[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2024/2025 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


23 czerwca 2014, 14:39:21 - euzi
LE: Ruch - Vaduz / College Europa

FC Vaduz (Liechtenstein) lub College Europa FC (Gibraltar) będzie rywalem Ruchu Chorzów w II rundzie eliminacyjnej Ligi Europy. Chorzowianie pierwszy mecz zagrają u siebie.

Pierwsze spotkania zaplanowano 17 lipca, a rewanże tydzień później. Vaduz i College Europa zagrają ze sobą z kolei 3 oraz 10 lipca.

FC Vaduz to zdobywca Pucharu Liechtensteinu, a College Europa awansował jako finalista Rock Cup. Zwycięzcy - Lincoln Red Imps wygrali także w lidze i zagrają w eliminacjach Ligi Mistrzów.

Drużyna z Liechtensteinu w zakończonym już sezonie szwajcarskiej Challenge League zajęła pierwsze miejsce w tabeli z 73 punktami po 36 meczach i awansowała do ekstraklasy. College Europa to z kolei czwarty zespół gibraltarskiej Premier Division. W 14 spotkaniach wywalczył 19 punktów.

Piłkarzami Vaduz byli w przeszłości Dawid Banaczek i Robert Wallon.

Liga Europy 2014/15

Fußball Club Vaduz

Rok założenia: 1932
Barwy: czerwono-białe
www: http://www.fcvaduz.li/
Prezes: Albin Johann
Trener: Giorgio Contini
Stadion: Rheinpark Stadion (6127 miejsc)

Sukcesy:

Puchar Liechtensteinu - (42x) - 1949, 1952, 1953, 1954, 1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1966, 1967, 1968, 1969, 1970, 1971, 1974, 1980, 1985, 1986, 1988, 1990, 1992, 1995, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2013, 2014

Kadra:

Bramkarze: 1. Peter Jehle (22.01.82, 187/80), 18. Andreas Hirzel (25.03.93, 190, Szwajcaria), 35. Oliver Klaus (04.05.90, 185/80, Szwajcaria).

Obrońcy: 3. Simone Grippo (12.12.88, 188/84, Szwajcaria/Włochy), 4. Daniel Kaufmann (22.12.90, 186/78), 5. Pavel Pergl (14.11.77, 187/81, Czechy), 6. Mario Sara (21.02.82, 180/74, Austria), 11. Franz Burgmeier (07.04.82, 177/73), 17. Joel Untersee (11.02.94, 181/75, Szwajcaria/RPA), 19. Nick von Niederhäusern (28.09.89, 178/71, Szwajcaria), 22. Florian Stahel (10.03.85, 184/78, Szwajcaria).

Pomocnicy: 7. Steven Lang (03.09.87, 174, Szwajcaria), 8. Diego Ciccone (21.07.87, 173/76, Szwajcaria/Włochy), 12. Ramon Cecchini (30.08.90, 174/71, Szwajcaria), 13. Pascal Schürpf (15.07.89, 190/83, Szwajcaria), 20. Nicolas Hasler (04.05.91, 180/73), 21. Hekuran Kryeziu (12.02.93, 179/70), 23. Markus Neumayr (26.03.86, 181/77, Niemcy), 24. Michele Polverino (26.09.84, 171, Liechtenstein/Szwajcaria), 27. Philipp Muntwiler (25.02.87, 183/80, Szwajcaria), 29. Vinzenz Flatz (05.07.94, 180/72).

Napastnicy: 9. Manuel Sutter (08.03.91, 177/76, Austria), 15. Nico Abegglen (16.02.90, 174/75, Szwajcaria), 16. Pak Kwang-ryong (27.09.92, 188/84, Korea Północna), 30. Matthias Baron (17.08.88, 180/72, Niemcy).

Historia meczów polsko-liechtensteińskich w europejskich pucharach:

2000/01 - PUEFA - E - Amica Wronki - FC Vaduz - 3-0, 3-3

Bilans: 1 starcie - 1 rywalizacja wygrana przez polskie drużyny.



College Europa Football Club

Rok założenia: 1925
Barwy: zielono-czarne
www: http://twitter.com/CollegeEuropaFC
Prezes: Peter Cabuzetto
Trener: Juan Luis Pérez Herrera
Stadion: Victoria Stadium (5000 miejsc)

Polskie kluby nigdy nie grały z klubami z Gibraltaru w europejskich pucharach.

Xevatiz - 23 czerwca 2014, 14:39:49 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Łatwiej być nie mogło chyba ;p

zenek - 23 czerwca 2014, 14:39:55 - *.dynamic.chello.pl
super losowanie

s - 23 czerwca 2014, 14:40:00 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
łoł z 10s i jest

bbb - 23 czerwca 2014, 14:40:05 - *.nidzica.vectranet.pl
będzie wstyd

WGW - 23 czerwca 2014, 14:40:34 - *.marsoft.net
Gibraltar mam nadzieje

damian - 23 czerwca 2014, 14:40:36 - *.komputersat.pl
bez kitu najłatwiejszy rywal z możliwych hehe

kfpo - 23 czerwca 2014, 14:40:38 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zawisza pozamiatane...

rebus - 23 czerwca 2014, 14:40:49 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
to po Zawiszy, Belgów nie przejdą, Ruch ma szanse

pawcio426 - 23 czerwca 2014, 14:41:01 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Takie Łatwe drużyny

zss - 23 czerwca 2014, 14:41:04 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jaki fart
Jeżeli Ruch tego nie przejdzie z dwoma zwycięstwami, to nie wierzę w polski futbol

wacław - 23 czerwca 2014, 14:41:25 - *.189.219.111.skyware.pl
to będzie vaduz spokojnie i wcale nie spacerek znawcy

k - 23 czerwca 2014, 14:42:07 - *.116.35.44 (*.63.66.162)
Ruch przechodzi dalej!

pwls - 23 czerwca 2014, 14:42:45 - *.euro-net.pl
Z Vaduz (beniaminek Szwajcarskiej ekstraklasy) wcale nie musi być łatwo..

jiku - 23 czerwca 2014, 14:43:00 - *.dynamic.gprs.plus.pl
jo nie wiem czy z Vaduz są wogóle jakieś szanse

bbb - 23 czerwca 2014, 14:43:12 - *.nidzica.vectranet.pl
nie wiem z czego wy się cieszycie, spójrzcie jak sobie radził w poprzednich latach Vaduz do tego awansowali teraz do ekstraklasy Szwajcarii

Liecht - 23 czerwca 2014, 14:44:00 - *.rev.ndi.net.pl
VADUZ awansował do Szwajcarskiej Ekstraklasy więc to raczej oni będą faworytami "znawcy"

dino - 23 czerwca 2014, 14:44:14 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Vaduz to drużyna z ekstraklasy Szwajcarii więc ja to czarno widzę.

Boakye - 23 czerwca 2014, 14:45:31 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ruch to slaba druzyna i niestety nie widze szans w starciu z FC Vaduz. Moze gdyby trafili na Eschen/Mauren...

hm - 23 czerwca 2014, 14:45:58 - *.toya.net.pl
Kolejni widzę "znawcy" futbolu. Vaduz to obecnie beniaminek ekstraklasy szwajcarskiej. Szanse oceniam 50-50. Dlatego nie zdziwi mnie odpadnięcie Ruchu Chorzów i nie będzie to kompromitacja.

@Liecht - 23 czerwca 2014, 14:46:37 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Znawco, nie porównuj FC Vaduz do innych klubów szwajcarskiej ekstraklasy. Nie będą faworytem, jeśli uda im się zdobyć choćby bramkę z Ruchem to powinni się cieszyć.

emperator - 23 czerwca 2014, 14:46:55 - *.dip0.t-ipconnect.de
@Liecht wlasnie tutaj wszyscy zapominaja ze Vaduz praktycznie co roku gra w kwalfikacjach do LE i graja w Szwajcarji

pedro - 23 czerwca 2014, 14:46:56 - *.ifpan.edu.pl
ciołki, vaduz jest z lichtensztajnu a nie szwajcarii!!!

@pedro - 23 czerwca 2014, 14:48:42 - *.dynamic.chello.pl
ale gra w Ekstraklasie szwajcarskiej.

rebus - 23 czerwca 2014, 14:49:14 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@pedro owszem jest z Liechtensteinu ale gra w lidze szwajcarskiej

OstrGdansk - 23 czerwca 2014, 14:49:32 - *.tktelekom.pl
Wcale nie będzie tak łatwo. Drużyna gra w drugiej lidze szwajcarskiej, oczywiście mowa o drużynie FC Vaduz. Spacerek to nie będzie, ale Ruch powinien dać radę, szczególnie, gdy PF najadą te księstwo. ;) Zawisza - Zulte? Śląsk ostatnio pokonał Club Brugge, teoretycznie mocniejszy zespół, myślę, że Zawisza może pokusić się o awans, tak jak nas zaskoczył wygrywając PP oraz awansując do czołowej 8 ligi. Lech spokojnie przejdzie Fram lub Nomme Kalju, mimo, że Estończycy rok temu wyeliminowali HJK Helsinki w LM. Legia Sligo przejdzie, tak więc plan minimum to 3 drużyny w III rundzie, szkoda Zawiszy, że trafia od razu na mocnego przeciwnika, ale jak chce sie pokusić o awans do grupy to musi sobie poradzić, jestem dobrej myśli i mogę powiedzieć z czystym sumieniem, że było to dobre losowanie, uniknęliśmy Stromsgodset oraz Spartaka Moskwa, czy drużyn tego typu, Zulte jest mocne drużynowo, może w tym sezonie im nie pójdzie. Liczę na doping w meczu (Z), wtedy awans jest w zasięgu ręki, pozdrawiam

bbb - 23 czerwca 2014, 14:49:35 - *.nidzica.vectranet.pl
nie takim drużynom Vaduz strzelał gole, chyba zapomnieliście jak Ruch męczył się niegdyś z Valettą i jakie baty zebrali od Viktorii Pilzno, moim zdaniem lekkim faworytem jest Vaduz

scoot - 23 czerwca 2014, 14:49:50 - *.wojnarowscy.static.3s.pl
Pedro masz rację ale występuje w Lidze Szwajcarii

ela - 23 czerwca 2014, 14:50:22 - *.ipt.aol.com
Ruch przechodzi dalej ! Vaduz to beniaminek 2 ligi szwajcarskiej .....100% awansuje Ruch dalej !

mat - 23 czerwca 2014, 14:50:30 - *.static.chello.pl
FC Vaduz w zeszłym roku odpadło w pierwszej rundzie z Gruzinami, więc szansa jest. Ale znając Ruch Chorzów pewnie z amatorami lub półamatorami przejdą ale po dwóch remisach.

stoLica - 23 czerwca 2014, 14:50:44 - *.play-internet.pl
2 zwyciestwa i punkty do rankingu obowiazkowo!

@pedro - 23 czerwca 2014, 14:50:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wygrali drugą ligę ze sporą przewagą. Takie sobie losowanie dla Ruchu

tommy - 23 czerwca 2014, 14:51:20 - *.181.160.250
Z FC Vaduz grała kiedyś Amica Wronki było 3-0 i 3-3 i awans Amiki. Ale punkty na wyjeździe uciekły a wtedy polskie kluby nieźle sobie poczynały np. Wisła eliminowała Parmę i Schalke.

ObseRver - 23 czerwca 2014, 14:52:08 - *.204.33.197
Na 23 piłkarzy w kadrze tylko 5 pochodzi z Liechtensteinu a reszta to głównie Szwajcarzy.Będzie ciężko.Szanse na awans oceniam na 40%.Ale myślę że wstydu nie będzie i powalczymy.

wald2 - 23 czerwca 2014, 14:52:57 - *.lublin.mm.pl
Vaduz zdecydowanym faworytem, niestety.

OstrGdansk - 23 czerwca 2014, 14:53:06 - *.tktelekom.pl
Oczywiście mój błąd, drużyna grała* w 2 lidze szwajcarskiej, awansowali do Ekstraklasy, a Legia gra z St Patrick a nie Sligo.

tomala do - 23 czerwca 2014, 14:54:08 - *.play-internet.pl
W końcu ktoś czyta ze zrozumieniem. Pozdro Pedro.

łańcut - 23 czerwca 2014, 14:55:15 - *.116.72.158
co jeden to lepszy koment wcale nie łatwa druzyna ten vaduz , co roku graja w pucharach

@emperator - 23 czerwca 2014, 14:55:17 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Masz rację, tylko zwróć uwagę, że gra w pucharach, bo wygrywa Puchar Liechtensteinu, a tam nie ma dla niego poważnych przeciwników.

łańcut - 23 czerwca 2014, 15:02:43 - *.116.72.158
ale są ograni w le a nie to co ruch

mikii - 23 czerwca 2014, 15:03:30 - *.internetdsl.tpnet.pl
Mają szanse, ale faworytem będzie FC Vaduz.

aspen - 23 czerwca 2014, 15:03:33 - *.141.153.85
albo klub 2-ligi szwajcarskiej albo studenci z College Europa :D

poswojemu - 23 czerwca 2014, 15:05:33 - *.175.68.226
Jeśli mamy się obawiać beniaminka ligi szwajcarskiej pochodzącego z Liechtensteinu to w ogóle nie startujmy w tych rozgrywkach. Jedną rzeczą jest szacunek dla rywala a inną wywyższanie ewidentnie słabiutkiej ekipy. Rok temu odpadli z Gruzinami.

poplo - 23 czerwca 2014, 15:07:27 - *.121.122.10
walka z pokoleniem 'nic się nie stao',jest walką z wiatrakami,ale nie można się poddawać i nadal robić swoje,a nóz może jednego z tych osobników uda się wyleczyć i nawrócić

Ślązak - 23 czerwca 2014, 15:09:16 - *.dynamic.chello.pl
W praktyce to z polskimi drużynami to rywale są na ogół zadowoleni że je wylosowali ,patrząc na poziom Ruchu jaki prezentuje i poziom Vaduz i kto tam gra to lekko Ruch nie będzie miał , teraz nie ma różnicy dla Polski czy Luksemburg czy Litwa zawsze jest ciężko a liga szwajcarska jest dość mocna więc szanse 50-50 % !!Pozdro Only GieKSa

jjo - 23 czerwca 2014, 15:10:43 - *.bialapodlaska.vectranet.pl
LUDZIE , opamiętajcie się, z kim więc ma być łatwo (???) jak nie z takimi drużynami. To nie jest przedstawiciel Bundesligi ani ligi angielskiej - Lichtenstein Gibraltar, to może kogoś łatwiejszego z Grenlandii. Jestem w szoku z powodu takich dedukcji. Ruch ma obowiązek wygrać 2 mecze , a jak nie to niech nigdy nikt im więcej nie da licencji na puchary. Wstyd inaczej myśleć.

@@@ - 23 czerwca 2014, 15:11:39 - *.centertel.pl
Czyli raczej Vaduz, a znimi nie tylio Ruch, ale zaden polski klub obecnie nie ma za specjalnie szans na awans

??? - 23 czerwca 2014, 15:17:01 - *.dynamic.mm.pl
W lidze nie kibicuje żadnemu z polskich klubów które grają w pucharach, ale mam nadzieje że dojdą jak najdalej. Przeciwnicy słabi (pierwszy raz o nich słyszę szczerze mówiąc) więc jeżeli nie awansują dalej to będzie niezły blamaż nie tylko dla tych zespołów które odpadną ale też dla polskiej ligi

Gamon - 23 czerwca 2014, 15:17:18 - *.mycingular.net
Czyli wstępne eliminacje do eliminacji w elimiminacjach
Do LE. Boże co się stało z Polska piłka ? Stadiony
Dobrzy kibice, dobra kasa dla kopaczy, baza,
Obozy w Turcji czy tam gdzie jeszcze ... A tu z polamatoromi
Trzeba się silowac w lipcu.. Jezu Chryste.

ObseRver - 23 czerwca 2014, 15:19:33 - *.204.33.197
To że są z Liechtensteinu to nie oznacza że to cieniasy bo nie mówimy o ich reprezentacji tylko o klubie który gra w lidze szwajcarskiej.To tak jakby uznawać Swansea albo Cardiff za słabe zespoły bo z Walii nie biorąc pod uwagę w jakiej lidze grają.Więc tak jak wcześniej pisałem nie ma co panikować ale uważam że nie będzie łatwo.PozdRo.

piast - 23 czerwca 2014, 15:25:39 - *.internetdsl.tpnet.pl
Ważne, że Ruch nie musi lecieć gdzieś pod chińską granicę do jakiegoś Kazachstanu. Reszta jest nie ważna. Ale Vaduz może być groźny.

karaganda - 23 czerwca 2014, 15:32:28 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
ale nastały czasy ...juz się chorzowiacy usprawiesliwaja przed ewentualnym wp...lem...Beniaminek ligi szwajcarskiej-i my sie mamy ich bać??dwa zwyciestwa to obowiazek

z - 23 czerwca 2014, 15:33:09 - *.ssp.dialog.net.pl
wszyscy pisza o Vaduz a tak naprawde jeszcze nie wiadomo jaki poziom prezentuja kluby z Gibraltaru bo repra poza jedna wieksza wpadka nawet ze Slowacja zremisowala wiec ciekawie a co do Vaduz to ta druzyna ma spore aspiracje nawet w lidze Szwajcarskiej wiec wcale sie nie cieszcie z tego losowania

TCDNJSDWJD - 23 czerwca 2014, 15:43:26 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cieszymy bo będziemy mieli w miarę bliski wyjazd. 1100 km przez Niemcy. Niebiescy on touR!

jorguś - 23 czerwca 2014, 15:51:35 - *.adsl.inetia.pl
do bbb. kolego obejrzyj się dokładnie dokąd Victoria Pilzno zaszła w grupie jak wyeliminowała Ruch.a potem głupoty wypisuj.a druga sprawa to ciekawi mnie jakiej drużynie ty jesteś kibicem na pewno takiej co juz ponad 20 lat nie gra w pucharach.

zs - 23 czerwca 2014, 15:53:34 - *.home.otenet.gr
Rywal ciezki, patrzac na poziom polskiej ligi. Nie ma co sie cieszyc 2 runda to moze byc maks

A.c.q. - 23 czerwca 2014, 16:00:38 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
FC Vaduz:
2013/14 - I runda eLE
2011/12 - III runda eLE
2010/11 - I runda eLE
Ruch Chorzów:
2012/13 - III runda eLE
2010/11 - III runda eLE
Bez przesady, Vaduz faworytem? To dopiero beniaminek szwajcarskiej ekstraklasy. Myślę, że Ruch powinien awansować. Skoro ten Vaduz taki silny, to czemu w poprzednim sezonie odpadł już w I rundzie? Dla mnie faworytem jest Ruch i oczekuję 2 zwycięstw.

Bomba (J) - 23 czerwca 2014, 16:09:41 - *.free.aero2.net.pl
Wydaje się że Ruch i Legia to pewne awanse po dwóch wygranych. Lech też awans ale może być remis na wyjeździe. Zawisza.....dobrze będzie jak wywalczy remis, bo na awans nie liczę

StrzelecGG - 23 czerwca 2014, 16:26:36 - *.dynamic.chello.pl
Raczej na pewno zobaczymy starcie Ruchu z Vaduz. Prawda jest taka,że nie jest to mocna drużyna i Ruch jest faworytem,jednak jeśli przegra to nie będzie to można nazwać blamażem,bo ta Liechteinsteincka drużyna słaba też nie jest.Mimo to,jeśli chcemy liczyć na choćby przedsmak LE to takie drużyny trzeba pokonać ;) Co do reszty,to uważam,że Legia i Lech powinni spokojnie awansować,a Zawisza powalczy z tą belgijską drużyną,bo jeśli Śląsk był w stanie pokonać Brugge,to czemu Bydgoszczanie nie mieli by pokonać tych zespołów?

hastek - 23 czerwca 2014, 16:50:12 - *.lukman.pl
Na tym etapie rozgrywek nie ma juz słabełuszy

Shaam - 23 czerwca 2014, 16:54:08 - *.96.234.83.tvksmp.pl
Mnie zastanawia dlaczego Cardiff, czy Swansea nie mogą grać jako walijskie drużyny w pucharach, a Vaduz może jako reprezentant Liechtensteinu.

@Shaam - 23 czerwca 2014, 17:16:41 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dlatego, że Vaduz wywalczył awans do eliminacji LE z Pucharu Liechtensteinu, natomiast Cardiff i Swansea z rozgrywek prowadzonych przez angielską federację.

ruejal - 23 czerwca 2014, 17:57:05 - *.dynamic.chello.pl
Vaduz po awansie się mocno wzmocnił wystarczy poczytać kto dochodzi.
Nie wiem jakie będą kursy, ale jeżeli będzie przyzwoity kurs na awans Vaduz to nie ma co jak stawiać.
Vaduz z remisowało w ostatnich latach jeszcze dużo słabszym składem z Broendby, Hapoelem czy wyeliminowało Vojvodinę,
Obecnie mają walczyć o pierwszą czwórkę ligi szwajcarskiej, a jaka jest przepaść między Szwajcarią, aPolską nie ma co pisać.

dch - 23 czerwca 2014, 18:48:25 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@@Shaam, to nie do końca rozumiem... Jeśli Vaduz wywalczy kiedyś prawo gry w pucharach z ligi, a nie pucharu, to będzie nabijało punkty w rankingu krajowym dla Szwajcarii a nie Liechtensteinu?

hastek - 23 czerwca 2014, 18:58:37 - *.lukman.pl
Vaduz jest silnym zespołem ,mistrzem drugiej ligi szwajcarskiej z aspiracjami na pierwsza czworke w lidze. Na tym etapie dla Polskich druzyn , nie ma slabełuszy. I kazde nie powodzenie w pierwszej rundzie nalezy traktowac z norma. Nadal przejscie pierwszej rundy dla Polskich druzyn jest nie lada wyczynem i bedzie sukcesem gdy uda sie wyeliminowac FC VADUZ.

DENIS - 23 czerwca 2014, 19:03:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Vaduz zagra z Lechem nie ma wątpliwości i myślę że spokojnie Lech sobie poradzi

DENIS - 23 czerwca 2014, 19:08:15 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Soory Ruch oczywiście

hulk2 - 23 czerwca 2014, 19:23:19 - *.pools.arcor-ip.net
Ja stawiam 3:0 w pierwszym meczu i 4;2 w drugim i awans pewny a potem z gorki i Liga Europy.poprostu trzeba wierzyc!!!!!!!!!!!!!

ślązak - 23 czerwca 2014, 19:26:29 - *.adsl.inetia.pl
Znafcy futbolu ... Przypominam koszmarne mecze z FC Valletta z 2010 roku. Vaduz to solidniejszy klub. Trudny i wymagający rywal dla Ruchu. Zespół grający europejską, nowoczesną piłkę nożną, a nie jakaś chaotyczna kopanina przeciętnych kopaczy ze wschodu. Ciężko będzie.

Leon - 23 czerwca 2014, 19:30:25 - *.239.125.190
Vaduz awansował z 2 ligi szwajcarskiej. Ruch powinien wygrać obydwa mecze. Byłby obciach- gdyby 2 liga Szwajcarów biła tak solidny zespół jak Ruch.

hastek - 23 czerwca 2014, 19:30:41 - *.lukman.pl
Vaduz .. zdobywca Pucharu Liechtensteinu , ma piłkarzy o takiej samej wartosci rynkowej co nasz RUCH, sa to wyrównane drużyny o zblizonym budzecie i potencjale. O Awans bedzie bardzo trudno.

Konrad89 - 23 czerwca 2014, 20:04:35 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
FC Vaduz pyknie chorzowian. Zobaczycie.

b - 23 czerwca 2014, 20:39:06 - *.31.3.167.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ruch wygra, a potem zakończy przygodę z Europą, bo nasza piłka jest na jej dnie.

@dch - 23 czerwca 2014, 20:59:22 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Prawdopodobnie tak. Podobnie było w ubiegłym sezonie z walijskim Swansea, nabijającym punkty Anglikom. Chociaż jeśli w tym samym sezonie wygra Puchar Liechtensteinu, to pewnie będzie grał jako reprezentant swojego kraju, a miejsce wywalczone przez ligę szwajcarską odda zespołowi, który wyprzedził w tabeli.

@dch - 23 czerwca 2014, 21:04:37 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Choć jak tak myślę, to taki deal średnio by się im opłacał. Z ligi szwajcarskiej można wywalczyć nawet miejsce w trzeciej rundzie kwalifikacji, a zdobywca pucharu Liechtensteinu startuje od pierwszej.

BI - 23 czerwca 2014, 22:06:01 - *.ccp.pl (*.254.3.116)
@dch: Liechtenstein w europucharach ma tylko jedno miejsce - właśnie dla zdobywcy pucharu. Liechtenstein własnej ligi nie posiada. Wszystkie kluby z tego kraiku grają na różnych poziomach ligi szwajcarskiej.

stats - 23 czerwca 2014, 22:28:41 - *.internetia.net.pl
Jak zwykle jako ciekawostkę wrzucam ostatnie sparingi z drużynami które dziś wylosowaliśmy:
2008/09 GKS Bełchatów - FC Vaduz 5:2
2011/12 Lech Poznań - FC Vaduz 0:1
2012/13 Piast Gliwice - FC Vaduz 0:0
-------
2007/08 Saint Patrick's FC - Wisła K. 1:1
-------
2011/12 SV Zulte Waregem - Cracovia 2:1

dch - 24 czerwca 2014, 0:15:01 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@BI, właśnie o to mi chodzi, co by było gdyby Vaduz wywalczyło awans do pucharów z ligi szwajcarskiej.
@@dch, z ligi szwajcarskiej można wywalczyć nie tylko miejsce w III rundzie eliminacji LE, ale nawet w fazie grupowej LM, wtedy na pewno nie zamieniliby tego na I rundę eliminacji LE :P Zastanawiam się tylko jak zostałoby w takim przypadku rozegranych kilka kwestii, np. taka że do współczynnika dodaje się 20% punktów z rankingu krajowego, i zastanawiam się czy byłoby to 20% ze szwajcarskiego czy Liechtensteinu. Druga sprawa byłaby taka że ktoś musiałby mimo wszystko reprezentować Liechtenstein i zakładam że byłby to finalista pucharu.

@dch - 24 czerwca 2014, 0:52:39 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
No tak, wiadomo, że wówczas na pewno by tego nie zamienili Myślę, że im współczynnik Liechtensteinu nie jest do szczęścia potrzebny, więc pewnie gdy do takiej sytuacji dojdzie, to wybiorą nabijanie punktów Szwajcarii.
A na logikę, 20% raczej ze szwajcarskiego, jeśli wywalczą awans z ligi.
Ta druga sprawa to już w ogóle byłby ciekawy przypadek, tym bardziej, że teraz finalista pucharu już nie dostaje prawa gry, gdy zdobywca gra w LM. Ale racja - ktoś musiałby dostać to miejsce.

bru - 24 czerwca 2014, 2:28:31 - *.static.tvk.wroc.pl
obawiam się,że beniaminek szwajcarskiej ekstraklasy jest troche mocniejszy od chorzowian...

realista - 24 czerwca 2014, 9:30:03 - *.centertel.pl
Bezsensowna dyskusja czy beniaminek czy nie. Ważne jakich mają zawodników budżet trenera i ambicje a nie czy są beniaminkiem. Monako tez było w zeszłym sezonie beniaminkiem i co z tego?

obiektywny - 24 czerwca 2014, 13:58:51 - *.228.43.160
Beda becki bo sorry ale Ruch to słaba drużyba.Udalo im sie w tym sezonie ale potem juz spadek.Zobaczycie

pol - 24 czerwca 2014, 15:01:19 - *.146.9.163.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Taaaaak slaba druzyna???Tylko ta druzyna zaliczyla 3 razy podium w odstepie 5 lat...

true - 24 czerwca 2014, 16:04:04 - *.tktelekom.pl
po co w ogole sie zglaszają do pucharów? znów KArabachy Levadie i inne Vaduzy z 2 ligi nas rozjadą. wszystkie polkskie drużyny to dno kompletne, poniżej wszelkiej krytyki - dlatego jak co roku dostaniemy łupnia od jakiś innych amatorów. i tak co roku.

patol - 24 czerwca 2014, 17:10:12 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie ma wątpliwości że Ruch zagra z Vaduz. Natomiast jeżeli chodzi o awans to stawiam 50 na 50 bo Vaduz to jedna z lepszych tych 'słabszych' o czym świadczy awans do ekstraklasy Szwajcarii.

z - 24 czerwca 2014, 21:14:38 - *.ssp.dialog.net.pl
druzyny z Liechtensteinu z Ligi Szwajcarskiej nie moga grac w LM bo tak jest to podpisane ze w razie czego nastepna druzyna z tabeli reprezentuje Szwajcarie w LM

judasz - 25 czerwca 2014, 1:01:28 - *.opera-mini.net (*.137.2.146)
vaduz, to dobra druzyna jedna reka kladzie bayern, a druga juventus.

maxxx75 - 26 czerwca 2014, 13:26:43 - *.elwico.pl
ruch-vaduz 1-4,0-6 dobre wyniki dla ruchu bramke powinni strzelic....

Judasz - 26 czerwca 2014, 17:12:55 - *.13.106.89
maxx
dobrze dla ciebie, ale nie dla polskiej pilki

ślązak - 26 czerwca 2014, 20:13:41 - *.adsl.inetia.pl
Pierwszy mecz decydujący o przyszłości Ruchu. Minimum 2:0, koniecznie bez straty bramki. Inaczej mogą być problemy. Przy takim zwycięstwie łatwiej będzie o remis na wyjeździe (1:1?, 2:2?)

needle - 27 czerwca 2014, 2:47:08 - *.adsl.inetia.pl
@Stats
Piszesz, że WISŁA zremisowała z Irlandczykami a LECH umoczył z drużyną Liechtensteinu...?
Nie...to nie może byc tak
Albo ja się mylę albo większość piszących tu ludzi.
Piszecie, aby nie wystawiać naszych drużyn i że szanse z drużyną II ligi szwajcarskiej są 50/50
Założyć się w necie nie sposób, a -nadal zakładam-, że cześć osób pisze dla żartu a nie z głupoty...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Cóż, moim zdaniem bezproblemowo sobie poradzimy w 3 przypadkach a Zawisza odpadnie bo przeciwnik jest po prostu silniejszy
IGła

e - 27 czerwca 2014, 13:45:01 - *.adsl.inetia.pl
@ Stats
To tylko sparingi.
Równie dobrze można napisać, że skoro Jagiellonia pokonała Omonię Nikozja i to 3-0 to Legia, lech tym bardziej sobie powinny poradzić a przecież Wisła (jako mistrz Polski z Cypryjczykami przegrała-ale to był APOEL).
ALbo teraz Wisła w sparingu z4 drużyną słowacką 5-0 ( rok temu z 3 przegrali bodajze 0-5).

poudawaj - 29 czerwca 2014, 2:41:04 - *.static.asianet.co.th
to wy osobnicy z pokolenia nic sie nie stao,jesteście gwoździem do trumny polskiej piłki
tylko w takim razie dlaczego nikt was nie odizoluje na zawsze od niej?nie wsadzi do psychiatryka,pozbawi praw obywatelskich i ubezwłasnowalni?

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas