ŁKS zremisuje lub przegra

BEŁCHATÓW zapewni sobie utrzymanie w lidze, jeśli:

- nie przegra
LUB:
- ŁKS zremisuje lub przegra



Symulacje

Na podstawie dotychczasowych wyników meczów ligowych rozegranych w 2012 r. skonstruowaliśmy model (oparty na obserwacji, że zmienna losowa będąca liczbą zdobytych bramek przez drużyny charakteryzuje się rozkładem Poissona). Przeprowadziliśmy na jego podstawie milion symulacji wyników meczów, podsumowaliśmy je, uzyskując procentowe szanse poszczególnych rozstrzygnięć.

Kolejka 29 - 3 maja, 18:00

                                                    1   x   2
Cracovia - Ruch Chorzów                            17% 31% 52%
Górnik Zabrze - Wisła Kraków                       64% 24% 12%
Korona Kielce - Widzew Łódź                        70% 19% 11%
Lech Poznań - Podbeskidzie Bielsko-Biała           78% 15%  7%
Lechia Gdańsk - Legia Warszawa                      6% 21% 73%
Łódzki KS - GKS Bełchatów                          17% 37% 46%
Polonia Warszawa - Zagłębie Lubin                  29% 27% 44%
Śląsk Wrocław - Jagiellonia Białystok              68% 20% 12%

Kolejka 30 - 6 maja, 17:00

                                                    1   x   2
GKS Bełchatów - Cracovia                           63% 19% 18%
Jagiellonia Białystok - Łódzki KS                  71% 19% 10%
Legia Warszawa - Korona Kielce                     20% 46% 34%
Podbeskidzie Bielsko-Biała - Polonia Warszawa      27% 42% 31%
Ruch Chorzów - Lechia Gdańsk                       41% 27% 32%
Widzew Łódź - Lech Poznań                          39% 34% 27%
Wisła Kraków - Śląsk Wrocław                       53% 31% 16%
Zagłębie Lubin - Górnik Zabrze                     38% 29% 33%



Szanse na zajęcie poszczególnych miejsc

- w kolejnych rzędach - kluby
- w kolejnych kolumnach - pozycje w tabeli na koniec sezonu
- w rubrykach procentowa szansa na zajście zdarzenia w naszej symulacji
- dane zostały zaokrąglone do pełnych procentów
- liczba 0 oznacza, że dane zdarzenie jest możliwe o prawdopodobieństwie <0,5%
- znak "-" oznacza zdarzenie niemożliwe

               1  2  3  4  5  6  7  8  9 10 11 12 13 14 15 16
Legia         40 25 17 10  7  0  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  
Ruch          17 14 25 21 21  1  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -
Śląsk         16 36 22 14 12  0  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -
Korona        13 12 15 24 34  1  0  -  -  -  -  -  -  -  -  -
Lech          13 12 20 30 23  1  0  -  -  -  -  -  -  -  -  -
Polonia        -  -  0  0  2 66 28  4  -  -  -  -  -  -  -  -
Wisła          -  -  0  0  1 27 59 13  -  -  -  -  -  -  -  -
Górnik         -  -  -  -  -  4 13 77  5  1  0  0  -  -  -  -
Jagiellonia    -  -  -  -  -  -  -  3 66 22  8  2  -  -  -  -
Zagłębie       -  -  -  -  -  -  -  2 16 31 24 21  7  0  -  -
Widzew         -  -  -  -  -  -  -  1  9 30 36 23  0  -  -  -
Podbeskidzie   -  -  -  -  -  -  -  0  5 16 27 39 13  -  -  -
Bełchatów      -  -  -  -  -  -  -  -  -  0  5 14 69 11  0  -
Lechia         -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  0 11 88  1  -
ŁKS            -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  0  1 84 16
Cracovia       -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  - 16 84



Ile punktów będzie miał mistrz

56 pkt. - 24% (w tym: Legia 15%, Śląsk 9%)
55 pkt. - 16% (w tym: Ruch 16%)
54 pkt. - 50% (w tym: Legia 21%, Śląsk 3,5%, Lech 12%, Korona 13%)
53 pkt. - 8% (w tym: Legia 3,5%, Śląsk 3,5%, Ruch 1%)
52 pkt. - 2% (w tym: Legia 0,5%, Śląsk 0%, Ruch 0,2%, Lech 0,5%, Korona 0,5%)
51 pkt. - 0%

Uwaga! dane zostały zaokrąglone!

Opracował:
Paweł Mogielnicki

Niebieski - 3 maja 2012, 8:32:35 - *.swietochlowice.vectranet.pl
Mogiel jak zawsze rewelacja

czesiek - 3 maja 2012, 8:33:56 - *.tktelekom.pl
genialna, matematyczna robota, poparta własną analizą, czyli jest to to co lubię. szacun Mogiel!

Pytanie - 3 maja 2012, 8:42:18 - *.opera-mini.net (*.30.98.63)
Jakim programem są robione te symulacje?

KtK - 3 maja 2012, 8:42:37 - *.244.138.7
Świetna robota. A szykuje się coś podobnego dla I ligi ?? Tam bardziej namieszane i ciekawsze dywagacje.

O.o? - 3 maja 2012, 8:44:48 - *.198.94.213
Fantastyczna robota, reszta tych pseudoserwisów o piłce powinna brać przykład.
PS: Chce twój autograf :D

madridista - 3 maja 2012, 8:45:30 - *.cdma.centertel.pl
dobra robota Panie Mogielnicki :D
Mistrzem będzie Legia mimo wszystko, ale zdobycz pkt mistrza Polski opisuje w 100% poziom naszej ligowej piłki "dno".

ramka999 - 3 maja 2012, 8:45:38 - *.witnet.pl
Lechii na utrzymanie wystarczy 1 punkt ,niezależnie od innych wyników.

Finiu - 3 maja 2012, 8:47:05 - *.p2.InterArena.pl
Wisła Kraków - Śląsk Wrocław - 53% szans na zwycięstwo gospodarzy? ;) Model modelem, ale jak wiadomo sympatie między klubami wymodelować już znacznie trudniej...
Lechia Gdańsk - Legia Warszawa 73% szans na zwycięstwo gości? Tutaj wygląda to na bardziej realną prognozę, ale skąd się bierze takie oszacowanie? Przecież w 2012 roku Legia (oprócz meczu ze Śląskiem, który należałoby odrzucić jako obserwację nietypową ;)) strzela na wyjeździe incydentalnie....

Ruch - 3 maja 2012, 8:47:11 - *.66.70.225
Jak zawsze wielkie brawa za analize!
pozdRo!

Kaman - 3 maja 2012, 8:53:30 - *.dip0.t-ipconnect.de
Bez sensu takie wyliczanki. Ani sie tego czytac nie chce czlowiekowi. Za 10 godzin bedzie 29. kolejka zakonczona i juz bedzie po analizie. Takie pisanie palcem na wodzie

czesiek - 3 maja 2012, 8:55:15 - *.tktelekom.pl
@Finiu: "Na podstawie dotychczasowych wyników meczów ligowych rozegranych w 2012 r." Mogiel ma pewno własny system, na podstawie którego wygrywa u buków mnóstwo kasy

kibic - 3 maja 2012, 8:58:05 - *.dynamic.chello.pl
do ramka999
przy remisie Lechii i wygranej ŁKS różnica maleje do 3 pkt, więc dopiero ostatnia kolejka by rozstrzygała. ŁKS i Lechia mają równy bilans (dwa razu 0-0), więc z tego co pamiętam decydują wtedy bramki, póki co Lechia ma lepszy bilans bramek, ale jeszcze dużo może się zmienić. i pamiętaj, że Lechia gra z Legią i z Ruchem, więc z drużynami walczącymi o mistrza, więc jest możliwe, że przegra dużą różnicą bramek.

BN - 3 maja 2012, 8:58:07 - *.pp.com.pl
Szkoda, że Ruch prawie na pewno zagra w pucharach. Nie życzę im źle, ale mają za słabą kadrę i zbyt wiele nie ugrają (choć chciałbym się mylić). Jeśli w następnych dwóch sezonach pozostaliby w czołówce i dokonali kilku wzmocnień to mogliby próbować swoich sił w europejskich pucharach, ale wg. teraz jest na to za wcześnie. Dają z siebie wszystko co wystarcza na ekstraklasę ale żeby coś ugrać w Europie będą musieli zagrać na 200% co jest oczywiście niemożliwe...

Finiu - 3 maja 2012, 9:00:01 - *.p2.InterArena.pl
Legia w 2012 roku na wyjeździe (nie licząc meczu ze Śląskiem) strzeliła 2 (dwie) bramki. Pytanie do autora - gdyby w meczu Śląsk - Legia padł wynik 0:9 to szanse na zwycięstwo z Lechią było większe niż 0.73? A może są brane pod uwagę wszystkie mecze w 2012 roku bez precyzowania, czy miały one miejsce u siebie czy na wyjeździe?

lechita - 3 maja 2012, 9:02:27 - *.icpnet.pl
Bardzo ciekawe informacje.

mister - 3 maja 2012, 9:02:49 - *.xdsl.centertel.pl
@Finiu. Za to Lechia strzela u siebie tych bramek tyle, że aż szkoda od telewizora odchodzić, bo można coś stracić. W całym sezonie 19, z czego 3 z Bełchatowem na wyjeździe.

ramka999 - 3 maja 2012, 9:02:50 - *.witnet.pl
do kibic
Myślisz ze Lechia straci 10 bramek a LKS strzeli 11 ??? Since fiction Mała tabela z LKS - lepsza Lechia , mała tabela Lechia , GKS i LKS - lepsza Lechia.

ki-cup - 3 maja 2012, 9:04:55 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@madridista: zła interpretacja - świadczy to bowiem o wyrównanej lidze a braku pojedyńczych bardzo silnych drużyn jak np w Szkocji czy na Ukrainie

OKo - 3 maja 2012, 9:06:24 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
90minut zawsze na propsie! Czekałem na to ;)

Finiu - 3 maja 2012, 9:07:33 - *.p2.InterArena.pl
@mister
Lechia - 3 bramki u siebie - w 5 meczach
Legia - 2 bramki na wyjeździe - w 4 spotkaniach (lub 6 bramek w 5 licząc spotkanie ze Śląskiem)
A więc ważący jest tu pogrom Śląska
Wydaje się, że wysokie zwycięstwa powinny być przycinane (np. na poziomie 2-3 goli)
P.S. Nie mówimy o całym sezonie, tylko o 2012 roku

vitriol - 3 maja 2012, 9:07:47 - *.internetdsl.tpnet.pl

Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale z tego co pamiętam, jeśli dwa lub więcej zespołów zdobyło równą ilość punktów decydującą o mistrzostwie lub degradacji, to wówczas nie bierze się pod uwagę bezpośrednich spotkań między tymi drużynami, lecz rozgrywa się dodatkowy mecz o mistrzostwo lub utrzymanie.

qwerty - 3 maja 2012, 9:09:19 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Świetna robota, Korona na pewno odrobi 11 bramek do Lecha, ale i tak trzymamy kciuki za puchary. Auuuu!

paw - 3 maja 2012, 9:14:22 - *.sm-rozstaje.pl
Belchatow nie przegra = LKS zremisuje lub przegra. To "LUB" napisane chyba automatycznie

slonzok - 3 maja 2012, 9:15:34 - *.opera-mini.net (*.210.4.5)
Bravissimo. Uwielbiam takie prognozy.

Korona - 3 maja 2012, 9:22:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do boju Koronko! Pokażmy co potrafimy!

pilkarz - 3 maja 2012, 9:24:05 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
paw - tworzyłem własną analizę i też napisałem coś takiego:
"GKS zapewni sobie utrzymanie w lidze już na kolejkę przed końcem sezonu:
a)w wypadku wygranej lub remisu
b)w wypadku remisu lub porażki ŁKS-u."
Rozumiem, że się zdarza...

Robmax1214 - 3 maja 2012, 9:25:12 - *.legnica.vectranet.pl
Jak co roku czekałem na taką analizę i oczywiście znów się nie zawiodłem, brawo Paweł !!!

pilkarz - 3 maja 2012, 9:27:56 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
"do redakcji" - czy moglibyście umieścić na witrynie ten skrypt, bo ogólnie bardzo lubię statystyki, jestem kibicem drużyny trzecioligowej, a tam rozgrywki dopiero się rozkręcają... Poza tym w jednej z analiz sprzed dwóch lat napisaliście: "(...) Niewykluczone, że w przyszłości umieścimy ten skrypt na naszej witrynie, aby każdy czytelnik mógł przeprowadzić analizę w interesującej go lidze (...)"
Będę wdzięczny ...

czesiek - 3 maja 2012, 9:31:08 - *.tktelekom.pl
@Finiu: jest precyzowane czy u siebie czy na wyjeździe w skrypcie wyliczającym (to więcej niż pewne). teraz nie trzeba liczyć "na piechotę", w końcu mamy komputery

kosa - 3 maja 2012, 9:35:18 - *.play-internet.pl
KKS Mistrzem jest!!!!!!!!

Finiu - 3 maja 2012, 9:36:10 - *.p2.InterArena.pl
@czesiek: gdzie ja sugerowałem, że takie obliczenia są dokonywane ręcznie "na piechotę"? Wiadomo, że robi to maszyna, ale oszacowanie parametru lambda rozkładu Poissona musi się opierać na danych historycznych i domyślam się, że jest ustalane arbitralnie przez autora modelu. A jakie to są dane - tego dotyczy moje pytanie..

paw - 3 maja 2012, 9:38:23 - *.sm-rozstaje.pl
@pilkarz nie widze Twojej analizy i chodzi mi o fakt ze graja ze soba wiec wystarczylo zaznaczyc ze "nie przegra". Takie czepianie sie

Marek - 3 maja 2012, 9:45:57 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ustalanie kolejności drużyn w tabeli na podstawie bilansu bezpośrednich spotkań jest niesprawiedliwe i bez sensu. Bo decydują wówczas o tytule nie cały sezon a jeden lub kilka meczów z zaledwie kilkoma drużynami. Prosty przykład. Mamy drużynę X, która grała efektownie przez cały sezon, aplikując rywalom po 5-6 goli w każdym meczu i mamy drużynę Y, która wymęczała w każdym meczu zwycięstwa po 1:0 i w bezpośrednich starciach, dajmy na to, w jednym meczu był bezbramkowy remis a w drugim drużyna Y wygrała 1:0 po problematycznym karnym. I obie drużyny jakimś trafem na zakończenie sezonu mają taką samą liczbę punktów. I kto zostaje mistrzem? Ten gorszy, czyli drużyna Y. Nawet jeśli przyjmiemy, że drużyna Y strzeliła gola prawidłowo, to czyż dwa mecze mogą decydować o tytule, spadku i grze w pucharach. Do ustalania kolejności w tabeli powinno się brać pod uwagę postawę drużyn w całym sezonie a nie ograniczać ją do paru meczów. Na szczęście w Anglii, Holandii, Nimeczech i Francji o tym wiedzą i nie stosują tego niesprawiedliwego systemu.

śmiechy ro - 3 maja 2012, 9:48:30 - *.toya.net.pl
nie rozumiem tego dają łksowi 17% na mecz z bełchatowem jak on sie utrzyma na 100% bo nie przegra z łksem więcej niż 3-0, a lechia ma dzisiaj bęcki od legii i bełchatów utrzymany czyli na spokojnie na 1-0 może sie łksowi podłożyć tam powinno być po 50% bo jest tylko pytanie bełchatów sprzeda czy nie sprzeda

edwomc - 3 maja 2012, 9:48:55 - *.ssp.dialog.net.pl
to jest to za co lubie ten serwis

Borek - 3 maja 2012, 9:51:54 - *.205.82.95.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ja stawiam na taka tabele końcową:
1.Lech
2.Legia
3.Ruch
4.Śląsk
5.Korona
..........
15.ŁKS
16.Cracovia

Smuda - 3 maja 2012, 9:57:08 - *.adsl.inetia.pl
Legia
Ruch
Śląsk
Lech
Korona

cyt - 3 maja 2012, 9:59:22 - *.dynamic.chello.pl
Mam pytanie do Autora: jakim sposobem wyliczył szanse w meczu Legia - Korona 1/x/2 na 20/46/34%?

piotrek - 3 maja 2012, 10:00:05 - *.73.36.24
Moja uwaga co do symulacji. Zamiast używać rozkładu Poissona, lepiej było wyliczyć średnie kursów bukmacherskich i przetworzyć na procenty. Legia nie ma 73% na wygraną w Gdańsku. Sredni kurs jest około 1.9 czyli około 50-55%. Byłoby to bardziej wiarygodną symulacją.

Td - 3 maja 2012, 10:00:54 - *.play-internet.pl
paw: LUB nie jest alternatywą wykluczającą i dopuszcza równoważność, zatem wszystko jest poprawnie

siegmund52 - 3 maja 2012, 10:05:43 - *.adsl.inetia.pl
Mi sie wydaje ze
1.Legia
2.Lech
3.Śląsk
4.Ruch
5.Korona
a spadek to Cracovia i ŁKS bo to juz prawie pewne ; )

bittkow - 3 maja 2012, 10:09:38 - *.e-siemianowice.pl
1. Ruch Chorzów
2. Lech Poznań
3. Śląsk Wrocław
4. Legia Warszawa
5. Korona Kielce

Woo-Cash - 3 maja 2012, 10:11:04 - *.adsl.inetia.pl
@vitriol: dodatkowy baraż jest wymagany tylko, jeśli drużyny walczą o mistrzostwo, puchary lub utrzymanie, a równe mają wszystko po kolei: punkty, bezpośrednie mecze, bramki oraz nawet klasyfikacja fair play. Szansa na coś takiego jest bliska zeru.

kret - 3 maja 2012, 10:15:52 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Piękna symulacja, jak ja to lubię.

teez - 3 maja 2012, 10:18:53 - *.walbrzych.vectranet.pl
bilety na Euro 2012 w Poznaniu mecz Irlandia Chorwacja 1 kategoria ! tel. 505652905

adasko_plo - 3 maja 2012, 10:21:58 - *.adsl.inetia.pl
naprawdę KAWAŁ dobrej roboty. A kiedy można się spodziewać analizy dla I ligi, bo tam zacięta rywalizacja zarówno na dole jak i na górze ?

kibic - 3 maja 2012, 10:30:14 - *.dynamic.chello.pl
do ramka999
chodziło mi o czysto teoretyczne możliwości.

greg - 3 maja 2012, 10:33:54 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Legia dzis wygra zadecyduje ostatnia kolejka

Kibol - 3 maja 2012, 10:44:09 - *.centertel.pl
dziscaj bedzie tak...
slask wygra,lechia wygra, w niedziele wisla przegra ze slaskiem i jest mistrz dla slaska

Ketald - 3 maja 2012, 10:46:24 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Marek - w Polsce już kiedyś tak było, przypomnij sobie sezon 92/93, też uważam, że sprawiedliwszym systemem byłby ten z bramkami, ale po co kusić znowu los, żeby kręcili wałki( chociaż i tak pewnie kręcą)...
Wg wyliczeń Korona będzie faworytem meczu z Legią a Widzew z Lechem, nie wydaję mi się, aby takie wyniki padły
Moje typy na dziś:
Lechia - Legia 0:0
Lech - Podbeskidzie 2:0
Korona - Widzew 3:0
Cracovia - Ruch 1:1
Śląsk - Jagiellonia 2:1
Tabela:
1. Śląsk 53
2. Lech 51
3. Korona 51
4. Legia 51
5. Ruch 50
I wszystko będzie zależeć od Wisły, a to wiadomo co oznacza( znowu radzę przypomnieć sobie sezon 92/93)

ned - 3 maja 2012, 10:48:02 - *.home.aster.pl
No Panie Pawle kawał dobrej roboty, jak zwykle

pw87 - 3 maja 2012, 10:52:35 - *.dynamic.chello.pl
widzę że wszyscy równo skreślają Koronę, zobaczymy więc w niedzielę...

gp - 3 maja 2012, 10:52:56 - *.ip.netia.com.pl
Piszecie, jakbyście zapomnieli, że Bełchatów gra dziś z ŁKS-em.
Poza tym prognoza miejsc w tabeli jakoś mi się nie zgadzają z prognozą wyników, bo jak przyjąć wyniki najbardziej prawdopodobne, to mistrzem jest Ruch... Na dodatek Legii wychodzi 2 razy większa szansa na mistrzostwo, niż na wygraną z Koroną...

Zagloba - 3 maja 2012, 10:53:39 - *.opera-mini.net (*.132.139.169)
Prosze i czekam na analize posezonowa. Porownanie mistrzow krajowych pod wzgledem stosunku procentowego zdobytych punktow na 100% mozliwych. Mistrz Polski chyba bedzie najslabszy w europie. A kto najlepszy?

richat - 3 maja 2012, 10:53:57 - *.swietochlowice.vectranet.pl
Dla mnie rewelka,a dla typujących mała podpowiedź do meczu Lechia-Legia.Spotykają się najlepsze drużyny w ostatnich 4-6 meczach;więcej szczegółów na e-fortuna

ekspert - 3 maja 2012, 10:55:08 - *.opera-mini.net (*.115.23.62)
1.Legia
2.Śląsk
3.Ruch
4.Lech
5.Korona
..........
15.Lechia
16.Cracovia

ms - 3 maja 2012, 10:56:03 - *.home.aster.pl
Panowie i po co tutaj rozkminki jak jedno jest już przesądzone..
LEGIA WARSZAWA MISTRZ POLSKI 2012!!!
DZIĘKUJE.. ELO!

kolejorz - 3 maja 2012, 10:58:09 - *.centertel.pl
Lech
Korona
Śląsk
Ruch
Legia
Legia poza podium:D
Lech Poznan jest mistrzem polski
Lech Poznan najlepszy jest

fdag - 3 maja 2012, 11:02:38 - *.cdma.centertel.pl
1.LEGIA
2.Ruch
3.Korona
4.Lech
5.Śląsk
najbardziej prawdopodobne

as - 3 maja 2012, 11:03:35 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
za odpuszczanie meczów degradacja

Zdzis - 3 maja 2012, 11:05:45 - *.adsl.inetia.pl
Czyli w praktyce Bełchatów ma poniżej 0.5% szans na spadek? Szkoda... Miałem nadzieję, że przegrają 2 ostatnie mecze i polecą ligi z tym ich śmiesznym stadionem i frekwencją. Czyli przegranie 2 ostatnich meczy nie gwarantuje tego? ŁKS musiałby nastrzelać z kilkanaście bramek żeby ich wyprzedzić? Nie ma co, szykujmy się na jesienny hit, Niecierza - Bełchatów

gigant - 3 maja 2012, 11:07:03 - *.3-1.cable.virginmedia.com
Wielka Korona Kielce!!!

Zdzis - 3 maja 2012, 11:09:01 - *.adsl.inetia.pl
Zabrakło tego w analizie, co musiałoby się stać, żeby ŁKS się utrzymał (zwłaszcza interesuje mnie utrzymał kosztem Bełchatowa)

Marek - 3 maja 2012, 11:11:05 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Ketald, według mnie nie powtórzyłaby się dzisiaj historia z sezonu 1992/93. Liga jest pokazywana w telewizji, więc piłkarze baliby się na odstawianie tego typu szopki. Ponadto, prokurator zaraz zinteresowałby się takim meczem. Co innego oddać rywalowi punkty, przegrać jedną, dwiema bramkami, ale festiwalów strzeleckich by nie było. Może jestem zbyt naiwny, ale wierz mi, łatwiej podkupić arbitra niż odstawić taką komedię.

Kafar - 3 maja 2012, 11:16:55 - *.centertel.pl
Niech w końcu po latach sciemy spadnie ta Cracovia i Lechia co jest tak slaba! LKS mógłby się utrzymać bo chłopaki chociaż maja w sobie odrobine ambicji i pomimo braku przygotowania i budżetu nie są na samym końcu tabeli i walczą nadal!!!

Tomy - 3 maja 2012, 11:20:27 - *.dynamic.chello.pl
Dla dobra polskiej piłki w europejskich pucharach: mistrzem Legia lub Lech.

qder - 3 maja 2012, 11:21:12 - *.199.194.29
Super robota Mógłbyś jeszcze napisać jakie są szanse na puchary dla każdej z drużyn? Można by było dodać prawdopodobieństwo zajęcia miejsc 1, 2, 3 i 4, ale 4 miejsce nie musi dać miejsca w LE (jeśli Legia zajmie 5 lub 6 miejsce, lub Legia 1 a Ruch 5 lub 6).

Zbigniew - 3 maja 2012, 11:21:24 - *.meb800.vic.optusnet.com.au
1.SLASK 56
2.RUCH 55
3.LECH 54
4.LEGIA 54
5.KORONA 51

Pani amain - 3 maja 2012, 11:28:35 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
1.Legia
2.Korona
3.Ruch
4.Lech
5.Śląsk
a spadek to Lech i Sląsk

kibic - 3 maja 2012, 11:29:23 - *.dynamic.chello.pl
do zdzis
z całym szacunkiem dla drużyny ŁKS, ale spójrz na ich stadion

Tanek - 3 maja 2012, 11:31:12 - *.home.aster.pl
Panie Pawle "odwalił Pan profesurę"!!!Az chce sie czytać.Od razu widać kto żyje futbolem!!!Pozdrawiam Tomek Tankiewicz!!!

Lędzic - 3 maja 2012, 11:38:57 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Słucha ktoś dziś Studia S-13?

Pawe(L) - 3 maja 2012, 11:41:50 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
1.LEGIA 56 pkt
2.LECH 54 pkt.
3.RUCH 53 pkt.
4.KORONA 51 pkt.
5.ŚLASK 51 pkt.
...
15.ŁKS.
16.Cracovia.

Mariusz - 3 maja 2012, 11:44:03 - *.toya.net.pl
świetna analiza, naprawdę szacunek !!!

8576sd - 3 maja 2012, 11:47:17 - *.internetdsl.tpnet.pl
ŁKS 101 % BRAWO ANALITYK 100% na spadek i 1 % na utrzymanie !!!!!!!!!!!

Ketald - 3 maja 2012, 11:48:17 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Lędzic- pamiętam jak kilka sezonów temu słuchałem, ale teraz wolę jednak Mutiligę w Canal+ ;)

kokokinel - 3 maja 2012, 11:51:32 - *.toya.net.pl
a przepraszam, że tak zapytam, a Czuwaj Przemyśl ile ma procent na zdobycie mistrzostwa Polski ???

Pawlak - 3 maja 2012, 11:55:11 - *.box3.pl
Nieciecza nie zagra w Ekstraklasie nie może z powodów Boiska dlatego pewnie będzia grałą Cracovia ; )

olekPŃ - 3 maja 2012, 12:02:44 - *.ip.netia.com.pl
Z tej symulacji wynika że mistrzem będzie ... Lech. Mistrz będzie miał 54pkt.

Lublin - 3 maja 2012, 12:05:13 - *.dynamic.chello.pl
Motor zawsze ze Slaskiem >Cala Polska w cieniu Slaska< Bracia jedziemy w europe

olek - 3 maja 2012, 12:10:21 - *.ip.netia.com.pl
Coś tu się nie zgadza. Wg waszej symulacji Ruch ma prawie pewne 6pkt. A szanse na mistrzostwo tylko 17%? Jak to liczycie?
W każdym razie radze zapamiętać liczbę 54. Mistrz Polski będzie miał dokładnie 54pkt. Nie muszę chyba mówić kto nim zostanie.

Grzyw1962 - 3 maja 2012, 12:10:58 - *.ssp.dialog.net.pl
Mogiel, czekalem na Twoja analize kilka dni. Dzieki!

MM - 3 maja 2012, 12:15:28 - *.193.160.9.tvsat364.lodz.pl (*.65.67.13)
Zdzis - 3 maja 2012, 11:09:01 - 87-205-199-237.adsl.inetia.pl
Zabrakło tego w analizie, co musiałoby się stać, żeby ŁKS się utrzymał (zwłaszcza interesuje mnie utrzymał kosztem Bełchatowa)
ŁKS wygrywa oba spotkania, Bełchatów przegrywa oba spotkania, Lechia w dwóch spotkaniach zdobywa 1 punkt. Wtedy Belchatów, Lechia i ŁKS mają po 29 punktów i o kolejności w tabeli decyduje mała tabelka, która przedstawia się następująco:
1. Lechia 6 3-1
2. ŁKS 5 1-3*
3. Bełchatów 4 4-4*
* zakładam, że w meczu ŁKS - Bełchatów padnie wynik 1-0.

marluk - 3 maja 2012, 12:16:55 - *.cdma.centertel.pl
DO REDAKCJI:
Dlaczego w tabeli "Szanse na zajęcie poszczególnych miejsc" przy druzynie ŁKS prawdopodobienstwa nie sumuja sie do jedynki. Baa.. Wynosza nawet ponad 101% ?

Marcin - 3 maja 2012, 12:20:36 - *.eltronik.net.pl
Do madridisty i Zagłoby.Ilość punktów zdobytych przez mistrza nie świadczy o sile ligi, tylko o tym, że nie ma w tej lidze drużyny, która miałaby olbrzymią przewagę nad resztą.Mistrz Walii zdobył 74 punkty w 32 meczach, a jakoś nie słyszałem, żeby ktoś mówił o tej lidze, że jest niezwykle silna.

Gretz - 3 maja 2012, 12:21:50 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
DO MARLUK
Czytasz nie umiesz, że zaokrąglone jest?

Marcin - 3 maja 2012, 12:26:15 - *.eltronik.net.pl
Jeszcze jedno.Lider ligi Botswany drużyna Mochudi Centre Chiefs SC zdobył w 24 meczach 60 punktów.Czy po tym można wywnioskować siłę tej ligi ??

Oskar - 3 maja 2012, 12:29:15 - *.promax.media.pl
Ciekawe czy w Botswanie też grają systemem jesień - wiosna?

Grzyw - 3 maja 2012, 12:32:43 - *.ssp.dialog.net.pl
@Olek, sorry, ale strasznie tępy jesteś...
Jeśli Ruch wygra dziś na 52%, a w ostatniej kolejce na 41%, to znaczy, że zdobędzie 6 pkt. na 93%? To trzeba być kibolem Ruchu, żeby tak liczyć...
Więc na ok. 45% zdobędą 6 pkt., które nie dadzą im mistrzostwa przy 6 pkt. Legii, które też są w pewnym stopniu prawdopodobne. -> Myśl mózgiem.

gienek - 3 maja 2012, 12:36:36 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
tak i tak lech będzie mistrzem polski

Marcin - 3 maja 2012, 12:37:16 - *.eltronik.net.pl
Panie Oskarze.W Botswanie I kolejka została rozegrana 12 sierpnia 2011 , a 30 odbędzie się 6 lipca 2012.

marluk - 3 maja 2012, 12:41:54 - *.cdma.centertel.pl
@ Gretz..
do szkoly nie chodziles ze nie wiesz o tym ze prawdopodobienstwo musi sie sumowac do jedynki?? moze byc zaokraglone ale tak zeby i po zaokragleniu suma dawala 100%.. Teraz czaisz??

qiqo - 3 maja 2012, 12:42:09 - *.kielce.vectranet.pl
jedno jest pewne, Bednarz przyznał w 2 programach tv, że w ostatniej kolejce Wisła znowu się zeszmaci więc powtórka z rozrywki, wtedy było za kasę a teraz na złość innym że w tym roku nic nie znaczą i leje ich każdy, szkoda płacić za takie szopki, oczywiście analowi plus to pasuje że są mecze oddawane

Pycuch - 3 maja 2012, 12:43:03 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak można życzyć sobie, żeby taka kupa nieszczęścia jak ŁKS została na poziomie ekstraklasy???
Przecież tam jest średnia widownia na żałosnym poziomie 2500 sztuk, potworne gruzowisko zamiast stadionu, wieczna żebranina o groszowe kwoty na przetrwanie, przedziwni właściciele (ubogi Polonus Gortat), których nie stać na właścicielstwo, inwestorzy, których jedynym pomysłem na uzdrowienie klubu jest księgowa manipulacja długiem itp.
Ekstraklasa musi wyczesywać sobie takie strupy.

RTS - 3 maja 2012, 12:43:54 - *.toya.net.pl
Lech w Łodzi nigdy nie miał łatwo i już dawno tu nie wygrał, myślę że bedzie remis. Co innego odpuścić Lechii by spuscic ŁKS a co innego mecz z Lechem, z którym Widzew zagra pewno na 100%,a mistrzem znając życie i tak będzie Legia i mowie to jako kibic Widzewa choć po cichu lidze na Ruch

Ave Ja - 3 maja 2012, 12:45:23 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Już myślałem że w tym roku zrezygnowaliście z tego typu podsumowań. Byłaby wielka szkoda, bo zawsze z chęcią je czytam ;)

sopel - 3 maja 2012, 12:50:45 - *.dynamic.chello.pl
Cracovia i tak się utrzyma stosując wypróbowany przez ich przyjaciół z Amiki Poznań i Dyskopolo Warszawa sposób, i za rok będziemy oglądać w ekstraklasie Termalikę Kraków z pięknym słoniem na pasiastych koszulkach

Gretz - 3 maja 2012, 12:51:09 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
DO MARLUK
Chodziłem do szkoły, ale widzę, że TY nie. Zaokrągla sie do góry jeśli liczba jest od 5 do 9 w pierwszym miejscu po przecinku, a w dół od 1 do 4, więc prawdopodobnie szanse na utrzymanie ŁKS-u wynoszą 0,5 ale zaokrąglone w górę czyli 1. Teraz czaisz?

gksjastrzę - 3 maja 2012, 12:58:13 - *.laguna.net.pl
jazda jazda Chorzowscy po złoto

cyborg - 3 maja 2012, 12:59:22 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
moja analiza na 65 procent MP bedzie legia
na 15 procent Slask
i na 10 procent lech
opieram to na tym ze legia wygra w gdansku a potem bedzie walczyc na smierc z korona u siebie o MP , dzis obchodzi mnie tylko mecz lechia-legia reszta meczów jest niewazna jesli tam bedzie wygrana elki koniec zabawy z ogladania multiligi

barfan - 3 maja 2012, 12:59:43 - *.centertel.pl
i niech bedzie lech kurcze swietna robota z ta analiza, a lech mimo wszystko chyba nie da rady brakuje 1 punktu,
mistrzem bedzie legia ale co to za mistrz ktory w 6 spotkaniach wygrywa jedno

gch - 3 maja 2012, 13:00:35 - *.adsl.inetia.pl
Zdecydowanie najlepszy portal o piłce nożnej. Nigdzie w internecie nie znajdzie się czegoś podobnego. Wielkie Podziękowania dla redakcji

marluk - 3 maja 2012, 13:03:59 - *.cdma.centertel.pl
@ Gretz
jesli wziac bez zaokraglania idac twoim tokiem myslenia to i tak bedzie 100,5 % wiec i tak za duzo.
Powinno byc np: 0 1 83 16 gdzie jedynka jest zaokragleniem w gore tego 0,5%...

szalam - 3 maja 2012, 13:05:59 - *.adsl.inetia.pl
1. jaki jest ten wariant z mistrzem z 51 punktami? 2. co w przypadku braku wygranej ŁKSu z Bełchatowem ma do decydowania wynik Lechii?

Michał - 3 maja 2012, 13:11:13 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czemu ŁKS ma 101% szans ?

zoledz - 3 maja 2012, 13:17:38 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bardzo dobra analiza Mogiel !!
Gratuluje.
Wg mnie powinien spaść ŁKS , Bełchatów nie jest wcale takim złym klubem .
Mistrz - Legia
2. miejsce - Śląsk
3. miejsce - Lech ( runda wiosenna - rewelacja ale za mało na mistrza )
4. miejsce - Korona
5. miejsce - Ruch
Daje 80 % że nie zagra w pucharach niestety..

tomek - 3 maja 2012, 13:21:41 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy ..." Czy zwycięstwa czy przegrane - Tylko Kielecka Korona !!!

zoledz - 3 maja 2012, 13:22:01 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Chodziło o Koronę Kielce że 80 % szans że nie zagra w pucharach niestety..

WZL - 3 maja 2012, 13:22:48 - *.plk.prest.pl
Craxa i ŁKS lecą i nie trzeba tu analizy. Mistrza ma Legia. WZL.

szkieletor - 3 maja 2012, 13:24:40 - *.25.199.109.static.rdi.pl
1-legi Mistrz 2-Slask 3-lech 4-ruch 5 - korona

Oskar - 3 maja 2012, 13:25:48 - *.promax.media.pl
Ktoś pamięta taki sezon, kiedy aż 5 drużyn walczyło do końca o mistrza?

muminek - 3 maja 2012, 13:29:18 - *.42.246.231
haha ŁKS tylko 1% szans na zajęcie 14 miejsca. A ja wierzę że oni 2 mecze wygrają a Lechia 2 przegra i wtedy zobaczymy

Pop - 3 maja 2012, 13:39:18 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
jest błąd w artykule :
"LECHIA zapewni sobie utrzymanie w lidze, jeśli:
- wygra
LUB:
- ŁKS zremisuje lub przegra "
Lechii wystarczy remis z Legią i już jej sie nic nie stanie.

majek - 3 maja 2012, 13:43:28 - *.speed.planet.nl
do Marek: nie zgadzam się z Twoją interpretacją, tymbardziej że wtedy wcale nie decyduje jeden mecz (jak napisałeś) tylko wszystkie mecze sezonu, bo wystarczyło jeden zremisować albo przegrać zamiast wygrać i wtedy nie byłoby gadki kto jest lepszy. Poza tym w meczach bezpośrednich najlepiej sprawdzić kto lepszy

Slmr - 3 maja 2012, 13:47:03 - *.dynamic.chello.pl
Piszecie o meczach bezpośrednich a przecież w tym sezonie się to zmieniło i to różnica bramek decyduje o miejscu w tabeli.Więc nie ma różnicy czy Lech ma lepszy bilans z Legią skoro to Legia ma do tej pory lepszą różnice bramek.

hahaha - 3 maja 2012, 13:48:42 - *.adsl.inetia.pl
koko euro spoko

Marek - 3 maja 2012, 13:57:04 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@majek, tylko, że przy różnicy goli, bierze się (przede wszystkim) pod uwagę postawę drużyny w całym sezonie, a dopiero jak ta jest równa, to określa się pomocnicze kryteria, typu bilanse bezpośrednich spotkan, fair play itp. Gdyby róznica goli decydowała o miejscu w tabeli, to wówczas wyżej byłaby drużyna, która najwięcej strzelała i najmniej traciła goli, czyli najlepsza a niekoniecznie ta, której wyszły dwa czy trzy mecze z bezpośrednimi rywalami. Mistrz Polski ma być najlepszą drużyną ligi i musi równie dobrze grać zarówno z drużynami czołówki jak i środka czy outsiderami. Czy myślisz, że gdyby to był zły system, to w dalszym ciągu stosowaliby go Anglicy, Niemcy, Francuzi, Holendrzy czy Szkoci. A u nas tworzy się jakieś tabelki. Czy Legia faktycznie była w tym sezonie lepsza od Śląska. Wygrała we Wrocławiu 4:0, ale w innych meczach (szczególnie na wiosnę) grała piach. Czy w związku z tym możemy powiedzieć, że w ocenie całego sezonu była (jest na chwilę obecną) lepsza? Albo Ruch, który przegrał z nią oba mecze, czy jest gorszy od Legii, gdy się weźmie pod uwagę cały sezon. Szkoda, że polska federacja nie chce wycofać się z tego systemu.

Janusz Cia - 3 maja 2012, 14:00:30 - *.play-internet.pl
Witam was. Z tej strony klawiatury legenda kibicow Jan Ciamciara.Wielu kibiców pyta mnie podczas meczów Ekstraklasy, skąd biorę taką dobrą, swojską kiełbasę. Kiedy dzieląc się nią z innymi, mówie im, że jest ona tzw. "samoróbką" to wielu przeciera oczy ze zdumienia. Obiecałem, że opublikuje przepis, więc słowa dotrzymuje.Przepis na kiełbasę "patriotyczną" a'la Janusz Ciamciara,którą chwaliły takie osobistości jak Jan Tomaszewski czy też Zdziś Kręcina.
Składniki:
* 2 kg mięsa z łopatki,
* 1 kg chudego boczku (koniecznie chudy boczuś)
* 2 łyżeczki pieprzu czarnego,
* 3 łyżki zwykłej soli (uwaga na sól przemysłową!),
* 3 ząbki czosnku, no - góra 5.
* 2 łyżki majeranku (kopiaste – roztarte w dłoniach),
* 2 szklanki letniej (przegotowanej wody z kranu)
* jelita cienkie wieprzowe
* oraz moja kulinarna tajemnica : LUBCZYK.
Wykonanie:
. Boczuś (bez skóry!) pokroić na malutkie kawałki nożem. Mięso dokładnie skręcić przez maszynkę do mięsa na siatce o dużych oczkach. Dobrze, żeby robił to rosły mężczyzna.
Oddzielić ok. 2/3 porcji i ponownie tę porcję skręcić przez maszynkę na tej samej siatce. Jednak z drobną uwagą - mięso nie może być bardzo rozdrobnione!. Dodać przyprawy: LUBCZYK, sól, pieprz, roztarty majeranek i przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku,których nie należy żałować. Kiełbasa musi mieć charakter i smak. Wymieszać razem, dolewać wodę i wyrabiać rękoma ok. 15 min do 20 min.
Dobrze wyczyszczone jelita wieprzowe przepłukać kilkakrotnie wodą. Muszą być nieskazitelnie czyste. To bardzo ważne.
Masą mięsną napełniać jelita cienkie wieprzowe, odkręcać na mniejsze porcje. Można robić to za pomocą specjalnego lejka, aczkolwiek dobry gospodarz potrafi upchnąć kiełbasę własnymi palcami.Uwaga psy domowe,gdyż zdarzało mi się przyłapać mojego Ząbka na przedpremierowej degustacji!) Kiedy kiełbasa 'poleży' możemy brać się za pałaszowanie. Najlepsze jest jeszcze ciepła. Smacznego Kochani, Janusz Ciamciara -Legenda kibicowska, kuchcik amator.

woj - 3 maja 2012, 14:05:53 - *.belchatow.vectranet.pl
ANALITYCY !!!! to jaja trzeba grac cały sezon a nie liczyć na cuda

pan piotr - 3 maja 2012, 14:18:49 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tym którzy skreślają Koronę polecam spojrzenie na tabelę meczów na wiosnę.
Po tym eksperymencie poznawczym zrozumiecie dlaczego w meczy Legia-Korona faworytem jest Korona. Ale stawiajcie na Legię, powodzenia!
Tylko MKS!

Arek Wisła - 3 maja 2012, 14:24:47 - *.dynamic.chello.pl
@ketald - jak już tak wspominasz 92/93, to polecam tez wspomnieć 81/82...
http://www.90minut.pl/liga/0/liga592.html

Assass - 3 maja 2012, 14:35:23 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
To patrząc na symulację ostatnich dwóch kolejek - największym prawdopodobieństwem zaistniałych w niej rezultatów - mistrzem byłby Ruch, który zdobyłby 6 pkt, Legia i Korona po 4, Lech i Śląsk po 3. Najlepiej jakby dalej pięć drużyn miało szanse na mistrza przed ostatnią kolejką

KliMo - 3 maja 2012, 14:47:07 - *.nplay.net.pl
brakuje mi zmiany wyglądu 90minut bo już mnie strasznie nudzi ten stary tyle lat, brakuje zapowiedzi meczów, opinii , relacji z meczów, jakiś spekulacji transferowych, filmy ze studia np: 30 minut i rozmowa redaktorów z zaproszonym gościem. Wtedy był by już 100% profesjonalizm

waski - 3 maja 2012, 14:59:15 - *.ssp.dialog.net.pl
Wygląd 90 minut nie musi się podobać. Ważna jest treść, którą bije na głowę wszystkie inne portale.

@KliMo - 3 maja 2012, 15:02:40 - *.dynamic.chello.pl
Po za tym jest to jedyny rzetelny portal, na ktorym dowiesz sie tylko i wylacznie prawdy. Nie ma zadnych spekulacji transferowych itp. plotek. Jak chcesz zapowiedzi meczow, wywiady itd. to sobie onet poczytaj!

to jest po - 3 maja 2012, 15:12:50 - *.ejedrzejow.pl
lechia dziś ogra legie 2-1 . a mistrzem bedzie korona albo ruch zobaczycie. to jest polska liga!

miki - 3 maja 2012, 15:36:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
piotrek to zrób analizę wg buka

Cosmosky - 3 maja 2012, 15:39:17 - *.tor.uwaterloo.ca
do KliMo
Absolutnie się nie zgadzam. Wygląd jest bardzo dobry, a przede wszystkim przejrzysty. Wiele serwisów powinno zazdrościć takiej skórki. Co do jakiś zapowiedzi czy spekulacji transferowych to również uważam, że tutaj to niepotrzebne. Jest wystarczająco wiele portali plotkarskich, jak ktoś chce to je znajdzie. 90minut przedstawia konkrety, suche fakty i to się zapewniam wielu osobom podoba.

Cosmosky - 3 maja 2012, 15:41:52 - *.org.all.de
Co do newsa, to jak zwykle kawał solidnej roboty, fajnie poczytać i przeanalizować. Szkoda tylko, że już liga dobiega końca ;)

pilkarz - 3 maja 2012, 15:47:05 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pop - racja. Według mojej analizy wygląda to tak:
"LECHIA zapewni sobie utrzymanie w lidze już na kolejkę przed końcem sezonu:
a)w wypadku wygranej
b)w wypadku remisu
c)w wypadku remisu lub porażki ŁKS-u."

lol - 3 maja 2012, 15:59:41 - *.zone14.bethere.co.uk
Te Wasze typowania to sa nic nie warte..:Śląsk Wrocław - Jagiellonia Białystok 68% 20% 12%, przed Legia Jaga pewnie było 85 - 20 - 5 i jak się skończyło? To samo Ruch ŁKS

ja - 3 maja 2012, 16:00:44 - *.adsl.inetia.pl
@
"szalam - 3 maja 2012, 13:05:59 - 77-253-0-224.adsl.inetia.pl
1. jaki jest ten wariant z mistrzem z 51 punktami? 2. co w przypadku braku wygranej ŁKSu z Bełchatowem ma do decydowania wynik Lechii?"
-
1.Korona lub Legia. Remis Korona-Legia a pozostałe zespoły wszystko przegrywają, albo wygrana Korony w obu przypadkach mistrz będzie miał 51pkt
2.W przypadku remisu Lechii i wygranej ŁKS w dwóch meczach i przegranej Bełchatowa będzie mała tabelka dla trzech zespołów i spadnie Bełchatów

pilkarz - 3 maja 2012, 16:02:13 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szanse, że Lechia zapewni se utrzymanie to około 85%. Zatem chyba walka o lokatę powyżej 15. jest rozstrzygnięta... A szkoda, bo jestem za Lechem, żeby zrobił mistrza, wiadomo, że Ruch gra w 29. z Cracovią, która gra o pietruszkę, a w 30. z... no, właśnie, Lechią, która też najprawdopodobniej będzie grać o pietruszkę, jeśli zajdzie wariant, który podałem wyżej. A wiadomo, że jeśli Ruch zgromadzi 55 punktów, to Lech, Korona tracą szanse na puchary, ewentualnie Śląsk i Legia - Śląsk gra z Wisłą (pietruszka), a Legia z Koroną, która najprawdopodobniej do końca będzie jednak walczyć o Ligę Europy. Z tego wynika, że największe szanse na LM ma Ruch, potem kolejno Śląsk, Legia, Lech i Korona.
Co do walki o utrzymanie to, jak już mówiłem, myślę, że będzie: 13. GKS, 14. Lechia, 15. Łódzki KS, 16. Cracovia. Według moich wyliczeń ryzyko spadku dla GKS-u wynosi około 0,4%, a biorąc pod uwagę, jakie mają łatwe mecze, to zupełne nic...
Szkoda, że liga się kończy, ale analiza super

fff - 3 maja 2012, 16:04:29 - *.cela.pl
Fantastyczna sprawa. Panowie oby tak dalej.

ja - 3 maja 2012, 16:06:07 - *.adsl.inetia.pl
90minut.pl to jedyny portal który muszę wejść codziennie bo bym się źle czuł, skórka jest idealna wszystko ładne i czytelne tylko żeby reklamy nie wyskakiwały na cały ekran

ewq - 3 maja 2012, 16:15:00 - *.180.222.31.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Lech wyrwie mistrza. Zobaczycie!! :-)

pilkarz - 3 maja 2012, 16:19:37 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
lol - redakcja 90minut nie bawi się we wróżbiarstwo i jasnowidztwo. Błędne jest stwierdzenie, że analizy nie są nic warte. Aby to potwierdzić, należałoby dany mecz rozegrać np. 100, 1000 czy 1000000 razy (co jest nierealne) i jeśli np. Jaga wygrałaby 80 na 100 razy, to wtedy, ewentualnie można tak powiedzieć. A nawet niekoniecznie, bo wynik mógł np. być ustalony, jedna z drużyn "odpuściłaby" sobie mecz, itp.
Inny przykład. Zespół A gra z Zespołem B. Jest to zaległe spotkanie bo wszystkie inne już rozegrano. Rozkład prawdopodobieństw wynosi 40%-30%-30%. Jeśli Zespół A wygra, to utrzyma się w lidze, zaś w wypadku straty punktów - spadnie z niej.
I co tu ma do czynienia to, że 40>30? Zespół A, pomimo, że najprawdopodobniejszy wynik to jego wygrana, wcale nie ma wysokich szans na utrzymanie. Więcej, bardziej prawdopodobny jest jego spadek niż pozostanie w lidze. Wniosek? Nie należy mylić liczb 70%-25%-5% z liczbami 100%-0%-0%. Co rok są publikowane jedna, dwie czy trzy analizy, a niektórzy wciąż zmuszają redakcję 90minut do pisania w kółko tych samych komentarzy i objaśnień. Ja, delikatnie mówiąc, nie lubię takich osób.

kloss - 3 maja 2012, 16:42:46 - *.180.222.31.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
tak pilkarz zgadzam sie z toba w 100% a ci którzy nie moga zrozumiec tej symulacji nie zaczaja. To wszystko zalezy od inteligencji ludzi ktorzy to pisza.

koko - 3 maja 2012, 16:50:46 - *.pub.krusz-lan.pl
legia dzis zremisuje w gdansku,slask wygra z jaga a w ostatniej wisla sie podlozy slaskowi bo to przyjaciele i slask bedzie mistrzem-

pilkarz - 3 maja 2012, 17:11:33 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jednym słowem: to nie jest "typowanie", tylko szacowanie prawdopodobieństwa

Znawca - 3 maja 2012, 17:12:19 - *.dynamic.chello.pl
Brawo, jak zawsze rewelacyjne zestawienie.

A - 3 maja 2012, 18:53:57 - *.dg-net.pl
Wawrzyniak ,Zyro , Kucharczyk na euro ? Po 1 polowie Legii z Lechia powiem tak MATKO BOSKA !!! Czy juz nie ma kogo wybrac do kadry ?

kaka - 3 maja 2012, 19:00:51 - *.internetdsl.tpnet.pl
nikt tylko SLASK mistrzem!!!

DENIS - 3 maja 2012, 19:03:50 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dobra robota panowie ale i tak na 99,99% To Legia zostanie mistrzem

bykowina K - 3 maja 2012, 19:52:24 - *.unknown.vectranet.pl
RUDA SLASKA 100% ANTYRUCH
GORNIK MISTR MISTRZ NASZ KS !!!!
gornik rycerze wiosny gdyby nie slaba jesien dzisiaj bylibysmy mistrzami polski.

hehe - 3 maja 2012, 20:03:19 - *.ibs.net.pl
zestawienie jak zawsze cool!
to ile teraz ma ta legia szans na mistrza ???

joker - 3 maja 2012, 20:03:28 - *.211.219.232
Legia mistrzem? BUHAHA

Powiem was - 3 maja 2012, 20:12:57 - *.opera-mini.net (*.76.83.241)
1 x 2
GKS Bełchatów - Cracovia 1
Jagiellonia Białystok - Łódzki KS 1
Legia Warszawa - Korona Kielce 1
Podbeskidzie Bielsko-Biała - Polonia Warszawa 1
Ruch Chorzów - Lechia Gdańsk x
Widzew Łódź - Lech Poznań 1
Wisła Kraków - Śląsk Wrocław 1
Zagłębie Lubin - Górnik Zabrze 1
Moze byc mistrzem LEGIA

bula - 3 maja 2012, 20:16:17 - *.ip.netia.com.pl
zróbcie nową analizę

człowiek - 3 maja 2012, 20:43:06 - *.internetdsl.tpnet.pl
legia nie będzie mistrzem jest zbyt słaba

Adam - 4 maja 2012, 4:45:42 - *.31.12.85.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Legia Warszawa - Korona Kielce 20% 46% 34%
Tu coś jest nie tak.

mk - 4 maja 2012, 9:29:06 - *.internetdsl.tpnet.pl
Korona Kielce - Widzew Łódź 70% 19% 11%
Lechia Gdańsk - Legia Warszawa 6% 21% 73%
to jest najlepsze
oczywiście szacun za fachowe rozpracowanie

"5"!()"'7 - 4 maja 2012, 11:40:44 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
czekam na druga analize

"5"!()"'7 - 4 maja 2012, 11:43:38 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Adam - zerknij na tabele rundy wiosennej

Lechia Gda - 4 maja 2012, 12:17:54 - *.gsante.net (*.251.126.133)
Wisla-Slask dawac MEse i odpuscic braciom. I razem swietujemy na rynku :bave:

Niebieski - 4 maja 2012, 13:34:05 - *.swietochlowice.vectranet.pl
mk popatrz moze jeszcze raz na analize i to co najlepsze:
Cracovia-Ruch -2 52%
Górnik-Wisła -1 64%
Lech-Podbeskidzie -1 78%
Polonia- Zagłębie -2 44%
Śląsk-Jagiellonia -1 68%

KOGUT - 4 maja 2012, 13:40:06 - *.039-2-64736c16.cust.bredbandsbolaget.se
Kogut na trenera i prezydenta! http://www.youtube.com/watch?v=YQYy6Iiw4j0
http://www.youtube.com/watch?v=gn0wh_U2XhY

KSKSWW - 4 maja 2012, 15:22:50 - *.dynamic.mm.pl
spokojnie moim =zdaniem
Mistrz Polski 2012 LECH POZNAŃ
2.legia Warszawa
3.Wisła Kraków
4.Śląsk Wrocław
kolejna kolejka
Cracovia-Ruch -2 99%
Górnik-Wisła -1 70%
Lech-Podbeskidzie -1 100%
Polonia- Zagłębie -2 50%
Śląsk-Jagiellonia - 2 100%

willy - 4 maja 2012, 16:03:11 - *.67.13.203
Analiza moze i dobra ale i tak po ptakach,wiadomo,ze Slask wygra w ostatnim meczu.Jest juz pozamiatane a Legia sama sobie winna.Mysle ,ze nawet nie bedzie w bukach meczu Wisla-Slask wiadomo dlaczego.Pozdrawiam

olo - 4 maja 2012, 20:06:46 - *.dynamic.chello.pl
Legia.Co?Mistrzostwo buahahahaha

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas