[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


24 czerwca 2013, 14:40:46 - Adrian10
LE: Metalurg Skopje/Qarabağ - Piast

W Nyonie odbyło się dziś losowanie drugiej rundy eliminacyjnej Ligi Europy. Rywalem Piasta w tej fazie rozgrywek będzie zwycięzca pary pierwszej rundy FK Metalurg (Skopje) (Macedonia) - Qarabağ Ağdam (Azerbejdżan). Pierwszy mecz gliwicki klub rozegra na wyjeździe.

Spotkania drugiej rundy odbędą się 18 i 25 lipca.

FK Metalurg (Skopje) w minionym sezonie zajął 2. miejsce w lidze macedońskiej, dzięki czemu zakwalifikował się do Ligi Europy. W Metalurgu w przeszłości grał m.in. Milan Đurić, który znany jest z występów w Sandecji Nowy Sącz.

W minionym sezonie Qarabağ zajął 2. miejsce w lidze azerskiej, co uprawniło klub do wzięcia udziału w rozgrywkach Ligi Europy. W barwach Qarabağu występował m.in. znany z polskiej ligi Denys Sokołowśkyj.

Liga Europy 2013/2014

Fudbalski klub Metalurg Skopje

Rok założenia: 1964
Barwy: zielono-białe
www: http://www.fcmetalurg.com.mk
Prezes: Aleksandar Panov
Trener: Srǵan Zaharievski
Stadion: Stadion Železarnica (3000 miejsc)

Sukcesy:

wicemistrzostwo Macedonii - (3x) - 2011, 2012, 2013
Puchar Macedonii - 2011
Superpuchar Macedonii - 2011

Kadra zespołu:

Bramkarze: Andreja Efremov (02.09.92), Igor Pavlović (24.02.82, Czarnogóra/Serbia).

Obrońcy: Risto Mitrevski (05.10.91), Bojan Ǵorǵievski (25.01.92), Goran Dragović (20.10.81, Bośnia i Hercegowina), Ninoslav Dodevski (29.11.91), Mile Petkovski (11.01.85).

Pomocnicy: Aleksandar Dalčeski (18.04.91), Kemal Alomerović (08.12.80), Petar Ljamčevski (08.08.91), Blagojče Ljamčevski (07.04.87), Oliver Peev (08.06.87), Vasko Mitrev (23.05.84), Milan Ristovski (01.03.89), Mile Krstev (13.05.79), Martin Šiškov (17.07.87), Ljubomir Stevanović (08.08.86, Serbia), Stojan Ignjatov (22.12.79).

Napastnicy: Kiril Trajkovski (03.09.91), Blagoja Naumovski (24.11.93), Marko Simonovski (02.01.92), Marjan Radeski (10.02.95), Goran Maznov (22.04.81), Cvetan Čurlinov (24.07.86).

Historia meczów polsko-macedońskich w europejskich pucharach:

1997/98 - PUEFA - E1 - Odra Wodzisław Śląski - FK Pobeda (Prilep) - 3-0, 1-2
1999/00 - PUEFA - E - FK Vardar (Skopje) - Legia Warszawa - 0-5, 0-4
2002/03 - LM - E2 - FK Vardar (Skopje) - Legia Warszawa - 1-3, 1-1
2003/04 - PUEFA - E1 - FK Cementarnica 55 (Skopje) - GKS Katowice - 0-0, 1-1
2012/13 - LE - E2 - Ruch Chorzów - FK Metalurg (Skopje) - 3-1, 3-0

Bilans: 5 starć - 4 rywalizacje wygrane przez polskie drużyny.


Qarabağ Ağdam

Rok założenia: 1951
Barwy: biało-niebieskie
www: http://www.qarabagh.com
Prezes: Abdulbari Gözəl
Trener: Qurban Qurbanov
Stadion: Quzanlı Olimpiya idman Kompleksinin stadionu (2000 miejsc)

Sukcesy:

mistrzostwo Azerbejdżanu - 1993
wicemistrzostwo Azerbejdżanu (2x) - 1993/94, 1996/97
Puchar Azerbejdżanu - (3x) - 1993, 2005/06, 2008/09

Kadra zespołu:

Bramkarze: 33. Osman Umarov (10.02.90), 1. Fərhad Vəliyev (01.11.80), 89. Miro Varvodić (15.05.89, Chorwacja).

Obrońcy: 25. Ansi Agolli (11.10.82, Albania), 4. Zaur Həşimov (24.10.81), 55. Bədavi Hüseynov (11.07.91), 5. Maksim Medvedev (29.09.89), 2. Qara Qarayev (12.10.92), 14. Rəşad Sadıqov (16.06.82), 24. Admir Teli (02.06.81, Albania), 44. Eltun Yaqublu (19.08.91).

Pomocnicy: 77. Elnur Abdulov (18.09.92), 6. Hacı Əhmədov (23.11.93), 22. Əfran İsmayılov (08.10.88), 23. Tural İsgəndərov (12.04.92), 10. Muarem Muarem (22.10.88, Macedonia), 18. İlqar Qurbanov (25.04.86), 21. Reynaldo dos Santos Silva "Reynaldo" (24.08.89, Brazylia), 20. Richard Almeida de Oliveira "Richard" (20.03.89, Brazylia), 7. Namiq Yusifov (14.08.86).

Napastnicy: 70. Vaqif Cavadov (25.05.89), 15. Emeka Opara (02.12.84, Nigeria), 17. Vüqar Nadirov (15.06.87).

Historia meczów polsko-azerskich w europejskich pucharach:

1996/97 - PUEFA - E1 - Hutnik Kraków - Xəzri Buzovna - 9-0, 2-2
1997/98 - LM - E1 - Neftçı Baku - Widzew Łódź - 0-2, 0-8
1998/99 - LM - E1 - Łódzki KS - Kəpəz Gəncə - 4-1, 3-1
2007/08 - PUEFA - E1 - MKT-Araz İmişli - Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski - 0-0, 0-1
2008/09 - PUEFA - E1 - Xəzər-Lənkəran - Lech Poznań - 0-1, 1-4
2010/11 - LM - E2 - İnter Baku - Lech Poznań - 0-1, 1-0 k. 8-9
2010/11 - LE - E3 - Wisła Kraków - Qarabağ Ağdam - 0-1, 2-3
2012/13 - LE - E2 - Xəzər-Lənkəran - Lech Poznań - 1-1, 0-1

Bilans: 8 starć - 7 rywalizacji wygranych przez polskie drużyny.

zorro - 24 czerwca 2013, 14:41:06 - *.ssp.dialog.net.pl
bach bach karabach

Tyszan - 24 czerwca 2013, 14:41:09 - *.150.158.166.internetia.net.pl
SUper!

pierwszy - 24 czerwca 2013, 14:41:19 - *.pools.arcor-ip.net
ooo

sdad - 24 czerwca 2013, 14:41:19 - *.tktelekom.pl
BRAWO PIAST, dacie radę!!!

ja - 24 czerwca 2013, 14:41:21 - *.dynamic.chello.pl
Karabach Agdam

Xevatiz - 24 czerwca 2013, 14:41:29 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pięknie, Qarabag znowu rozjedzie polską drużynę tak samo jak rozjechał Wisłę.

kolo - 24 czerwca 2013, 14:41:32 - *.cdma.centertel.pl
spadek

f - 24 czerwca 2013, 14:41:37 - *.net.pbthawe.eu
pierwszy

MartinMix - 24 czerwca 2013, 14:41:43 - *.117.241.30
Dobre losowanie dla Piasta.

kamil - 24 czerwca 2013, 14:41:45 - *.sferanet.pl
ale wtopa z karabachem powtórzą wisłę

devlieger - 24 czerwca 2013, 14:41:49 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie będzie rozstawienia w 3. Za to mamy prawo wymagać od Piasta awansu.

riki - 24 czerwca 2013, 14:41:49 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
no to pozamiatane.

ptanio - 24 czerwca 2013, 14:41:53 - *.134.64.87
Ale fuks!!! Piast ma spore szanse!

Broń Radom - 24 czerwca 2013, 14:42:00 - *.centertel.pl
mają duże szanse przejść

adam - 24 czerwca 2013, 14:42:04 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
O, ten Karabach znowu wybije Polakom z głowy europejskie puchary. Pośmiejemy się.

Giovanni - 24 czerwca 2013, 14:42:40 - *.play-internet.pl
Hanysy przegrają

xls - 24 czerwca 2013, 14:42:51 - *.gliwice.vectranet.pl
Damy rade Piastunki moglo byc znacznie gorzej.

sdds - 24 czerwca 2013, 14:42:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
bach bach karabach!! @ptanio widac ze pilka jest ci obca!! kurczaki uwalone!!

koronakiel - 24 czerwca 2013, 14:43:02 - *.181.131.242
Oceniam jej szansę na awans na 50 %..

koko - 24 czerwca 2013, 14:43:08 - *.static.arcor-ip.net
Z powodów czysto finansowych życzę im Metalurg Skopje, dacie radę!

Dark - 24 czerwca 2013, 14:43:22 - *.dynamic.chello.pl
Skoro spolszczają w Polsce tacy jak np. zorro Qarabağ na Karabach, to liczę, że będziemy dalej pielęgnować polski język: tak więc, Junajted, a nie United, Bajern, a nie Bayern itd.

bbb - 24 czerwca 2013, 14:43:34 - *.nidzica.vectranet.pl
szansa z Karabachem jest ale Wisła też miała się po nich przejechać

dasdasd - 24 czerwca 2013, 14:43:56 - *.204.70.190.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
hahahhah z czego wy sie cieszycie ze dostaniecie w dwmueczu z 0-9 ? metarulg was rozjedzie i karabach tez

Piastunek - 24 czerwca 2013, 14:43:58 - *.gazetaolsztynska.pl
Piastunki i Bach Bach Bach :D 3:0

kakaes - 24 czerwca 2013, 14:44:06 - *.play-internet.pl
bach bach karabach. Wisła nie przeszła to Piast przejdzie ich? FATALNIE. Gorzej być nie mogło

abc - 24 czerwca 2013, 14:44:12 - *.adsl.net.t-com.hr
To czego dokonał Piast w ubiegłym sezonie i tak zasługuje na szacunek. Już to, że dostał się do pucharów jest mega sukcesem. Nawet, gdy przegrają w pierwszej rundzie, należą im się słowa uznania. Zostawili w tyle w lidze dużą liczbę pseudograjków vel gwiazdorków.

kibic - 24 czerwca 2013, 14:44:19 - *.31.164.151.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jak nie będzie 4 zespołów w III rundach to na piechotę do domu !!!!!!

Slavo - 24 czerwca 2013, 14:44:26 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Chyba Piast trafił najgorzej.Mimo wszystko powodzenia.Kibic Legii.

Legionist@ - 24 czerwca 2013, 14:44:41 - *.dynamic.chello.pl
hehe Karabach xD ale mogło być gorzej. Powodzenia!

maslanyPG - 24 czerwca 2013, 14:44:43 - *.magsoft.com.pl
Pierw ten karabach ma pokonać metalurga skopje,a to nie byle PAdlina.HEJ PIAST!!!!!!!!!!!!!!!

Dark - 24 czerwca 2013, 14:45:22 - *.dynamic.chello.pl
Faworytem w Czempions Lig będzie Bajern, ale szansę ma powalczyć Czelsi pod okiem Żoze Murinio. Pozdrawiam "Karabachy".

Szyma - 24 czerwca 2013, 14:46:04 - *.dynamic.chello.pl
Skoro Ruch dał radę z Metalurgiem, to jeżeli Ci awansują, nie widzę żadnych problemów. Powodzenia z Chorzowa

travel - 24 czerwca 2013, 14:47:26 - *.dynamic.gprs.plus.pl
znów daaaaleka podróż polskiego klubu..pozdrowienia z Poznania-my już wiemy jak to jest ;D

Bikey - 24 czerwca 2013, 14:47:58 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jazda Piast . Niezle losowanie. Powodzenia z Olsztyna!

x - 24 czerwca 2013, 14:47:59 - *.ists.pl
do Dark: A kluby rosyjskie pisać cyrylicą!

elazłabęd - 24 czerwca 2013, 14:48:01 - *.123.multiplay.pl
przewalom to lekko :D

ja - 24 czerwca 2013, 14:48:34 - *.clubnet.pl
Co z tego, że Wisła dostała od nich baty, Wisłę to nawet Piast ograł w ostatnim roku dwukrotnie:-P

kibic - 24 czerwca 2013, 14:48:35 - *.xdsl.centertel.pl
nie rozumiem skoro Piast gra od 1 rundy to czemu trafiła na 2 zespoły ?? czy to było losowanie 2 rundy elimnacyjnej ?

Paweł - 24 czerwca 2013, 14:50:06 - *.elpos.net
zawsze losowanie dobre a później kompromitacje sa :D

Dark - 24 czerwca 2013, 14:50:08 - *.dynamic.chello.pl
x - Jest chyba różnica, kiedy oryginalna nazwa klubu jest zapisywana w innym alfabecie niż łaciński (takimi są np. kluby rosyjskie, ukraińskie, kazachskie czy gruzińskie). Natomiast co jest trudnego w zapisie "Qarabag"? Litery znane nam z naszego alfabetu.

dada - 24 czerwca 2013, 14:50:28 - *.gizycko.mm.pl
Jak czytam niektóre komentarze, to mnie szlak trafia, jak można takie głupoty pisać. Polskie drużyny mają walczyć w europejskich pucharach i reprezentują w nich Polskę to trzeba być naprawdę tępym idiotom żeby pisać że Legia przegra z TNS, Lech z Honką.
Piast jako że był nierozstawiony to trafił naprawdę nie najgorzej, lepiej by było zagrać z Metalurgiem Skopje, bo jednak ten Qarabach jest groźny dla Piasta.
Ja oczekuję w tym sezonie od Legii awansu do fazy grupowej LE i od Lecha to samo (rozstawienie w każdej rundzie), a Piast gdy przejdzie chociaż jednego rywala będzie dobrze, a ich wynik w ubiegłym sezonie i tak był ponad stan, a Śląsk może awansować do IV Rundy, ale obawiam się że ich przygoda tam się skończy.

bbb - 24 czerwca 2013, 14:50:29 - *.nidzica.vectranet.pl
do kibic: to źle rozumiesz bo Piast gra od 2 rundy a nie od 1 i to było losowanie 2 rundy

Hans - 24 czerwca 2013, 14:51:38 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@Dark- no już się uspokój. Zaraz mama wróci z pracy i ci obiadek zrobi. Spokojnie, nie denerwuj się.

Dark - 24 czerwca 2013, 14:51:48 - *.dynamic.chello.pl
kibic - No nie rozumiesz.

kibic - 24 czerwca 2013, 14:53:10 - *.xdsl.centertel.pl
do bbb: zawsze 4 drużyna t-mobile grała od 1 rundy więc skąd ta zmiana ?

LKWQ - 24 czerwca 2013, 14:54:07 - *.teteny.elte.hu
@Dark - Karabach jest nazwą tradycyjną (miejsca geograficznego, a nie klubu zresztą), tylko idioci i dyletanci piszą Qarabag - to tak, jakby pisać London zamiast Londyn, Paris zamiast Paryż, Roma zamiast Rzym itd.

x - 24 czerwca 2013, 14:54:07 - *.ists.pl
Dark - litera "Q" ani "ğ" nie występują w alfabecie polskim, tak więc naturalne wydaje się zastąpienie ich "K" i "ch", tym bardziej, że w Azerbejdżanie jest region po polsku nazywany Karabach. Zresztą mówimy Bayern Monachium a nie Bayern Munchen jak oryginalnie.

gg - 24 czerwca 2013, 14:56:31 - *.internetia.net.pl
Karabach w tym oknie transferowym ściągnął już Gruzina grającego ostatnio w 2 bundeslidze i Holendra z eredivisie.
Poza tym wystarczy popatrzeć ilu reprezentantów mają w składzie
Azerbejdżan to już nie ta półka.
Gradziutko się po Piaście przejadą tak jak to zrobili z Wisła.

A.c.q. - 24 czerwca 2013, 14:57:18 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wszyscy są niezadowoleni z losowania, ALE zaznaczę, że to jest dobre losowanie, ponieważ Piast był drużyną NIEROZSTAWIONĄ i mógł trafić m. in. na turecki Trabzon. Owszem, jak np. Śląsk był rozstawiony mając wśród potencjalnych rywali amatorów, a trafił na Rudar/Mika to rozumiem, ale w wypadku Piasta jest to jedna z najlepszych opcji.

ersx - 24 czerwca 2013, 14:57:55 - *.warszawa.vectranet.pl
@Dark
Kretynie tak sie spolszcza tę ich nazwę widać ze się bierkami a nie piłką interesujesz skoro nie pamiętasz ich meczu z wisłą kraków. ekspert od siedmiu boleści

Dark - 24 czerwca 2013, 14:58:42 - *.dynamic.chello.pl
x - Skoro spolszczamy nazwę Qarabag na Karabach, to może nazywajmy od razu mistrza Niemiec, Bawaria, a nie Bayern? Z resztą wiele jest liter w różnych językach, których nie mamy w polskim języku, jednak te języki należą do alfabetu łacińskiego. Tak też jest w przypadku azerskiego języka.
LKWQ - "Tylko dyletanci piszą Bayern, a nie Bawaria" : )
Hans - Nie oceniaj wszystkich swoją miarę. Taka rada na przyszłość młody człowieku.

krzysiek - 24 czerwca 2013, 14:58:42 - *.ssp.dialog.net.pl
Piast praktycznie ma 10 % szans na awans...

bbb - 24 czerwca 2013, 14:59:21 - *.nidzica.vectranet.pl
do kibic: zdaje się że dzięki awansowi dwa lata temu na 20 miejsce w rankingu UEFA wszystkie polskie drużyny grające w LE grają od 2 rundy (od 2 rundy el. LE grają wszystkie drużyny państw które zajęły w rankingu UEFA miejsca od 21 wzwyż)

Dark - 24 czerwca 2013, 15:00:16 - *.dynamic.chello.pl
ersx - Odezwała się wyrocznia. Pamiętam doskonale wtopę Wisły z Qarabagiem. Ciekawe czy Ty pamiętasz mecz jak Liverpool z Dudkiem wygrał LM z Mil... a przepraszam, dla Ciebie to nie będzie Milan, tylko Mediolan.

A.c.q. - 24 czerwca 2013, 15:00:30 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@x - w języku polskim też nie ma Q, czyli należy pisać Kłins park? Dark ma rację.

kibic - 24 czerwca 2013, 15:01:29 - *.xdsl.centertel.pl
do bbb ,dzięki za info

kibic42 - 24 czerwca 2013, 15:01:40 - *.dynamic.mm.pl
No to Piast odpada od razu

x - 24 czerwca 2013, 15:04:53 - *.ists.pl
Dark - tak myślałem że ten argument padnie. "Bayern" składa się tylko z liter z polskiego alfabetu, natomiast "Qarabağ" już nie. Co innego, gdy nazwa regionu różni się diametralnie od polskiej (tak jak Bayern-Bawaria), a co innego gdy jest podobna (jak Qarabağ-Karabach). Masz trochę racji, niemniej ja uważam stosowanie formy "Karabach" za bardziej naturalne. Trzeba by zapytać prof. Miodka .

Hans - 24 czerwca 2013, 15:05:08 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@Dark- "młody człowieku"- typowy tekst nastolatka, co próbuje udawać starszego. Dajesz beznadziejne przykłady, nie umiesz obronić swojej wersji i będziesz się kłócił z całym światem. Powodzenia.

do Dark - 24 czerwca 2013, 15:06:42 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
to nie tłumaczenie tylko transkrypcja

devlieger - 24 czerwca 2013, 15:07:40 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Już nie macie innych problemów? Niech każdy sobie pisze jak chce, byle było wiadomo o jaki klub chodzi. Nie zachowujcie się jak dzieci

Anton - 24 czerwca 2013, 15:07:58 - *.chrobry.pl
Zagrają na pewno z Qaranach Agdam. Piast nie ma szans. Azerska piłka klubowa jest lepsza od naszej.

Heniu - 24 czerwca 2013, 15:09:49 - *.icpnet.pl
bach, bach, bach Karabach...oby nie było powtórki jak w meczu z Wisłą ;) 15min i wszystko pozamiatane

Dark - 24 czerwca 2013, 15:13:12 - *.dynamic.chello.pl
Hans - Bo tekst "no już się uspokój. Zaraz mama wróci z pracy i ci obiadek zrobi. Spokojnie, nie denerwuj się." jest na poziomie emeryta. Moja odpowiedź była na poziomie Twojej, więc się nie gniewaj.
x - To może przykład klubu Göteborg. Jest to akurat przykład klubu, gdzie nazwa jest identyczna jak nazwa miasta. Ale tak, jest literka o umlaut, której u Nas nie ma. Wtedy można zapisać to jako "Goteborg" (nie ma polskiego zamiennika). Albo kluby dajmy na to czeskie czy słowackie, gdzie na początku są jakieś MSK czy SK, gdzie są inne znaczki nad literą S. U nas tego nie ma, wtedy też pomijamy i zamiast Š można spokojnie zapisać S. Tak samo wg mnie jest w przypadku Qarabağ, gdzie literka ğ może być zastąpiona przez literkę g.

sd - 24 czerwca 2013, 15:19:00 - *.warszawa.vectranet.pl
W takich przypadkach gdzie nie mamy naszych liter można pisać tak jak się po naszemu wymawia i dlatego jest Karabach bo tak się czyta

Dark - 24 czerwca 2013, 15:19:47 - *.dynamic.chello.pl
do Dark - Transkrypcja występuje jeśli dotyczy zupełnie innego alfabetu (grecki, perski, rosyjski, japoński), azerski należy do tej samej grupy alfabetem co szwedzki, niemiecki, polski czy czeski.
ersx - Nie chciałbym, że to brzmiało jak zgrywania profesora Miodka. Owszem, z odmianą masz racje (jednak nie będę się zniżał do bezpośredniego obrażania jak czynią tutaj niektórzy w wyniku braku argumentów). Natomiast co do tej literki ğ, są w różnych językach alfabetu łacińskiego takie litery jak ň, č, ő, ë czy õ. W takim wypadku w skrócie, jak ktoś nie potrafi zapisać ich to zapisuje je normalnie czyli n, c, o, e, o.

sd - 24 czerwca 2013, 15:22:01 - *.warszawa.vectranet.pl
jakby pisać i odczytywać Qarabag to będzie niepoprawne, a ponieważ poprawnie sie po naszemu nie da zapisać to sie zapisuje Karabach, a nawet bach bach bach Karabach tak jak niektórzy piszą

Dark - 24 czerwca 2013, 15:22:13 - *.dynamic.chello.pl
sd - Wrócę do Göteborgu. Nie ma u nas liter ö, więc należałoby zapisać nazwę tego miasta czy też klubu tak jak się wymawia. A po szwedzku brzmi to mniej więcej "Jutebori". Czy z związku braku litery ö, mamy właśnie tak zapisywać szwedzką nazwę?

A.c.q. - 24 czerwca 2013, 15:29:49 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ktoś napisał że karabach to transkrypcja hahaha znawco transkrybować można z innego alfabetu, Qarabag jest zapisane w łacińskim alfabecie. Czemu niektórzy coś piszą zanim nie sprawdzą, czy to prawda?

ceglla77 - 24 czerwca 2013, 15:33:40 - *.197.244.144.threembb.co.uk
i odpadacie realia polskiej pilki

Dark - 24 czerwca 2013, 15:35:04 - *.dynamic.chello.pl
A.c.q - Dzięki za pomoc. Tak mi się przypomniało na podobnej zasadzie, kiedy anglojęzyczne strony pisały nazw polski miast-gospodarzy UEFA Europa League. Jako, że u nich nie ma liter takich jak ł czy ń, to zapisywali często nasze miasta jako "Poznan", "Gdansk" czy "Wroclaw", bo w końcu podstawowe litery alfabetu łacińskiego n czy l są zbliżone do naszych ń czy ł. Zastanawiam się jak właśnie u nich wygląda np. zapisywanie rosyjskich nazw klubów. Spodziewam się, że niektóre nazwy zapiszą wg angielskiej, a nie polskiej transkrypcji. : )

Dark - 24 czerwca 2013, 15:36:29 - *.dynamic.chello.pl
Oczywiście miasta-gospodarze UEFA Euro 2012, a nie UEFA Europa League. Przepraszam za gafę.

PP - 24 czerwca 2013, 15:37:11 - *.31.108.206.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Niestety ale Piasta w Lidze Europy zobaczymy tylko w dwóch meczach.

linguist - 24 czerwca 2013, 15:37:14 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
mam zagadke: dlaczego po polsku piszemy Nowy Jork, Nowy Meksyk ale nie Nowe Dzersi(New Jersey)? czy to ma sens?

Łołęć - 24 czerwca 2013, 15:37:41 - *.net.brewet.pl
W Qarbachu wyróżnia się brazylijski pomocnik Richard - 24 lata i 13 goli w tym sezonie.

x - 24 czerwca 2013, 15:38:46 - *.ists.pl
Dark - to dlaczego nie piszemy Azərbaycan tylko Azerbejdżan? Po polsku Göteborg to Goteborg a Qarabağ to Karabach. Nie wiem, czemu chcesz zastępować literę "ğ" literą "g" skoro w azerskim jest także litera "g" i to zupełnie inna niż "ğ". Queens Park pochodzi z języka angielskiego, a więc z naszej rodziny językowej. Natomiast "Qarabağ" to już języki tureckie o ile się nie mylę. Dalej uważam że o wiele prościej i naturalniej jest pisać "Karabach"

Dark - 24 czerwca 2013, 15:49:16 - *.dynamic.chello.pl
x - Tutaj też jest ważne co mamy na myśli. Bo owszem, jeśli mamy na myśli region, znajdujący się oficjalnie na terytorium Azerbejdżanu, to zapiszemy "Karabach". Tak samo jeśli o samo państwo to zapiszemy go Azerbejdżan. Jeśli jednak byłaby jakaś nazwa własna pewnej firmy, która oficjalnie nazywałaby np. Azərbaycan Konserni, to raczej nie powodu, by taką nazwą spolszczać (chyba, że taka firma kierowałaby usługi poza granice swojego kraju, to być może nazwa zostałaby "zangielszczona" To samo jest w przypadku klubu Qarabağ.

A.c.q. - 24 czerwca 2013, 15:49:46 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@x - tak samo jak Queens, tak samo Qarabag należą do naszej rodziny językowej, więc nie masz racji. Ktoś napisał, że pisze się "karabach",.bo ktoś może to źle przeczytać. Tak samo Queens Park ktoś może źle przeczytać.

4 - 24 czerwca 2013, 15:51:58 - *.dynamic.chello.pl
dwa lata temu qarabach rozniosl metalurga w eliminacjach, takze wiele wskazuje na to, ze jednak czeka piasta dluga podroz. radze tez wyciagnac wnioski z poprzednich edycji pucharow i tego jak polskie druzyny przygotowywaly sie do meczow z druzynami z kaukazu. maja tam madrego prezesa, moze byc trudno, ale wstydu chyba nie bedzie. trzymam kicuki za piasta i kazda plska druzyne, chociaz rozczarowanie i tak pewnie bedzie straszne.

A.c.q. - 24 czerwca 2013, 15:53:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dlaczego piszemy Azerbejdżan po polsku? Bo nasz język to polski natomiast pisząc nazwę klubu należy ją pisać w oryginale, bo niektóre nazwy nie mają polskiego odpowiednika (np. Qarabag), więc żeby było konsekwentnie.

jjo - 24 czerwca 2013, 15:57:16 - *.bialapodlaska.vectranet.pl
Nie skreślajcie Piasta póki nie wyszli na boisko. Może oni lepiej się zaprezentują jak niektóre nasz ekipy , ale powiem wam, że i tak będzie wstyd albo dla Wisły jak Piast wygra no i dla Piasta jak oczywiście przegra.
**********************
Generalnie to 2 rundę Polskie drużyny powinny przejść jak na sparingu. No ale że potęgą jesteśmy to oczywiście połowa kibiców zastanawia się czy się UDA.

Janek - 24 czerwca 2013, 16:03:35 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Hahaha,jeśli Karabach lajtem wygrał dwumecz z Wisłą Kraków,to tym bardziej z takim malutkim klubikiem jak Piast Gluwice se poradzą.

mca L - 24 czerwca 2013, 16:06:04 - *.polsat.net.pl (*.5.130.152)
POWODZENIA!!!
Wygrajcie to, niech wszystkie Polskie zespoły przejdą tą fazę eliminacji!!!
Życzy kibic Legii

Leon - 24 czerwca 2013, 16:07:19 - *.239.125.190
Bardzo pechowe losowanie. Przypomnijcie sobie powiedzenie sprzed kilku laty: bach, bach, Karabach!
Wyniki Wisły z roku 2010:
Wisła Kraków 0-1 Qarabağ Ağdam (29 lipca)
Qarabağ Ağdam 3-2 Wisła Kraków (5 sierpnia)
Piast zrobił ogromne postępy w ostatnim sezonie, ale z Karabachem jest bez szans...

hoax - 24 czerwca 2013, 16:07:31 - *.internetia.net.pl
"Göteborg" zapisuje się inaczej jako "Goeteborg".
Nazwy orientalne piszę się najczęściej fonetycznie i IMHO nazwa "Karabach Adgam" jest najbardziej naturalna...

Dark - 24 czerwca 2013, 16:09:06 - *.dynamic.chello.pl
Znalazłem chyba coś do naszej dyskusji, co może spowodować kompromis. Otóż x jak zauważyłeś litera "ğ" nie oznacza w języku azerskim tego samego co "g". W języku niemieckim jest coś podobnego, że np. litera "ö" to nie do końca to samo co "o". Rozwiązano to w ten sposób, że skoro np. nie ma możliwości zapisać litery "ö" to zapisujemy wtedy "oe" (stąd np. przy braku możliwości szybkiego zapisu klubu Köln, to piszemy wtedy Koeln). Jak w takim wypadku powinno być w azerskiej nazwie klubu? Oficjalna strona klubu w jeżyku angielskim, a także w samym herbie zamiast Qarabağ podaje Qarabagh. Czy to znaczy, że u Nas powinno być jednak Karabach? Chyba nie do końca. Dla anglojęzycznych ludzi nazwa tego regionu (nie klubu) to Karabakh (czyli brzmiące dla nich, tak jak dla Nas jest to Karabach).

x - 24 czerwca 2013, 16:12:31 - *.ists.pl
A.c.q. - mają polski odpowiednik, jest nim "Karabach".
Dark - klub kieruje swoje usługi poza granice kraju bo startuje w europejskich pucharach. Jestem zwolennikiem używania polskich nazw mimo wszystko, tak jak Szawle zamiast Siaulai czy Kopenhaga a nie Kobenhavn. Żeby nie odchodzić za daleko - piszę się Chazar Lankaran czy jednak koniecznie "Xəzər Lənkəran"? Dlaczego więc nie Xazar?

Dark - 24 czerwca 2013, 16:15:19 - *.dynamic.chello.pl
Wniosek wydaje się taki: Rywalem Piasta może być Qarabağ (czy braku możliwości zapisu litery "ğ", jest to wtedy Qarabagh), który pochodzi z regionu Górny Karabach (dla osób anglojęzycznych będzie to klub Qarabagh pochodzący z regionu Upper Karabakh).
hoax - Ale język azerski czy turecki w zapisie jest zbliżony do naszego alfabetu, a nie do innych język orientalnych jak arabski, perski, hebrajski czy gruziński. W przypadku tych drugich miałbyś rację, żeby stosować transkrypcję.

mario - 24 czerwca 2013, 16:16:00 - *.165.enf.pl
Panowie jak to było
" Bach Bach Bach Karabach "

niebieski - 24 czerwca 2013, 16:21:01 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
czy wy jesteście normalni?? ze Wisła przegrała wtedy ze słabiutkim Karabachem to nie znaczy że Piast też się da... a jeśli trafi na Metalurg to powinni sobie tak samo spokojnie poradzić.. Ruch ich łatwo ograł.. powodzenia

Dark - 24 czerwca 2013, 16:22:36 - *.dynamic.chello.pl
x - Czy w takim wypadku, jeśli w polskich języku występują takie nazwy miast jak Walencja, Sewilla, Rzym czy Neapol, należałoby też zapisywać kluby z takich miast jako odpowiednio: Walencja CF, Sewilla FC, AS Rzym, SSC Neapol? I to oczywiście nie wynika podanego przez Ciebie przykładu z Litwy czy Danii (gdzie występują specyficzne litery), ale klubów z pochodzących z Bazylei czy Tuluzy.

x - 24 czerwca 2013, 16:27:09 - *.ists.pl
Dark ostatni raz odpiszę - co innego kluby znane, których nazwy już dawno się przyjęły (chociaż niektórzy dalej mówią Bazylea a nie Basel). Co innego bardziej egzotyczne nazwy jak właśnie Siaulai czy Qarabagh/Qarabag. Specyficzne litery występują też w azerskim . Nie jestem ekspertem ale dalej twierdzę, że naturalniejsze (choć niekoniecznie poprawne) jest używanie "Karabach". Pozdrawiam!

Kiler - 24 czerwca 2013, 16:31:53 - *.opera-mini.net (*.20.183.130)
Piast da rade powodzenia

asd - 24 czerwca 2013, 16:35:36 - *.warszawa.vectranet.pl
ponieważ w Polsce utarło się już powiedzenie bach bach Karabach to w tym wypadku zapisywanie Karabach jest już zupełnie poprawne z uwagi iż jest to nasz tradycyjny zwrot językowy

Dark - 24 czerwca 2013, 16:38:22 - *.dynamic.chello.pl
x - Faktycznie, przykłady "zachodnich" nie oddają w pełni tej samej sytuacji. Natomiast co do samej nazwy Qarabağ to nie dojdziemy do porozumienia. Uznam jedynie, że faktycznie zapis "Qarabag" nie jest aż tak idealny, stąd też w przypadku gdy nie będę miał tyle czasu na szukanie litery "ğ" będę zapisywać nazwę tego klubu tak jak jest podane w jego herbie czyli Qarabagh. Również pozdrawiam.

Leonardo - 24 czerwca 2013, 16:43:48 - *.239.125.190
Bez sensu Rozmawiajcie o szansach Piasta, a nie o pisowni: Qarabağ czy Karabach. To to samo przecież.

xy - 24 czerwca 2013, 16:49:50 - *.39.167.175
@Dark: Ty poważny jesteś? Czemu mamy niby azerską drużynę nazywać po angielsku? To jest Karabach i tyle. A że redakcja się upiera to trudno. Nawet takich liter nie ma w naszym alfabecie. Może jeszcze cyrylicą zaczniecie pisać nazwy rosyjskich klubów? Opanujcie się...

sd@wp.pl - 24 czerwca 2013, 16:57:00 - *.warszawa.vectranet.pl
typ razem będzie bachu bachu bachu i po Karabachu, ewentualnie bach bach bach Karabach gryzie piach

Płockier - 24 czerwca 2013, 16:57:12 - *.dynamic.mm.pl
Nie słuchajcie tych bukietów, dacie rade!

vald - 24 czerwca 2013, 16:58:14 - *.dynamic.chello.pl
OT
Transliterowanie azerskiego ğ na polskie g jest jak transliterowanie rosyjskiego С na polskie C. Bo tak samo wyglądają to muszą być dokładnie tym samym, ech... A poza tym, jak chcecie pisać w oryginale to wypad do Azerbejdżanu (żart)
EOT
Piast trafił najlepiej jak mógł. I mimo, że Karabach jest waleczny i wygrał z Wisłą to mimo wszystko jest najsłabszy z rozstawionych. A jak by Metalurg dał z nimi radę (szczęście czy coś) to byłaby bajka ;) Szanse oceniam na 50x50.

kurnik żeb - 24 czerwca 2013, 17:00:29 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
znowu cała wieś się martwi o Piasta a my robimy swoje

robas - 24 czerwca 2013, 17:03:56 - *.elartnet.pl
Karabach jest nazwą geograficzną dawno znaną w Polsce i nie rozumiem dlaczego mam sobie łamać język.A jak Dark chce być świętszy od Papieża to niech na Londyn młwi London, na Madryt - Madrid, na Walię - Wales itp.

Dark - 24 czerwca 2013, 17:09:27 - *.dynamic.chello.pl
xy - Powiedziałbym, że Qarabagh to nazwa nie angielska, co "łacińska", przeznaczona, dla tych co posługują się alfabetem łacińskim, ale bez liter "ğ" czy "ə". Cyrylica to zupełnie inny alfabet.
vald - To samo co wyżej, porównujesz język azerski i rosyjski. Przecież język rosyjski to zupełnie inny alfabet, stąd też normalne, że u Nas stosowana jest transkrypcja.

Dark - 24 czerwca 2013, 17:13:15 - *.dynamic.chello.pl
robas - Nie musisz sobie języka łamać. Ja wspominam o zapisie, nie wymowie. Stąd nazwę Qarabağ wymawiam jako Karabach, tak jak np. Chelsea wymawiam jako Czelsi.

robas - 24 czerwca 2013, 17:37:51 - *.elartnet.pl
Dark kiedy mówisz Szekspir to przed oczyma masz Schakespeare tak ?.

Greg - 24 czerwca 2013, 17:41:17 - *.dynamic.gprs.plus.pl
30-40 % szans na awans Piasta.

Dark - 24 czerwca 2013, 17:43:29 - *.dynamic.chello.pl
robas - http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=13578
Imiona i/lub nazwiska postaci historycznych z dawniejszych czasów czasami są spolszczane.

vald - 24 czerwca 2013, 17:47:17 - *.dynamic.chello.pl
@Dark: Zakończmy tę dyskusję starym jak świat przykładem Chopin/Szopen, gdzie obie formy są poprawne ze względu na tradycję.
Tak też tutaj - istnieje spolszczona wersja krainy w Azerbejdżanie i jest stosowana. Z uwagi na to - obie formy są dopuszczalne.
I rozejdźmy się w pokoju, a najlepiej - podyskutujmy o piłce

Dark - 24 czerwca 2013, 17:52:03 - *.dynamic.chello.pl
Tak więc adieu!

A.c.q. - 24 czerwca 2013, 17:59:43 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@x - KARABACH to nie jest polski odpowiednik, tylko SPOLSZCZENIE!!! Czy Bajern jest polskim odpowiednikiem Bayern??

A.c.q. - 24 czerwca 2013, 18:02:17 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@vald... Trasliterować można z INNEGO alfabetu, więc cała Twoja wypowiedź nie ma sensu

A.c.q. - 24 czerwca 2013, 18:07:40 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co za szczęście że redakcja się was nie słucha i stosuje PRAWIDŁOWE nazwy. Po prostu są to ludzie, którzy się znają na swojej robocie, a nie "napiszę tak, bo tak mi jest wygodniej". Przynajmniej przyzwoity poziom inteligencji w tej Redakcji

bigos - 24 czerwca 2013, 18:24:14 - *.pool.mediaWays.net
Oby trafili na Skopje,ja nie wiem po tej porazce Wisły z Karabachem po prostu obawiam sie ,ze beda nie do przejscia Azerbejdzancy.

jjo - 24 czerwca 2013, 18:30:43 - *.adsl.inetia.pl
W rankingu UEFA Qarabg jest wyżej niż Ruch Jagiellonia i Piast - Faworyt !
Droga redakcjo jak wycinacie moje wpisy to wszystkie proszę.

qwe - 24 czerwca 2013, 18:45:03 - *.prenet.pl
Piast będzie miał ciężko z Karabachem, który raczej sobie poradzi z Metalurgiem i to bez większych problemów. Karabach ma w kadrze kilku reprezentantów Azerbejdżanu, 2 reprezentantów Albanii i Macedończyk. Najbardziej będzie trzeba uważać na tego bramkostrzelnego brazylijczyka Richarda, który może się wdać we znaki obrońcom z Gliwic. Wśród azerskich piłkarzy to Əfran İsmayılov ( Afran Ismaiłow ) może być najgroźniejszy dla Piasta. W sezonie 2010/11 strzelił 5 goli w el.LE z Portadown 3 i po 1 ze Skopje właśnie i z Wisłą.

qwe - 24 czerwca 2013, 18:49:41 - *.prenet.pl
W ogóle co to za czasy nastały żeby jakichś "potęg" z Azerbejdżanu trzeba było się obawiać. Niestety to tylko pokazuje że nawet tam są czynione postępy też głównie dzięki temu że mają kasę. W Polsce to niestety stoimy ciągle w miejscu od wielu wielu lat.
Szanse oceniam po równo, może trochę więcej na Karabach. Karabach 53% - 47% Piast

olo - 24 czerwca 2013, 19:00:23 - *.adsl.inetia.pl
qwe .,szacun

qwe - 24 czerwca 2013, 19:23:25 - *.prenet.pl
zapomniałem jeszcze dodać że Piast nie ma doświadczenia w pucharach, dawno już nie grali. Taki Karabach ma większe doświadczenie i doświadczonych piłkarzy co mają za sobą mecze na arenie międzynarodowej.

qwe - 24 czerwca 2013, 19:27:25 - *.prenet.pl
sorki za pomyłkę, z tego co zobaczyłem to Piast nigdy nie grał w pucharach.

GieKSa - 24 czerwca 2013, 20:00:27 - *.toya.net.pl
baty szykują sie piastole baty

Leon - 24 czerwca 2013, 20:05:18 - *.239.125.190
Doświadczenie w pucharach nie ma tutaj żadnego znaczenia. Wyobrażmy sobie, że grałby z Karabachem taki Mainz z Bundesligi lub Augsburg, który też nie ma doświadczenia w pucharach. To kto byłby faworytem?

^GieKSa - 24 czerwca 2013, 20:08:32 - *.proxnet.pl
masz pozdrowienia od chłopaków z Cementarnicy

gregor1945 - 24 czerwca 2013, 20:11:55 - *.gl.digi.pl
Przecierz te wylosowane zagraniczne zespoły to nie górnik czy gieksa pozdro dla normalnych

bruno - 24 czerwca 2013, 20:19:53 - *.sikornik.net
o wygranej nie świadczą wyniki z poprzednich lat tylko zaangażowanie obecnych piłkarzy i kto ile "serca zostawi na boisku". Skoro Borussia Dortmund mogła ograć Real Madryt a wielu pisało na forach,że odpadną itp. Piast może nie ma szans ale pokazali na co ich stać w lidze wielu ich skreśliło a tutaj takie zaskoczenie...

Razor - 24 czerwca 2013, 20:48:31 - *.dip0.t-ipconnect.de
Szkoda że nie wrócą już czasy gdy laliśmy Azerów po 8 czy 9 do zera!!!

DENIS - 24 czerwca 2013, 21:04:29 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Piast trafił najgorzej ze wszystkich z dwojga złego niech zagrają ze Skopie

dwain - 24 czerwca 2013, 21:16:03 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kto tutaj jest rozstawionym? Karabach czy Piast? Panowie, liga azerska od kilku lata jest mniej więcej na poziomie ligi polskiej (polecam pooglądać parę meczów, a potem zabierać głos). Neftci Baku w poprzednim sezonie zremisował z Interem Mediolan (w fazie grupowej LE), a Karabach przegrał z nimi ligę ledwo o 3 pkt. 3 lata temu chłopcy z Agdamu ośmieszyli Wisłę. I Piast z pewnością nie jest faworytem tego dwumeczu. W poprzednich latach polskie drużyny odpadały nawet ze średnimi drużynami z Kazachstanu (Jaga, Polonia W), ze słabym mistrzem Estonii (Wisła) czy ledwo przechodzili przeciętnych Czarnogórców (Śląsk, Polonia W.), albo odpadali z Łotyszami czy Macedończykami, będącymi o lata świetlne za Azerami (GKS Katowice, Wisła Płock), a nawet remisowali z drużną amatorów z Malty (Ruch Chorzów). 3 lata temu Lech cudem przeszedł Inter Baku, więc nie oczekujmy, że Piast ma obowiązek przejść Azerów. Dla mnie faworytem Karabach, który w ostatnich latach wyrzucał z LE np. Rosenborg czy Wisłę. I nie porównujmy Augsburga czy Mainza do jakiejkolwiek drużyny z Ekstraklasy, bo liga niemiecka jest poza naszym zasięgiem, nawet dla mistrza kraju.

jaco - 24 czerwca 2013, 21:23:16 - *.dynamic.chello.pl
Nie narzekajcie że źle trafili, bo trafili najlepiej jak mogli. Co, lepiej jakby trafili na Rozesborg czy Trabzon? seeded: (Garabag Agdam), FK Minsk, (Rosenborg BK), Trabzonspor, (EL3 Bul)
unseeded: Piast Gliwice, St. Johnstone, (Valletta FC), Derry City FC, (Zrinjski Mostar)

dwain - 24 czerwca 2013, 21:32:25 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
FK Minsk to akurat zdecydowanie najsłabszy zespół z rozstawionych.

Adel - 24 czerwca 2013, 21:41:34 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Każdy start naszych drużyn to ostatnio wielka niewiadoma. Piast nie jest tu bez szans. Jeśli będą to Azerowie, to kto grał w tych rejonach ten wie, że przegrać tam można głównie przez warunki pogodowe niż sportowe.

Leon - 24 czerwca 2013, 22:13:52 - *.239.125.190
@dwain - również w ostatnich latach polskie drużyny wygrywały z Manchesterem City, FC Twente, SC Braga, wyeliminowały Juventus Turyn, Spartaka Moskwę, FC Fulham, Odense BK, Rapid Bukareszt, Hapoel Telaviv, Dniepr Dniepropietrowsk, FC Salzburg, remisowały ze Sportingiem Lizbona. Zatem patrz też na drugą stronę medalu. Stać nas na pokonanie Karabachu.

domis92 - 24 czerwca 2013, 22:21:28 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wiem czy Piast był w gronie drużyn rozstawionych czy nie rozstawionych. W poprzednich latach rozstawiona polska drużyna trafiała na azerską drużynie która była nie rozstawiona. Qaragbach Ahdam już wyeliminował Wisłę Kraków 2010 roku w 3 rundzie el.LE.

dwain - 24 czerwca 2013, 22:26:30 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oczywiście, że stać awans. Nigdzie nie napisałem, że najpewniej Piast odpadnie. Popatrzmy jednak na fakty przy wskazywaniu faworyta, tak aby później nie mieć pretensji i krzyczeć, iż zanotowaliśmy blamaż. Bo niestety, ale faworytem wg mojej opinii jest tutaj drużyna z Azerbejdżanu. Aczkolwiek to tylko wynik konfrontacji na papierze. Piłka jest tak nieprzewidywalna, że Lech może wygrać z Man City czy SC Bragą albo przegrać z Interem Baku. Jeżeli uważasz, że Piast jest faworytem z Karabachem, to nie mam nic przeciwko temu, gdyby Twoje zdanie wzięło górę na boisku. Dla mnie jednak brak awansu nie będzie tutaj zaskoczeniem.

dwain - 24 czerwca 2013, 22:28:47 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie zawsze faworyt wygrywa, ale z pewnością dlatego drużyny uważane są za faworytów, gdyż mają większą szansę na wygraną;p

Piastunek - 24 czerwca 2013, 22:41:24 - *.eimperium.pl
Ja mam nadzieję na awans:D
W tym roku SZCZĘŚCIE nie opuszcza Piasta, najpierw w lidze a teraz to losowanie. Warto się zastanowić czego oczekują kibice od klubu a na co liczą działacze i cały zarząd wraz z miastem. Bo kibice chcą żeby Piast doszedł do grupy, miasto tylko się chce wypromować, a klub chce zarobić. Fajnie że grają, i nikt nie powinien się ich czepiać, że nie przejdą, oni tam idą "for fun" z myślą a nóż się uda. Ja jako kibic też życzę im jak najlepiej bo to szansa na promocje klubu i możliwość pokazania się np Treli w Europie
Pozdrawiam kibiców Piasta, pokażcie że tu jesteście

dokto - 24 czerwca 2013, 22:48:09 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Piast był rozstawiony czy nie ?

Spodzieja - 25 czerwca 2013, 0:24:26 - *.hsd1.il.comcast.net (*.116.36.79)
DLA TYCH CO NIE WIEDZĄ !!! Piast to nie Hanysy. Gliwice były po wojnie pustym miastem i zostały zasiedlone głównie repatriantami ze wschodu (Lwów, Stanisławów, Tarnopol itp.)Hanysy to są w Zabrzu, Chorzowie, Katowicach,Rudzie śl itp.Zresztą Piast ma z nimi kosy.

KSP - 25 czerwca 2013, 8:07:53 - *.play-internet.pl
Karabach zleje Piasta, nie łudźcie się. Nie ma żadnych przesłanek żeby Piast nawiązał walkę z milionerami z Azerbejdżanu

A.c.q. - 25 czerwca 2013, 8:22:13 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@leon - powinno być "wygrywały z Manchester City".

wichura - 25 czerwca 2013, 9:13:31 - *.nomi.pl (*.16.10.12)
Trudno... może za rok los będzie dla nas łaskawszy... Bo te dwie drużyny wydają się nie do przejścia.

macic - 25 czerwca 2013, 10:35:34 - *.opera-mini.net (*.254.209.231)
Nie maja szans

do SPodzie - 25 czerwca 2013, 12:19:19 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak nie wiesz to ja urodziłem się w Zabrzu a mieszkam w Gliwicach i kibicuje Piastowi. Moja rodzina od pokoleń wywodzi się z Górnego Śląska. Równie dobrze mogę powiedzieć że jak w Gdańsku są złodzieje to Ty też jesteś złodziej tak?

SZAKAL 75 - 25 czerwca 2013, 12:34:22 - *.silesnet.pl
Skoro PIAST wywalczył miejsce w czołówce naszej EX to trzeba wierzyć, że są w stanie powalczyć. Liczę, że przy dobrze przepracowanym okresie przygotowawczym powalczą o fazę grupową.
PIAST gra dobrze na wyjazdach i w tym należy upatrywać szans PIASTA.

pseudonim - 25 czerwca 2013, 12:44:47 - *.ip.netia.com.pl
A to nie Metalurg Skopje wyeliminował 10 lat temu GKS K-ce z europejskich pucharów, po czym fani GieKSy powybijali swoim piłkarzykom zęby?

devlieger - 25 czerwca 2013, 14:14:35 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@pseudonim
Nie, wówczas GKS został wyeliminowany przez Cementarnicę Skopje. A co do Metalurga, skoro rok temu bardzo gładko przegrali z Ruchem, który utrzymał się w lidze tylko dzięki degradacji Polonii, a jak fatalny miał początek sezonu pamięta każdy, to nie tylko baty od Viktorii Pilzno ale Lecha itd. Nie wiem skąd się wziął ten pesymizm, pomimo wszystko nasza liga jest na wyższym poziomie niż Azerska i myślę, że powinniśmy wymagać od Piasta awansu.

A.c.q. - 25 czerwca 2013, 16:03:24 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dokładnie, przecież Piast mógł trafić na drużyny z Belgii, Rosji itp., trafił na Azerbejdżan/Macedonię, więc to losowanie trzeba szanować. Zresztą proszę popatrzyć na ranking lig, na którym miejscu jest Polska, a na którym Azerbejdżan i dopiero potem oceniać

PG - 25 czerwca 2013, 17:51:47 - *.gl.digi.pl
Nie wiem po co te kłotnie , przeciez chyba chodzi o to, żeby polskie druzyny zaszły jak najdalej. W chwili obecnej juz nie jestem nikogo przeciwnikiem , kibicuje, Śląskowi, Lechowi, Legii i Piastowi. Chodz pierwszej i trzeciej druzyny nie zabardzo lubie w lidze , tak w Lidze Europy jestem za tym aby zaszli jak najdalej

domis92 - 25 czerwca 2013, 20:18:55 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
pseudonim - 25 czerwca 2013, 12:44:47 - 77-253-203-215.ip.netia.com.pl
A to nie Metalurg Skopje wyeliminował 10 lat temu GKS K-ce z europejskich pucharów, po czym fani GieKSy powybijali swoim piłkarzykom zęby?
To nie był na pewno Metalurg Skopje. Tylko raz Metalurg Skopje stanął na drodze polskiemu zespołowi w europejskich pucharach. To było w sezonie 2012/2013 wówczas przyszło mu się zmierzyć z Ruchem i chorzowski zespół wygrał oba spotkania 3:1, 3:0 i awansowali wicemistrzowie Polski.
GKS Katowice 10 lat temu zaliczyło kompromitację z Cementarnica Skopje remisując 0:0 na wyjezdzie i 1:1 u siebie i odpadając.

żoRy - 26 czerwca 2013, 21:55:50 - *.proxnet.pl
Haha, no to pograne

FC Zabrze - 27 czerwca 2013, 9:52:45 - *.na5.pl
Jeszcze się zdziwicie jak Piast wygra, my wierzymy. Hej Piast!

Piast GKS - 27 czerwca 2013, 20:26:13 - *.play-internet.pl
do Dark. Obydwie formy sa poprawne, i jak ktoś chce to może pisać Karabach. Jak chcesz to sobie wejdź na wikipedie i sprawdź a nie udajesz wielce mądrego !!!!!

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas