[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


20 marca 2020, 13:59:52 - dkelman
Rozgrywki PKO Ekstraklasy zawieszone do 26 kwietnia

Departament Logistyki Rozgrywek Ekstraklasy SA poinformował, że mecze PKO Ekstraklasy zostają odwołane do 26 kwietnia 2020 roku włącznie.

Zawieszenie ma związek z aktualną sytuacją związaną z wprowadzonym stanem zagrożenia epidemicznego i wynikającym z tego przedłużającym się brakiem możliwości kontynuacji rozgrywek w zaplanowanym pierwotnie okresie.


źródło: Ekstraklasa SA

kris - 20 marca 2020, 14:04:31 - *.136.19.141
Bez sensu, powinni wrócić do roboty po świętach tak jak wszyscy ale wiadomo piłkarzyki jak zawsze klasa uprzywilejowana.

kibic - 20 marca 2020, 14:07:24 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oddać pieniądze Canal+ oddać pieniądze!!! tak samo zlodzieje za karnety!!! nie ma granka nie ma sianka. Dość sponsorowania wyżelowanych lalusiow i ich panienek!!!

MatiBorek - 20 marca 2020, 14:10:10 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Ale tu się odbiło cebulą i harnasiem XD

janusz - 20 marca 2020, 14:12:41 - *.lon.100tb.com
Wy zrobcie i nie zwlekajcie powiekszona lige do 18 bo nikt nie moze byc pokrzywdzony jak maja druzyny szanse na utrzymanie a liga nie zostanie dokonczona w 100 procentach bo z tym wirusem jest coraz gorzej a nie lepiej i to do niczego dobrego nie prowadzi.

Stan - 20 marca 2020, 14:15:00 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Pytanie do___ Polski Związek
Piłki Nożnej
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 7
02-366 Warszawa, ze szczególnym uwzględnieniem Pana Prezesa Zbigniewa Bońka! ---- Szanowny Panie prezesie, Pan jako jedyny człowiek z rodzimej piłki zna odpowiedzi na wszystkie pytania - I CO DALEJ PANIE TY MÓJ ?

Kibic Ks - 20 marca 2020, 14:17:40 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Piłkarzyki to lalusie bez jaj boją się wszystkiego a zwłaszcza grania w piłkę niech idą do zwykłej pracy za 2 tyś zł Piłkarzyki pajacyki

Jondek - 20 marca 2020, 14:17:56 - *.na5.pl
Jak już zawiesili tą wstydliwą ligę to choć na kilkanaście lat.Co to za zawieszenie tyle.Już widze jak te klubiny będą beczeć o kasę do magistratów i ceny biletów dla tych kilku osób co na to chodzą podniosą!

Sto(L)ica - 20 marca 2020, 14:18:27 - *.centertel.pl
Dawać nam to co nasze i reszta wedle kolejności w tabeli bez spadkowiczow. Od następnego sezonu 18 drużyn. Co najważniejsze Legia mistrz,a amica poza pucharami.

RUDYprezio - 20 marca 2020, 14:18:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Stan: Jak to co dalej? No w czym problem? My w Polsce wiecznie musimy robić z czymś problem. PZPN nie widzi w tym żadnego problemu, działamy, pracujemy, rozmawiamy, analizujemy. Ja muszę powiedzieć, że my mamy taką mentalność, że wiecznie narzekamy, pytamy "co dalej" i nic się nam nie podoba.

hans@wp.pl - 20 marca 2020, 14:19:12 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Nie powiększać ligi w tym roku. Nie ma zmieniania zasad podczas sezonu. A że rozgrywki przerwane - zdarzenie losowe. Na rozgrywki do wakacji nie ma szans. Nie czarujmy się nawet. Ligi już zostaną zakończone z zachowaniem obecnych miejsc.

kibic - 20 marca 2020, 14:20:08 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Polecam powiększyć lige do 100 zespołów bo wszyscy będą poszkodowani. Szkoda że najbardziej w d*** dostał Ruch bo była realna szansa na awans na szczebel centralny a teraz z odbudowy klubu znów nic nie wyjdzie. Dziękujemy pzpn i rudemu za odbieranie punktów Ruchowi od ekstraklasy do III ligi. Dajcie awans rezerwom slaska w. a 14-krotnego mistrza Polski macie gdzieś, to samo tyczy sie Poloni W, ktora przez w/w geniuszy o 1 pkt spadnie do V ligi brak i szkoda slow zakopcie sie pod ziemie jak nie umiecie zorganizować ligi!!!

fansport - 20 marca 2020, 14:23:24 - *.dynamic.chello.pl
skoro ma nie być spadków i awansów, to ligę trzeba powiększyć do 20 ekstraklasę, do 20 1 ligą, do 20 2 ligę, to bardzo podniesie poziom, bo im więcej drużyn zawodowych, tym więcej zawodowych piłkarzy, a dobry zawodowy, doświadczony piłkarz nauczy młodszych piłkarzy grać, a o to w piłce przecież chodzi, o podnoszenie poziomu.

Jizzer - 20 marca 2020, 14:23:33 - *.dynamic.chello.pl
może powinni dograć ten sezon i wszystkie inne rozgrywki w przyszłym roku (w 2021) - jak to wszystko uspokoi się

Kni - 20 marca 2020, 14:24:20 - *.rev.cloud.scaleway.com
youtube.com/watch?v=5ZYA_zTzrW0&t=35s skandal piłkarski !

ciaciek - 20 marca 2020, 14:24:59 - *.15.175.222
Nie rozumiem co to za problem dokończyć sezon np. w sierpniu, a kolejny zagrać skrócony (np. tylko 30 kolejek). Zawarcie porozumień z zawodnikami, którzy mają kontrakty do 30 czerwca, że np. ulegają przedłużeniu o 3 miesiące, to przecież pikuś. Ogarnięcie ubezpieczeń na ten okres - również. Skoro rozegrane jest 2/3 sezonu, to lepiej dokończyć ten choćby i jesienią, niż go całkowicie anulować i grać przyszły od początku. Nie wiadomo przecież czy przyszłą zimą nie będzie nawrotu epidemii i przyszły sezon też nie będzie mógł zostać dograny.

Jondek - 20 marca 2020, 14:29:49 - *.na5.pl
ciaciek bo w Czerwcu klubiny ekstraklasiny zaczynają PUCHARY!

amaral - 20 marca 2020, 14:33:24 - *.dynamic.chello.pl
hm skoro poziom gry jest taki sam jak w 4 lidze, to rownie dobrze mozna brac amatorow z 4 ligi, graliby za 1000 zl po pracy ,a emocje i sukcesy w europejskich pucharach bylyby takie same jak teraz.

ciaciek - 20 marca 2020, 14:34:26 - *.15.175.222
@Jondek
Oczywiście to musiałoby zostać skoordynowane z innymi ligami i UEFĄ, ale bezsensem jest poświęcać rozegrany w 2/3 sezon tylko po to, żeby terminowo rozegrać kolejny, który również może zostać przerwany, jeśli dojdzie do nawrotu epidemii (co jest bardzo prawdopodobne). Lepiej maksymalnie przedłużyć więc termin na dogranie obecnego sezonu, o ile oczywiście będzie to możliwe.

xxxx - 20 marca 2020, 14:34:29 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Nie ma co się podniecać tym przesuwaniem terminów. Każdy rozsądny zdaje sobie sprawę z tego, że w tym roku nie zostaną rozegrane żadne mecze. Sezon w Europie zostanie dokończony wiosną 2021 roku a sezon 20/21 zostanie spisany na straty

Janusz - 20 marca 2020, 14:36:34 - *.dynamic.chello.pl
Coraz więcej wskazuje na to, że my się powinniśmy martwić o to, czy następny sezon 2021/2022 się w ogóle odbędzie, a ci tu farmazony głoszą, że do 26 kwietnia zawieszają.
Ten sezon nie zostanie już dograny i tyle.

hans@wp.pl - 20 marca 2020, 14:40:42 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@xxxx - o ile w 2021 nie będzie powtórki z "rozrywki".

obiektywny - 20 marca 2020, 14:40:49 - *.8.101.89
jeżeli nie ruszymy 1 maja to sezon powinien zostać unieważniony. Żeby tylko komuś nie przyszło do głowy iść drogą PZKosz lub powiększać ligę !!!!!

ciaciek - 20 marca 2020, 14:41:57 - *.15.175.222
@xxxx
Też jestem za tym, żeby dać sobie przez rok spokój z jakimkolwiek sportem, a sezon 2019-20 dokończyć wiosną 2021. Wątpię jednak czy jest to wykonalne.

Kibic - 20 marca 2020, 14:52:26 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
To znamy juz spadkowiczow i druzyny ktore awansowaly. Moim zdaniem z 1 ligi powinny awansowac tylko 2 druzyny bo baraze sie nie odbeda.

Jondek - 20 marca 2020, 14:52:44 - *.na5.pl
ciaciek kogo ta liga obchodzi?Kluby grają o nic bo wiadomo puchary do lipca dramat.Ja bym tego nie odwieszał kilkanaście lat jeszcze!

kolos - 20 marca 2020, 14:57:08 - *.146.134.73.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Najlepiej zakończyć w 2021roku broń Panie Boże zakanczac na tym etapie zdecydowanie NIE!

starykibic - 20 marca 2020, 14:58:47 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zakończyć ten sezon na tym etapie rozgrywek przyznając Legii tytuł MP a Piastowi Vicka. Nawet gdyby sytuacja epidemiologiczna pozwoliła na wznowienie rozgrywek w maju to najmniejszego sensu. Po tak długiej przerwie w bezczynności naszym kopaczom zastały się kości i wyrosły ponad normatywne brzuchy, które będą utrudniały poruszanie się. Poziom rozgrywek nie będzie już żenujący a wręcz okropny, przy ogromnej ilości kontuzji. Skończyć to jak obecnie jest, gdyż skóra nie będzie
warta kosztów wyprawy!!!.

Pijździsia - 20 marca 2020, 14:59:25 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
No i dobrze. Jest szansa na wyleczenie sie z nałogu hazardu Hajto oddaj mije 200 tysięcy

elo - 20 marca 2020, 14:59:53 - *.echostar.pl
niedajcie sie skolowac,zobacczie statystyki z 2017,18,19 jak grypa zarazala w setki tysiacach hiszpanow,wlochow,niemcow itd itd,ez byl zgony to zwykla odmiana grypy pod plaszczykiem zmieniania ustaw i destabilizacji krajow,czy wtedy byly blokady i zamykane wszytstko?nie a bylo znacznie gorzej

K - 20 marca 2020, 15:03:30 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Obstawiam że przy obecnych środkach ostrożności w kraju to i granie w tym terminie jest mrzonką i pobożnym życzeniem.

BOT - 20 marca 2020, 15:05:25 - *.30.49.232.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Przecież ta psychoza się niedługo skończy. Wystarczy, że kasy ludziom zacznie brakować to nawet najwięksi tchórze będą musieli zarobić. Ligę dokończyć można w zasadzie od razu. Po prostu gra ten, co chce, a jak ktoś się boi grypy, czy innego czegoś to rozwiązać kontrakt i cześć, jak czapka. I niech taki cykor siedzi w domu do końca życia, bo w wypadkach samochodowych ginie 20 razy więcej, niż na koronawirusa, a giną i młodzi, a nie jak przy tym psychicznym wirusie sami starsi schorowani ludzie z problemami z sercem, płucami, czy innymi nowotworami. W Polsce codziennie umiera ponad 1000 ludzi, a od stycznia na koronaświrusa umarło 6 osób. Strach się bać...

& Bot - 20 marca 2020, 15:16:42 - *.146.134.73.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Panie BOT w Polsce każdej doby umiera średnio pierwszy kwartał 2020roku 1200 osób z czego 80 samobójców

noto - 20 marca 2020, 15:19:49 - *.cpe.smnt.pl
probaawpisvwania

xxxx - 20 marca 2020, 15:20:20 - *.dynamic.gprs.plus.pl
@BOT
Od stycznia zmarło przeszło 10 tyś.,a w Polsce zmarło od 4 marca już 6 osób. A to u nas jest jest dopiero początek epidemii. Fachowcy twierdzą, że tak naprawde poważnie zrobi się w kwietniu i maju. Może najbardziej zagrożeni są starsi i schorowani, ale i młodzi nie są bezpieczni. 6 osoba zmarła na koronawirusa miała zdaje się 27 lat, więc stara nie była(chyba, że masz z 12 lat i każdy po dwudziestce to dla ciebie emeryt).

Bibek - 20 marca 2020, 15:28:36 - *.icpnet.pl
Do Wszystkich malkontentôw I burakow co żal dupè sciska -
Trzeba bylo zostać “piłkarzem” a nie pospolitym gosciem z “warzywniaka”. I bylibyscie wtedy zadowoloni z Zycia ......
Kazdy jest kowalem wlasnego losu.

prorok - 20 marca 2020, 15:45:16 - *.internet.lantech.com.pl
Wszyscy umrzemy, nie będzie niczego...

Klemens - 20 marca 2020, 15:45:19 - *.dynamic.mm.pl
A czy ktoś wie, jak będzie z PGE Ekstraligą żużlową? Tam chyba też szanse marne...

KORSARZ - 20 marca 2020, 15:47:16 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
xxxx - kto Ci powiedział że od 4 marca? Wszyscy zmarli mieli inne choroby nie uwodnisz na co zmarli np. 27 latka SEPSA

KORSARZ - 20 marca 2020, 15:48:39 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
Wirus jest celowy wszystkie rządy zawalimy sprawę Polski dopiero w marcu zaczął działać. Wspólny mianownik ZUS

ali - 20 marca 2020, 16:07:52 - *.play-internet.pl
Aby było sprawiedliwie powinno się ligę zakończyć.
Uwzględnić tabelę. Z ligi nikt nie spada a 2 drużyny z I ligi wchodzą.

dyl - 20 marca 2020, 16:17:05 - *.dynamic.gprs.plus.pl
największy wirus ludzkości - to głupota i ignorancja. tu nic się nigdy nie zmieni.
Pandemia z wirusikiem to li tylko zasłona dymna dla wojny paliwowej, którą na chwilę obecną koncerny z USA przegrywają z odpowiednikami z Rosji. Stąd to wymuszenie USA na zamrożeniu gospodarek krajów, gdyż wydobycie surowca przestało być dla nich opłacalne...

Walden - 20 marca 2020, 16:19:27 - *.dynamic.chello.pl
włączcie sobie panowie Ligę Białoruską
Dinamo Brest - Smoleviczi FC
Dinamo Minsk - Ruch Brest - dzisiaj

ktos - 20 marca 2020, 16:21:43 - *.unity-media.net
Ja bym byl ciekawy jak jeden czy drugi co sie tutaj wypowiada by sie zarazil a potem zarazil by swoja rodzine przez to ze chce grac w pilke a polowa rodziny by tego nie przezyla ciekawe do kogo by potem mial zal Kretyni

ted - 20 marca 2020, 16:32:43 - *.ajc.com.pl
Co za TĘPOTA INTELEKTUALNA ! Takie ZAGROŻENIE a oni chcą grać ! Ludzie myślcie CHOĆ TROCHĘ !!! Pozdrawiam !

Mielone - 20 marca 2020, 16:39:22 - *.play-internet.pl
Dla Arki, ŁKSu i Korony jest wymarzona. PZPN nie wznowi tej ligi choćby miał się zesrać, nie mają jaj. Dla mnie osobiście nie sprawiedliwe byłoby żeby drużyny odesłane do 1 ligi. A co do mistrza kraju poszedłbym tą samą drogą. Ale EkstraklasaSA nie pozwoli na to żeby Legia nie została mistrzem kraju to jest smutne.

hubi - 20 marca 2020, 16:40:11 - *.124.100.133.rybnet.pl
czy jest pandemia czy nie te pokraki i tak nic nie grają ...

Diesel - 20 marca 2020, 16:45:18 - *.dip0.t-ipconnect.de
Uznac sezon za nieodbyty i dowidzenia mistrza ,spadkowiczow i pucharowiczow nie ma!! i tak wszystkie ligi!! dziekuje dobranoc!

dyl - 20 marca 2020, 16:48:43 - *.dynamic.gprs.plus.pl
"Walden" dał doskonały przykład ligi państwa, które to nie znajduje się pod przysłowiowym butem USA. Zatem tam paranoi epidemii grypkopodobnej nie sposób w społeczeństwie zasiać. No a jak jeszcze ropę ciągnie się li tylko ze wschodu od Rosji... to i w spokoju poglądać mecze można

PM - 20 marca 2020, 16:51:25 - *.dynamic.chello.pl
@xxxx śmierć 27-latki nie miała związku z koronawirusem.

Rale - 20 marca 2020, 16:56:27 - *.ip-144-217-255.net
youtube.com/watch?v=5ZYA_zTzrW0 oglądać i cieszyć się życiem w obecnych czasach Koronowirusa.TYLKO TO na razie pozostaje !

Walden - 20 marca 2020, 17:09:32 - *.dynamic.chello.pl
sam prezydent Łukaszenka powiedział - na łamach
portalu belsat.eu - że nie należy ulegać panice i jest daleki od naśladowania innych krajów w zapobieganiu pandemii koronawirusa
i jeszcze zaapelował do rodaków o zachowanie spokoju; W jego ocenie kieliszek wódeczki lub innego mocniejszego trunku powinien rozprawić się z SARS-CoV-2. Po takiej „kuracji” zaleca rolnikom zabrać się do pracy na… ciągniku rolniczym.

roberto - 20 marca 2020, 17:32:11 - *.bb.sky.com
fansport po raz pierwszy Cię popieram po 20 drużyn 2 spadek z automatu dwie baraże

roberto - 20 marca 2020, 17:33:47 - *.bb.sky.com
przy powiększeniu do 18 już tak powinno być ekstraklasa do 3 ligi włącznie

100%BB - 20 marca 2020, 17:35:46 - *.bielskobiala.vectranet.pl
Powiększyć ligę już na kolejny sezon ekstraklasę do 18 drużyn. Wtedy stworzy się luka także dla, 1, 2 i 3 ligi w kwestii awansów z niższych lig.
Nikt nie spada. Stworzyc w 1 lidze sezon z 20 drużyn z czego 6 spada w sezonie 2020-21

dyl - 20 marca 2020, 17:36:12 - *.dynamic.gprs.plus.pl
@Walden, tu nawet nie trzeba wódki :-))) Patrząc od strony biologicznej, do pełnego wykształcenia się naszego układu immunologicznego, paradoksalnie korzystne jest takie okrsowe 'bombardowanie' naszego organizmu wirusami. Bez tego narażania się nasz układ staje się bezrobotny. A przez analogię do osób bezrobotnych taka bezczynność nie wychodzi na nasze ogólne zdrowie najlepiej. Raz jeszcze powtórzę, ta kreacja "epidemii" ma podtekst li tylko polityczno-ekonomiczny. Jest to walka koncernów paliwowych z USA i Rosji. I za tę wojnę de facto my wszyscy wkrótce zapłacimy

abc - 20 marca 2020, 17:51:10 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jedyne co się odbędzie w tym roku to wybory !!!

zielok - 20 marca 2020, 17:56:27 - *.toya.net.pl
Hehehe liga anulowana dobre sobie nikt nie spada hehe trzeba było grać a jak spadek blisko to anulować Tabela powinna zostać taka jak jest. Uda się zagrać jeden mecz czy 10 mistrz z 1 go miejsca a spadek 3 ostatnie Ciao

piotrek - 20 marca 2020, 17:58:10 - *.dynamic.mm.pl
jakie 20 jakie 18 druzyn ,halo tu ziemia, nie zagraja z 3 miesiace i połowa klubów zbankrutuje, moze uda sie jakims cudem zebrać 10, 12 klubow i stworzyć tą dawną 1 ligę.a ten obecny stwor tzw 2 liga ,3 stopien rozgrywek zniknie z powierzchni w sposob naturalny

Misek - 20 marca 2020, 18:00:30 - *.play-internet.pl
Tabela wszystko mowi.I tak powinno zostac!!!!Legia mistrz.Spadek arka korona i łks!!!

lewiatan13 - 20 marca 2020, 18:27:20 - *.toya.net.pl
Sprawa prosta. Chcą powiększenia to trzy wchodzą z pierwszej ligi a z ex spada ostatnia i to samo w drugiej awansują trzy a z pierwszej spada ostatnia.

@diesel - 20 marca 2020, 18:40:51 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Rzeczywiscie idz spac bo bredzisz. Nie po to niektore druzyny poniosly koszty na zawodnikow, trenerow zeby w obecnym sezonie wypasc jak najlepiej zeby teraz anulowano wyniki. To ze twoja druzynka jest na miejscu spadkowym to wasz problem. Trzeba bylo grac dobrze do tego momentu a nie teraz lamentowac!

ŁKS1908 - 20 marca 2020, 18:50:13 - *.centertel.pl
To niesprawiedliwe, żeby ktokolwiek spadał z Ekstraklasy. Należy zrobić reformę i powiększyć ligę o 2 lub 3 zespoły.

sopel - 20 marca 2020, 19:04:16 - *.38.98.8.internetia.net.pl
Przecież bez publiczności mogą grać,dwie drużyny nie przekraczają 50 osób i to na stadionie a nie w hali,do kościola moze wejśc własnie 50 ludka

Arczi - 20 marca 2020, 19:23:41 - *.centertel.pl
Piłkarzyki mają wolne kasę i tak dostaną a my epidemia czy nie musimy iść dziennie do pracy i narażać swoje zdrowie i życie #zostań w domu hahaha a na drugi dzień cię z roboty zwolnią

bonik - 20 marca 2020, 19:28:59 - *.quintex.com
Dograć rundę podstawową choćby w wakacje
3 ostatnie drużyny- out.
Ale tu wysypało koleśi z Łks...

Dondek - 20 marca 2020, 19:32:09 - *.dynamic.chello.pl
Zlikwidować spadki na zawsze.
Niech wszystkie kluby zostaną w swoich ligach na zawsze.

lewiatan13 - 20 marca 2020, 19:40:41 - *.toya.net.pl
@diesel. Mogą anulować ten sezon pod warunkiem ze trzy ostatnie drużyny zaczną ze strata punktowa jaka maja w tej chwili bo przecież twierdza ze pomimo tych strat się utrzymają.Czyli lks -11 arka -6 korona -5 i gramy.

lewiatan13 - 20 marca 2020, 19:44:17 - *.toya.net.pl
bonik. Nie da się bo wiele kontraktów wygasa z dniem 30 czerwca i nie którzy nie będą w stanie zebrać nawet tych 18 piłkarzy.

Kuberka - 20 marca 2020, 20:15:31 - *.icpnet.pl
Może powinni dograć ten sezon na początku lipca tego roku? Np. mecz z Legią byłby w niedzielę 14 czerwca o 18:00 , mecz z Zagłębiem Lubin wyjazdowy byłby 21 czerwca o 20:00 , mecz z Pogonią Szczecin 28 czerwca o 17:30 , mecz z Koroną Kielce 4 lipca o 17:30 a mecz z Lechią Gdańsk 11 lipca o 20:00

Kuberka - 20 marca 2020, 20:18:39 - *.icpnet.pl
W czerwcu i lipcu spokojnie dograją tą końcówkę sezonu. I tak Euro jest przełożone na 2021 rok więc nie będą się przejmować jakimiś tam rozgrywkami międzypaństwowymi.

Grubsi - 20 marca 2020, 20:26:36 - *.dynamic.chello.pl
Możecie przestać emocjonować się tym przekładaniem, zawieszaniem, wariantami zakończenia... Nie będzie żadnego dokończenia sezonu. Nikt nikomu mistrza nie przyzna, nikt nie spadnie. Czeka nas upadek wielu klubów, liga może wrócić nawet dopiero za rok i w zupełnie innym składzie. To może być różnica jak przed wojną i po wojnie.

Diesel - 20 marca 2020, 21:35:39 - *.dip0.t-ipconnect.de
Jak legii przyznaja mistrzostwo po niepelnym sezonie to Ruchowi rowniez trzeba przyznac majstra za 39rok! Byl rowniez sezon niedokonczony A Ruch byl liderem!

@diesel - 20 marca 2020, 21:44:11 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Napisz list do UWCZESNYCH wladz pzpn badz uefa.

Kubuś - 20 marca 2020, 22:15:07 - *.146.229.164.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Co ma wisieć nie utonie... A do którego roku będą tak wisieć, skoro do 2020 włącznie?

Anna Mucha - 20 marca 2020, 22:50:45 - *.mbb.telenor.dk
Wylosować mistrza spadkowiczów i rozwiązać ligę. Losować co rok. Liga wirtualna po co przepłacone kontrakty i żenujący poziom rozgrywkowy

ss - 20 marca 2020, 23:21:25 - *.17-4.cable.virginm.net
nie puszczac juz tych gamoni na boisko niech wracaja do hiszpani mongolii i innych pastwisk a on nowego sezonu zamkniete granice i tylko polacy w skladach i tak sie odrodzi polska pilka ligowa

ss - 20 marca 2020, 23:23:46 - *.17-4.cable.virginm.net
niech te spanisch zawodniko wracaja na swoje pastwiska a u nas tylkoniech gra polska mlodziez

KN - 20 marca 2020, 23:26:34 - *.retsat1.com.pl
Skończy się tak że będzie neutralizacja sezonu i ŁKS nie spadnie :D Zobaczycie, róbcie screeny.

KONRAD - 21 marca 2020, 0:35:41 - *.centertel.pl
Czytam powyższe posty i śmiech mnie pusty ogarnia.Praktycznie nikt nie zauważył,ze piłka nożna to jest BIZNES jadący głównie na pieniądzach sponsorów,prawach do transmisji TV i wpływach z tzw. dni meczowych.A tych pieniędzy po epidemii będzie o wiele mniej.Sponsorzy przeznaczą kasę na ratowanie swoich firm,utrzymanie zleceń i zatrudnienia,a nie na to,żeby 22 dorosłych facetów + rezerwowi ganiało za piłką ku uciesze kibiców.Ewentualnie zaczną sponsorować szpitale i firmy farmaceutyczne bo to będzie im przynosić uznanie i kupowanie ich produktów.Samorządy przy fali bankructw lokalnych przedsiębiorców i coraz niższych wpływach z podatku CIT i PIT będą musiały znacznie ograniczyć sponsorowanie wyczynowego sportu profesjonalnego. Wielu ludzi jak straci po epidemii pracę wskutek recesji to wypowie abonamenty stacji,która transmituje ES-ę, i ta siłą rzeczy ograniczy też finansowanie klubów.Ceny biletów na mecz nawet jak nie wzrosną to będą zaporowe przy bezrobociu sięgającym 20-30% aktywnych zawodowo wskutek recesji i załamania gospodarczego.Wiem jak ma się naście lat i nie ma się rodziny i innych zobowiązań to będzie się twierdzić,że się bilet na mecz kupi.Ale jak ma się dzieci,które podczas recesji i bezrobocia będą chodzić głodne do szkoły to kupi się im jedzenie,a nie bilet na mecz.Reasumując:kiedy ES-a wznowi rozgrywki-tydzień po oficjalnym końcu epidemii.A kiedy to będzie? Tego nie wie teraz nikt.ES-a będzie liczyć góra 12-14 drużyn bo reszty nie będzie stać na grę na tym szczeblu rozgrywkowym,chyba że zostaną obniżone znacząco wymogi licencyjne dot. finansów klubów.Z tych samych względów I i II liga będzie liczyć góra 14-16 drużyn.

MM. - 21 marca 2020, 0:48:27 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Diesel: Owszem Ruch byl liderem, ale mial nad druga w tabeli Wisla Krakow wowczas 2 punkty przewagi a krakowianie rozegrali 2 mecze mniej! To dlaczego uwazasz ze mistrzostwo nalezalo sie chorzowianom? Teraz inna jest tabela Legia ma 8 punktow przewagi nad drugim Piastem i kazdy rozegral tyle samo spotkan.

goral - 21 marca 2020, 1:51:30 - *.150.173.133
Już to pisałem i napiszę raz jeszcze.
Sezon zostanie anulowany, nie będzie kolejnego odroczenia.
Anulowany sezon oznacza, że wracamy do stanu z przed pierwszego meczu obecnego sezonu.
Nie można zamknąć ligi na 12 kolejek przed końcem. Ostatnia drużyna z tabeli ma nadal matematyczne szanse na zdobycie mistrza Polski!
Róbta screeny bo 26 kwietnia, rozgrywki zostaną anulowane nie zakończone ale anulowane.

Smyku - 21 marca 2020, 5:10:10 - *.146.103.78.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Do góral. A co z wtedy ze spadkami jak rozgrywki będą anulowane. ŁKS, Arka,korona nie spadną co z mistrzostwem legi nie zostanie przyznany kto wtedy zagra w pucharach nikt.a co z drużynami z 1 ligi te które są na miejscach premiowanych awansem nie awansują nikt nie będzie się chciał kisić rok znowu w pierwszej lidze. Tak samo w niższych ligach będzie.

Rock - 21 marca 2020, 7:42:22 - *.dynamic.chello.pl
Po co ta szopka jak każdy już teraz wie że na boiska nie wyjdą i w maju a tak będą przekładać i mydlić oczy.

Pojutrze - 21 marca 2020, 8:24:50 - *.play-internet.pl
Zostawić taka tabele jak jest!!!Legia Mistrz a :
arka korona i łks Spadek!!!
..........
........
.....

Bolek Wałę - 21 marca 2020, 8:28:07 - *.centertel.pl
Wystarczy w 2 tygodnie rozegrać 4 kolejki rundy zasadniczej bez dodatkowych 7 kolejek, bedz dzielenia na grupy. Wszystko w temacie. Dogadać kwestię spadku/awansu. Dziękuję za uwagę.

rolniczka - 21 marca 2020, 8:32:18 - *.exetel.com.au
Boiska zaorac, a bedzie wiekszy pozytek dla samorzadow.

ueo - 21 marca 2020, 9:07:53 - *.ptr.magnet.ie
dla wszytskich tu znafcow. Nie można zmieniać regulaminu w trakcie rozgrywek! mam nadzieje że zrozumieli słowo pisane i wasze teorie zostawic lige tak jak jest wsadzcie sobie w 4 litery. Jesli to do was nie dotarło to naprawde jesteście marginesem intelektualnym tego społeczeństwa

cPjŚ - 21 marca 2020, 9:13:51 - *.dynamic.chello.pl
Legia zagra w Pucharze Zdobywców Pucharów

s22 - 21 marca 2020, 9:18:51 - *.adsl.inetia.pl
Trzeba przeczekać tego sku...na koronowirusa.

K - 21 marca 2020, 9:18:51 - *.centertel.pl
Anulowanie całego sezonu po 26 rozegranych już kolejkach to jest najgłupsza rzecz jaką mogliby zrobić.
Z drugiej strony niezależnie kiedy wznowia rozgrywki, to nasze kluby czeka prawdziwa bieda z nędzą bo będzie tak jak pisał @KONRAD.

pablo - 21 marca 2020, 10:31:12 - *.centertel.pl
Górnik Zabrze dostał ponad 4 mln z budżetu na ten rok.

dyl - 21 marca 2020, 10:39:16 - *.dynamic.gprs.plus.pl
KONRADo, chyba w ogóle nie ma pojęcia jak ten nasz (i nie tylko nasz) system finansowy jest zorganizowany. Na szczycie tej piramidy jaśnieją niczym gwiazda betlejemska - BANKI. To one przedsiębiorcą (oraz indywidualnym klientom, np. na budowę domu) pożyczają wyimaginowany pieniądz wraz z "bonusem" w formie % do spłacenia. A jeśli trzeba spłacić coś czego nie ma, to najlepiej jak ktoś inny zaciąga kolejny kredyt, i tak dalej, i tak dalej, Panie Macieju, pardon, Conrado. Aż urasta nam bańka mydlana, która musi kiedyś pęknąć. Teraz jest na to czas. Przy czym za ten "fajerwerk" nie zapłacą banki tylko my

rand - 21 marca 2020, 11:00:55 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Pier...cie o spadkach, awansach, pucharach...Poczekajmy ze dwa,trzy tygodnie, zobaczymy, o czym będziecie pisać...

on - 21 marca 2020, 11:18:29 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Jak się ma 13 lat i korzysta że szkoły pozamykane to się wypisuje głupoty typu "czemu piłkarzyki nie grają?". Może jeszcze faktycznie zastanowił bym się gdyby to tylko w Polsce wstrzymano rozgrywki. Macie przykład w całej Europie - jeden zawodnik może spowodować zakażenie w obu drużynach włącznie z ich sztabami - co za ty idzie z jednego zakażonego robi się ok. 80

ad dyl - 21 marca 2020, 11:22:32 - *.28.176.30
Za komuny były kredyty na budowę domu na 30 lat oprocentowanie niezmienne 3 %. Były kredyty dla absolwentów szkół rolniczych bezzwrotne 100 tys lub 60 tys.pod warunkiem przepracowania w leśniczówce lub agronomówce 4 lata i nie było na nie chętnych. Były kredyty dla zespołów rolników umarzane w 60 % pod warunkiem określonej dostawy produktów.

Świstak - 21 marca 2020, 11:34:39 - *.146.229.164.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Klimat nam schrzanili, walcząc o słodką wodę deszczową w krajach pustynnych, i o ropę i gaz pod morzami północnymi... Skoro nie mamy zimy, tylko epidemię, to nie należy robić przerwy zimowej, ale grać do oporu - do czasu jakiejś nowej zarazy.

Gamlin - 21 marca 2020, 12:12:55 - *.play-internet.pl
Pensja w esa max 7 tys i zaczną grać wkłady do koszulek... I zrzekac sie teraz pensji na rzecz swoich klubow pokazcie teraz wy gest w strone klubu bo 100% w to wszystko wkładamy my kibice bez nas nie istnieje piłka..........

Gamlin - 21 marca 2020, 12:21:27 - *.play-internet.pl
Ekstraklasa to liga wrzechpastwiskowa !

Szyder - 21 marca 2020, 12:24:21 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Powinni wznowić rozgrywki w majówkę i grać co 3 dni. Mielibyśmy ligę angielską. Piłkarze pokazaliby swoją wartość i wytrzyamłość. Można by wtedy stwierdzić czy Polskie kluby w ogóle powinny startować w Europejskich Pucharach i rywalizować z klubami z Anglii, Hiszpanii czy Niemiec

MM. - 21 marca 2020, 12:25:41 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Goral: LKS nie ma juz szans na mistrzostwo Polski! LkS by miao szanse na mistrzostwo Polski tylko wtedy gdy np Cracovia czy Pogon by nie rozegrali wszystkich spotkan bo ktos mysi zdobyc punkty z Legia! Albo Legia albo ktozls inhy albo podzielic sie punktami! Tak naprawde LKS szanse na mistrzostwo Polski stracil w 24 kolejce gdy Legia wygrala z Cracovia 2:1, a LKS zremisowal 1:1 z Arka

Johny - 21 marca 2020, 12:45:42 - *.dip0.t-ipconnect.de
Ja pracuje w dużej firmie , moja zona na kasie w dużym dyskoncie to samo , mamy kontakt z innymi ludzmi tzn pracownicy i klienici.
To dlaczego pilkarze i inni z gier zespołowych nie mogą grac przy pustych trybunach ?
Sa inni niż ja i moja zona?
Chyba tylko pod względem zarobkow!!!

dyl - 21 marca 2020, 14:53:36 - *.dynamic.gprs.plus.pl
@ad dyl, było wówczas wiele dobrodziejstw, o których obecne kompradorskie (dla mamony) władze od lat 30 na rozkaz Boga (na marginesie tego samego, który od zakończenia II WŚ wpierw zainstalował się w zachodniej Europie, a po 1989 roku z małymi wyjątkami również w centralnej i wschodniej) pracowicie milczą a nawet szkalują tamten złoty okres bez lichwy.
Pieniądz jak pisał w XIX wieku Karol Marks, to taki sztuczny wymyślony bóg, który ma zdolność i dużą łatwość poniżania wszystkich naturalnych bogów człowieka, m.in. takich jak przyjaźń, miłość, męstwo, odwagę, przywiązanie do ziemi i tradycji, czy ...NAWET BARW KLUBOWYCH. Proszę tylko spojrzeć na naszą ligę, co z nią zrobili tzw. ludzie pieniądza ??!! Zfrymarczyli ją za drobne

Joyo - 21 marca 2020, 14:58:29 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skoro dają transmisję mszy w kościele online na streamach, to wy dawajcie mecze ekstraklasy online na streamie z włączonymi donejtami, gwarantuje że oglądalność będzie wysoka

Marco - 21 marca 2020, 15:03:52 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Piszę z konta od kuzyna powyżej, to nie przejdzie bo internet całkowicie zamuli jakby wwszystkie spotkania puszczali na streamie, już teraz you tube obniżyło rozdzielczość.

Świstak - 21 marca 2020, 15:14:08 - *.146.229.164.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@dyl: Dobrze myślisz - popieram. Faktem jest, że przez nadmiar mamony już tak im odbija, że nawet wirus "w koronę ubrali".

JACOB - 21 marca 2020, 17:27:58 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ciekawe kiedy pójdą po rozum do głowy i uznają że to nie ma sensu i trzeba już nie wznawiać ligi

cyber - 21 marca 2020, 17:34:56 - *.216.35.123
Niestety "siła wyższa" .Wszystkie rozgrywki anulować.Żadnych spadków,awansów.Reset i startować jak od początku sezonu.Tak wymaga sprawiedliwość!
Ten burdel nie jest winą ŻADNEGO klubu.
Absolutny reset wraz z kontraktami(przesunąć daty o czas trwania tego burdelu).
Howgh!

ipan - 21 marca 2020, 18:27:07 - *.97.120.75.ipv4.supernova.orange.pl
Ja mysle ze rozgrywki wroca szybciej ok polowy kwietnia,najwazniejsze zeby Kidawa-Bonska wygrala wybory a ma juz podan 45% poparcia i kraj bedzie funkcjonowal normalnie

Bonio król - 21 marca 2020, 18:28:54 - *.icpnet.pl
Rozegrać te 3 mecze, puchar, superpuchar i tyle, niech normalnosć powrócic już w tym sezonie.

qwe - 21 marca 2020, 18:54:33 - *.dynamic.chello.pl
Rozgrywki będą niedokończone jak w 1939 roku.
Analogicznie trzymamy się tego

ŁKS1908 - 21 marca 2020, 19:01:31 - *.30.51.252.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Podobno Arka Gdynia bankrutuje 😏

wdupiemamc - 21 marca 2020, 19:08:59 - *.hartvoorinternetvrijheid.nl
Rozegrano 26 kolejek. Wystarczająco. Brednie, że taki Łks teraz by zaczął wygrywać tylko nie dali mu szansy schować do wora. Dograć ostatnie kolejki zasadniczego- 3 ostatnie drużyny spadają. 2 z 1 ligi awansują. Co do ostatniej- do dogadania.

goral - 21 marca 2020, 20:33:01 - *.150.173.133
@Smyku @MM
Puchary nie będą rozegrane w tym roku. Cały sezon zostanie anulowany, tak jak napisałem, nowy sezon, kiedykolwiek się zacznie, zacznie się tak samo jak obecny.
Nawet jeśli ŁKS nie ma szans matematycznych (nie chce mi się liczyć) to ma na 100% szanse na utrzymanie. Tak samo jak Legia nie ma zapewnionego mistrzostwa Polski.
Nie możesz zakończyć rozgrywek na 12 kolejek przed i zostawić tabele jaka jest. Bo nigdy nie wiesz, jak by było w następnych kolejkach.
Pomijam już fakt, że kluby będą wyglądać zupełnie inaczej, inni zwodnicy, inny poziom.
To będzie całkowicie nowa liga. Nie tylko w Polsce, to będzie zupełnie nowa piłka nożna.
W UK, EFL czyli odpowiednik PZPN ogłosił, że da klubom da miliony funtów na ratowanie ich przed totalnym bankructwem. Już się mówi o zupełnie nowym systemie finansowania klubów.
Największym przegranym tego sezonu, jest Liverpool, któremu zabrakło 2 meczów by mieć na 100% zagwarantowany tytuł po 30 latach. Wszelkie symulacje pokazują, że Liverpool był by mistrzem. Jak komisja dyscyplinarna Premier League potwierdzi, ze Manchester City naruszył przepisy o finansowaniu, to nowy sezon może zacząć w Championship [drugi poziom rozgrywek].

qwe - 21 marca 2020, 20:49:51 - *.dynamic.chello.pl
Zobaczcie jaki dramat został w lidze koszykówki.
Piąta drużyna rozegrała o 2 mecze mniej niż poprzedzające ją drużyny. Rozgrywając dwa mecze na pewno awansowaliby o co najmniej jedno miejsce, a nawet mogli być na podium.
Paranoja :/ w piłce nożnej będzie podobnie. Cały sezon składa się z 37 kolejek, czyli zostało 11, a wg obserwacji da się odrobić 0,6 pkt na mecz, czyli po 10 kolejkach da się nadrobić bez problemu 6 pkt.
Takiemu ŁKSowi to chyba wszystko jedno, ale Arka i Korona mogłyby się utrzymać.
Analogicznie Jaga czy nawet Wisła Płock mogłyby zając miejsce na podium...

surfer - 21 marca 2020, 20:52:28 - *.centertel.pl
Jedno jest pewniejsze, im szybciej zrestartuja sie poza wyjatkami kluby ESA , tak jak obecnie dzialo sie to od rezerw czwartej ligi
to polski futbol moze isc w gore w Europie , ktora tez stracila.
A obnizenie licencji to zwiekszenie kwot na minusie w klubach . Rownie moglyby grac zespoly podworkowe i nura na poziom swiatowej amatorki.
Nie wspominajac , by gospodarka tzw. samorzadowa troche sie przebranżowiła ze 'zdywersyfikowaniem'

klops - 21 marca 2020, 21:24:27 - *.dynamic.chello.pl
kiszka ani samochodu ani pieniędzy

MartinMix - 21 marca 2020, 21:41:41 - *.51.63.110
Sezon spokojnie zostanie dokończony. W Polsce epidemia nie jest na takim poziomie i nawet w szczycie zachorowań nie dojdziemy do takiej liczby jak Niemcy, Francja czy Hiszpania (o Włoszech nie wspominając). Jestem przekonany że do 26 kwietnia uda się w większości wygładzić epidemie. Nie mam w zwyczaju chwalić polityków ale teraz zadziałali naprawdę szybko i dobrze.
A co do anulowania rozgrywek, gdyby nie udało się dokończyć ligi - to chyba wasz żart. Tak się wypowiadają tylko kibice drużyn, które przegrały sezon. Jak widać nie potraficie uszanować pracy zespołów które włożyły mnóstwo wysyłku aby być jak najwyżej w tabeli.

dyl - 21 marca 2020, 22:41:15 - *.dynamic.gprs.plus.pl
O tym kiedy ligi wznowią rozgrywki zadecyduje "niewidzialny Bóg", który uzna czy psychoza z pandemią wirusa spełniła swoje polityczno-ekonomiczne zadanie. "Bóg" ten na marginesie doskonale wie, że z wirusami to ludzkość może sobie walczyć całą ...WIECZNOŚĆ, że jest to walka z wiatrakami :-)))
A tak przy okazji statystyki zgonów z przed kilku dni na świecie podane przez WHO:
gruźlica - 3014
zapalenie wątroby typu B - 2430
zapalenie płuc - 2216
HIV - 2110
malaria - 2002
Shigella (zatrucie pokarmowe) - 1644
rotawirus (zapalenie żołądka i jelit) - 1233
grypa sezonowa - 1027
norowirus (zapalenie żołądka i jelit) - 548
krztusiec - 440
dur brzuszny - 396
cholera - 392
zapalenie opon mózgowych - 329
odra - 247
wścieklizna - 162
żółtaczka - 82
"coronavirus" - 56
leiszmanioza - 55
bąblowica - 53
gorączka Denga - 50
zapalenie wątroby typu A - 20
ospa wietrzna - 12
śpiączka - 10
ebola - 5
sars - 3
mers -2

dyl - 21 marca 2020, 22:43:44 - *.dynamic.gprs.plus.pl
dokładnie z dnia 9/3/2020, jak wówczas sprawdzałem

dyl - 21 marca 2020, 23:01:14 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Mając powyższe na uwadze, zastanawiacie się może dlaczego politycy, dziennikarze, "autorytety" poszczególnych krajów prowadzonych de facto na krótkiej smyczy przez niewidzialnych "bogów w ludzkiej skórze", nie sieją paniki epidemicznych na przykładzie powyższych chorób (wirusów) tych z czołowych miejsc - bo by ludzkość ich wyśmiała. Musieli zatem szybciutko wykreować "CUŚ" nowego, dać mu tajemniczo brzmiącą nazwę, i następnie powtarzać to tysiące razy zgodnie z goebelsowską wykładnią: po stokroć powtórzone kłamstwo z czasem staje się prawdą...

KONRAD - 22 marca 2020, 0:18:11 - *.centertel.pl
W sobotę wieczorem Z.Boniek powiedział w wywiadzie telewizyjnym: "tak jak upadnie wiele firm wskutek epidemii tak samo upadnie z tego powodu wiele klubów".W przyszłym sezonie zagrają więc te kluby,które nie splajtują i spełnią wymogi licencyjne.Lepiej więc robić rankingi klubów,które mają stabilną sytuację finansową i przetrwają kryzys wywołany epidemią niż deliberować kto awansuje,a kto spadnie bo wynik sportowy z przerwanego przez epidemię sezonu będzie miał drugorzędne znaczenie w przypadku braku spełnienia wymogów licencyjnych związanych z utratą płynności finansowej przez kluby.

@dyl - 22 marca 2020, 7:03:58 - *.dynamic.chello.pl
mondrze muwisz
mogię na cię nakaszleć?

Conquista - 22 marca 2020, 7:05:08 - *.dynamic.chello.pl
Lechia i Arka zbankrutują napewno

qwe - 22 marca 2020, 9:31:31 - *.dynamic.chello.pl
@dyl, świetne dane, na dzień wczorajszy już 1627 na dzień, za tydzień koło 3000 dziennie, więc pod koniec marca na pewno już na pierwszym miejscu :/

qwe - 22 marca 2020, 9:39:55 - *.dynamic.chello.pl
Także odpowiadając na Twoje pytanie, przez 2 tygodnie dzienne zgodny z powodu koronawirusa wzrosły 30 krotnie. Masz dane, widzisz to, z analizą pewnie większy problem, ale podaj na dzień dzisiejszy lub wczorajszy, które konkretnie liczby (z powodów zgonów) wzrosły, dajmy na to... zaledwie 10 krotnie?
Pamiętaj - nie powielaj tego co mówią inni, bo jak sam przyznałeś stokroć powtórzone kłamstwo z czasem staje się prawdą...
Na dzień dzisiejszy wspaniale pokazałeś, że mając na uwadze postęp geometryczny, oraz to, że jednak państwa reagują na wirusa (za późno), to w kwietniu możemy mieć po kilka (oby nie kilkanaście) tysięcy zgonów dziennie przez koronawirusa :/

qwe - 22 marca 2020, 10:48:43 - *.dynamic.chello.pl
Bardzo podeszły wiek wg Ciebie: 57, 73, 66, 67 i 57 lat... Takie są statystyki w Polsce. Dzisiaj chyba 37 latka do tego.
Rzeczywiście "osób WYŁĄCZNIE w bardzo podeszłym".

obserwator - 22 marca 2020, 11:08:14 - *.25.144.254
@dyl. Napisałeś całą prawdę w pigułce!

cPjŚ - 22 marca 2020, 11:58:40 - *.dynamic.chello.pl
dyl ja na twoim miejscu najbardziej się obawiał malarii i HIV

Oko - 22 marca 2020, 12:12:15 - *.adsl.inetia.pl
@dyl- masz może statystyki z Włoch? Tam chyba na pierwszym miejscu zdecydowanie śmierć z powodu koronowirusa i nie miejsc w szpitalach. I co, nadal twierdzisz że to polityczno- społeczna psychoza?

1962 - 22 marca 2020, 14:46:46 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Zmanipulowane tchórze.

Bolesław - 22 marca 2020, 14:58:56 - *.centertel.pl
Proszę raz jeszcze rozważyć redukcję Ekstraklasy do 12 drużyn. Niech grają najlepsi finansowo.

goral - 22 marca 2020, 15:21:09 - *.150.173.133
W Polsce bardzo lekceważy się sprawę COVID-19.
Mimo, że Polska wykonuje mało testów, najmniej w Europie na liczbę mieszkańców. To nie potraficie spojrzeć na to realnie?
Macie internet, zróbcie sami research.
We Włoszech wczoraj COVID-19 przyniósł ponad 800 zgonów w jeden dzień!
Zarażonych jest ponad 50 tyś ludzi.
W Polsce 500 parę... w Czechach na 8 mln ludzi zarażonych jest ponad 1000 a w Polsce na 38 miln 500 parę? Naprawdę?
W kraju, w którym setki tysięcy ludzi jeździło do Włoch jeszcze w marcu, do Hiszpani, Francji, Niemiec.
Nawet pływacy pojechali niecałe 2 tygodnie temu na Teneryfę... debilizm?
I pamiętaj, ty młody, możesz nawet nie mieć objawów. ale twoi rodzice mogą tego nie przeżyć - rozumiecie?
Nie zawiesza się działalności prawie całego świata z powodu grypki czy innej sezonowej choroby - myślcie i zacznijcie podchodzić do tego z myślą nie o sobie ale o waszych najbliższych.
Co do sportu, to nie ma wyjścia, nie da się inaczej jak anulować tego sezonu. Boniek ma rację, wiele klubów tego nie przetrwa, i co bardziej istotne, kluby takie jak Legia, czyli "bogate" mogą pierwsze mieć problemy! Pamiętajcie, ze te kluby płacą stosunkowo najwięcej za piłkarzy, płacą im pensje bardzo wysokie. Legia przestanie im płacić. Klub może iść pod młotek!
Musicie się pogodzić z faktem, że wszystko się zmieni.

Qtulu - 22 marca 2020, 18:01:31 - *.eurotel.cz
Jak to? Nikt nie umarł??? Ciekawe

qwe - 22 marca 2020, 19:22:08 - *.dynamic.chello.pl
@Bolesław - jakbyś tak redukował drużyny w najlepszych ligach europejskich, to bardzo ciekawie wyglądałaby Liga Mistrzów bez włoskich, angielskich i hiszpańskich klubów (tych, które obecnie tam występują - zastąpią je inne, te które są na plusie)

antek - 22 marca 2020, 20:03:55 - *.free.aero2.net.pl
drogi PZPN,ludzie sportu, to jest proste,wszystkie rozgrywki jeśli nie zostaną dokończone,powinny być unieważnione,co to za mistrz czy spadkowicz po 17 czy 19 kolejkach,to jest chore.

@antek - 22 marca 2020, 20:06:36 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Napewno nie będą unieważnione. Albo będą dokończone slbo aktualne tabele będą ostatecznymi.

jan - 22 marca 2020, 20:07:29 - *.free.aero2.net.pl
popieram poprzednika w całej rozciągłości,jak się wytłumaczycie tym co się już wzmacniają przed wiosną

ja - 22 marca 2020, 20:14:57 - *.dynamic-2-waw-k-1-0-0.vectranet.pl
I o czym wy teraz biedaki będziecie pisać?

MartinMix - 22 marca 2020, 21:11:17 - *.51.63.110
A dlaczego rozgrywki miałyby być anulowane?
Jeśli nie uda się dokończyć ligi to zakończyć rozgrywki z takim dorobkiem jaki jest.
To byłoby sprawiedliwe: na co sobie zapracowałeś - to teraz masz.
Dlaczego anulowanie rozgrywek miałoby być bardziej sprawiedliwe niż pozostawienie tabeli z tymi wynikami jakie są?

goral - 22 marca 2020, 23:04:43 - *.150.173.133
@MartinMix
Rozgrywki, będą anulowane, nie można sezonu zakończyć po 19 kolejkach...
A może nie po 19 tylko np. weźmy pierwsze trzy? A może 10? A może tylko połowa?
Nie, tak się nie da.Nikt nie wie, czy np. Arka nie zaczęła by dobrze grać i iść w górę.
Jak by wyglądało, jak byśmy zakończyli rozgrywki po pierwszej "połowie" i np. Wisła Kraków by miała spaść? A teraz jest już prawie na dobrej drodze do ustabilizowania. Dlaczego więc nie Cracovia ma być mistrzem? Bo miała ostatnie 3 czy 4 kolejki słabsze niż Legia?
Najlepszym wyjściem jest porostu anulowanie-unieważnienie tego sezonu. I zaczynamy od nowa ten sam sezon.
A sezon będzie już inny... Inne drużyny, inni zawodnicy.
Zdecydowanie zmieni się sposób finansowania klubów. Co dla wielu okaże się początkiem sukcesów a dla innych końcem.
Masz na myśli tą śmieszną Ekstra klasę, ligę gdzieś między Mołdawią a Czeczenią.
Pomyśl o Liverpool, zostały im dwa mecze, by mieć zagwarantowany tytuł mistrza Anglii, pierwszy raz po 30 latach, pierwszy tytuł w Premier League.
A jednak kibice mówią, że uznanie tabeli jak teraz, jest nie fair. I, że wolą by Liverpool został mistrzem grając cały sezon.
Dla kilku klubów, anulowanie ligi w UK, będzie końcem. Kluby które miały by awansować do Premier League mogą mieć poważne problemy finansowe (awans to miliony funtów).

MartinMix - 23 marca 2020, 8:30:35 - *.51.63.110
goral: zostały rozegrane 26 kolejek a nie 19 to raz.
Po drugie nie po to zawodnicy grali te wszystkie mecze, żeby teraz je od tak anulować! Mówisz że to byłoby sprawiedliwie a dlaczego sprawiedliwe? Odbierając wielu klubom w Polsce i Europie tego co do tej pory w tym sezonie wywalczyły? W ten sposób zamiast promować tych, którzy wygrywali i byli najlepsi chcesz uhonorować tych, którzy byli słabi i przegrywali swoje mecze.
Tekst o tym, że taka Arka (która przez 2/3 sezonu gra piach) nagle zacznie grać cudowną piłkę i się utrzyma. Na tym opierasz swoją argumentację? Takie gdybanie.
Dobrze że PZPN rozwiał wszelkie wątpliwości i w przypadku niedokonczenia ligi wyniki zostaną uznane takie jakie są.

RNI - 23 marca 2020, 9:01:23 - *.215.207.184-internet.zabrze.debacom.pl
szans na utrzymanie się , czy mistrzostwo nie wolno odbierać nikomu do ostatniej kolejki

dudziol85 - 23 marca 2020, 9:58:23 - *.centertel.pl
Hej wszystkim. Ja jestem za tym aby rozgrywki były przesunięte tak jak w innych ligach zachodnich. Przynajmniej do polowy mają. To by było najlepsze rozwiazanie

Wuja - 23 marca 2020, 10:22:16 - *.30.54.10.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Spokojnie, żaden sezon nie będzie anulowany, to są tylko płacze desperatów, którzy kuchennymi drzwiami chcieliby coś zyskać (utrzymanie, handel meczami) lub odebrać rywalowi (mistrzostwo, miejsce pucharowe).
A wystarczy minutę pomyśleć: unieważnienie rozgrywek oznacza odwołanie dwóch edycji LM i LE - tych trwających i z sezonu 20/21. Aby podjąć taką decyzję, trzeba by mieć pewność, że ligi w ogóle nie wystartują przez najbliższe pół roku. Takiej pewności jeszcze długo nikt nie będzie miał, a decyzję trzeba będzie podjąć na przełomie kwietnia i maja. Póki jest nadzieja na normalny start sezonu 20/21, decyzja może być tylko jedna - zrobić tak żeby LM i LE mogły się odbyć. Jedyną drogą do tego jest uznanie obecnego stanu tabeli za obowiązujący na koniec sezonu, dokładnie tak jak to określił PZPN.
A że kilka klubów popłacze, że "przecież mieli matematyczne szanse"? Trudno, w tej sytuacji zawsze będzie ktoś pokrzywdzony - jak nie spadkowicze to zespoły z niższych lig, którym anulowanie sezonu odebrałoby awanse. Z dwojga złego nich płaczą ci z dołu tabeli - nie znaleźli się tam przez
pechowe zbiegi okoliczności, trzeba było walczyć w każdym meczu a nie liczyć na "kolejki cudów" pod koniec sezonu.
Paradoksalnie ten sezon może się okazać najuczciwszym od lat, bo ekipy szykujące handelek w ostatnich kolejkach zostały złapane z portkami wokół kostek.

Polak - 23 marca 2020, 11:39:09 - *.dynamic.chello.pl
Nie będzie już wznowienia rozgrywek bo wystarczy jedna chora osoba na stadionie w pociągu czy pubie i nastąpi nawrót epidemii. Obecna tabela zostanie uznana za końcową. Ewentualnie Arka, która straciła płynność finansową i wiadomo, że już się nie podniesie może zostać teraz zawieszona i ewentualnie przesunięta na ostatnie miejsce w tabeli. Ale to w sumie nie robi żadnej różnicy bo i tak Arka ogłosi upadłość i w przyszłym sezonie nie wystartuje w ogóle lub wystartuje jako nowy podmiot tam gdzie obecnie jej rezerwy czyli w 5 lidze (zwanej ligą czwartą).

abc - 23 marca 2020, 13:23:08 - *.play-internet.pl
Jako kibic ŁKS uważam, że jednak uczciwie byłoby rozegrać sezon do końca, choćby w czerwcu. Co z drużynami z I ligi? Skąd wiadomo, która by awansowała a która nie? Przecież ogromne środki przeznaczyły na ten sezon. Decyzja na podstawie tabeli na 10 kolejek przed końcem nie jest sprawiedliwa. Co prawda, wirus to siła wyższa. Ale wciąż wielki niesmak by pozostał. Podobnie jest ze spadkami.

janek - 23 marca 2020, 17:18:46 - *.radio.bialystok.pl
a może wreszcie jest okazja aby w całej Europie i w pucharach przejść na system WIOSNA -JESIEŃ , czyli znalibyśmy mistrza na dany rok a nie sezon.
WTEDY na spokojnie dostosuje się kalendarz do roku 2022
puchary -od kwietnia do sierpnia grupowe , jesienia pucharowe
Final LM - w listopadzie
a latem gdy jest cieplo trzeba grac a nie przerwy robic zima zas przerwa z 2 miesiące ipo nowym roku zaczynać od nowasezon

KibicPL - 23 marca 2020, 17:43:49 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Pogodzmy sie juz lepiej wszyscy ze obecne tabele sa ostatecznymi. Znamy spadkowiczow i druzyny ktore uzyskaly awans z nizszych lig. Ktos tam madrze powyzej napisal ze ten sezon paradoksalnie moze byc najuczciwszym z pozostalych! Zgadzsm sie z tym w 100%👍

janek d - 23 marca 2020, 18:20:19 - *.radio.bialystok.pl
JESLI SEZON JEST NIEDOKOŃCZONY NIE NALEZY PRZYZNAWAC MISTRZA- to jest złamanie regulaminu i każdy sad to spokojnie obali. To nie skoki narciarsie, które można przerwac po 1 serii
To może liczyc po prostu wyniki tylko z 1 rundy , bo jest jawni niesprawiedliwe ze jedni maja za sobą słabszych rywali a inni mocniejszych

Wadii - 23 marca 2020, 19:40:44 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Oczywiście że może zostać zakończony. Rozegrano ponad 50% sezonu. Sytuacja jest wyjątkowa ale sezon LEGALNIE może zostać zakończony z uznaniem aktualnych wyników!

Wuja - 23 marca 2020, 19:41:05 - *.30.54.10.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Hehehe, Janek z Białegostoku, uznany prawnik i ekspert od wszystkiego, wymyślił sobie regulamin i nawołuje by PZPN go nie łamał. Straszy przy tym sądem, prawdopodobnie chodzi o Sąd Ostateczny, samosąd lub samogwałt, a być może o wszystkie trzy.
Janeczku, zadzwoń na Milicję, niech przyjedzie do Bońka, uderzy go w szczepionkę i wytłumaczy, że obowiązująca uchwała, że w razie czego o mistrzu decyduje obecny stan tabeli, to jest potworna niesprawiedliwość. Nie zapomnij porządnie się przy tym popłakać, nie wiem, może niech Ci Greta udzieli korepetycji czy coś :D

barti - 23 marca 2020, 20:05:46 - *.25.250.66.ipv4.supernova.orange.pl
rozgrywki przekładają a wybory mają się odbyć jakaś nie sprawiedliwość panuje

Leniwy - 23 marca 2020, 21:18:49 - *.147.22.193.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Dopóki piłka w grze to wszystko możliwe jestem zdecydowanie za dokonczeniem sezonu i Basta !

RNI - 23 marca 2020, 22:26:48 - *.215.207.184-internet.zabrze.debacom.pl
tak jeszcze może ci co mają układy to szybko załatwiajcie walkowery i awanse czy uniknięcie spadków będzie możliwe, hehe. Jedyna sprawiedliwość :dokończenie sezonu lub awanse , ale z poszeżeniem ligi bez spadkowiczów .

gool - 24 marca 2020, 9:42:22 - *.play-internet.pl
Żeby nikt nie był pokrzywdzonym to nikt niespada każdej ligi od ekstraklasy do c-klasy co do awansu to jest proste wchodzą Ci co są na miejscach awnsu i baraże odbywają się normalnie.w pierwszej i drugiej lidze czyli po wszystkim ekstraklasa ma wyjątkowo w Nowym sezonie 19 zespołów pierwsza liga 18 a druga 19 i po temacie i nowy regulamin żeby wrócić do 18 tu zespołów we wszystkich ligach następnym sezonie .

Quba - 24 marca 2020, 17:44:08 - *.play-internet.pl
Rakow chce grać, nie mysli racjonalnie.Liga jest zawieszona a stan faktyczny rakow sie utrzymuje.Ale chciwy traci dwa razy wiecej bo chcial wejsc do 8 i te 80 mln zgarnac ale tabela pozostaje taka jak jest ,czym tych mln nie ma i nie ma stadionu budowy.Obciecie kosztow i czym nie dostanie licencji,miasto tnie koszty sponsorzy tez i zegnamy z Ex !!!witaj IV liga!!!Rakow WOn

Dr - 25 marca 2020, 15:22:12 - *.dynamic.chello.pl
Nawet jeśli ilość zarażeń spadnie to nie można pozwolić na organizację imprez masowych w Polsce do czasu całkowitego wygaśnięcia epidemii. Rząd tu powinien bardzo stanowczo zareagować i już teraz ogłosić iż do 30 czerwca jest zakaz orgnizacji w Polsce imprez masowych. I jeśli zajdzie taka potrzeba to może zostać przedłużony.

Paolo KKS - 27 marca 2020, 13:11:12 - *.centertel.pl
Rozgrywki powinny zostać dokończone w formacie fifa20. Kapitanowie drużyn zasiedliby przed komputerami pyknęli meczyki w czasie realnym 90 minut gry. Sporo bramek by padło i pewnie prześlicznej urody. Kibice oglądaliby wszystko w domu a na stadiony wrócimy dopiero jesienią.

@Leniwy - 27 marca 2020, 22:46:05 - *.dynamic-2-waw-k-1-0-0.vectranet.pl
To nie jest atak zimy gdzie odwołuje się rozgrywki na 3 tygodnie. Do lipca nie ma szans ze coś ucichnie z wirusem.

qwe - 28 marca 2020, 7:11:55 - *.dynamic.chello.pl
@dyl - tak jak pisałem.
Wczoraj na koronawirusa zmarło 3273 ludzi i w tej statystyce, którą tydzień temu wrzuciłeś już jest na pierwszym miejscu.
Nie masz pojęcia o czym pisałeś i czym jest koronawirus i jaki jest najbardziej możliwy scenariusz
A teraz mój cytat
"qwe - 22 marca 2020, 9:31:31 - *.dynamic.chello.pl
@dyl, świetne dane, na dzień wczorajszy już 1627 na dzień, za tydzień koło 3000 dziennie, więc pod koniec marca na pewno już na pierwszym miejscu :/"
Dzisiaj jest 28 marca...

MM. - 28 marca 2020, 11:28:05 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bukmacherzy wystawili zaklad Czy Ekstraklasa wznowi rozgrywki do konca maja? TAK 2.95 NIE 1.35

goral - 28 marca 2020, 11:29:28 - *.150.173.192
W UK, już się zaczyna preludium.
FA - odpowiednik PZPN zawiesiło i anulowało rozgrywki niskiego szczebla ligi. Wszystkie mecze zostały anulowane w ligach poziomu 7, 8, 9, 10.
Nie ma spadków, nie ma awansów.
3 kwietnia zbiera się FLA i PL - jest więcej niż pewne, że nie wznowią rozgrywek do 30 kwietnia.
Prawdopodobnie 30 kwietnia postanowią to co FA z ligami niższymi. Kluby są wściekłe, bo dla wielu z nich, oznacza to bankructwo.
Ale nie ma wyjścia. Generalnie, ligi niższe, są mniej narażone na bankructwa, to pół amatorskie ligi, gorzej z dużymi klubami, ci płacą miliony tygodniowo na zawodników, na stadiony na cała strukturę.
Piramida poziomów w Anglii:
1. Premier League
2. Championship
3. League One
4. League two
--------------------------
5. National League
6. National League -
a) South
b) North
--------------------------

lizus - 28 marca 2020, 15:26:09 - *.253.206.158
Przyznać natychmiast mistrzostwo Legii Warszawa.
Są teraz najlepsi i mają ogromną przewagę.
Do tego,to Warszawa jest naszą stolicą!
Legia Mistrzem santo subito!!!

tytus - 28 marca 2020, 15:39:03 - *.253.206.158
@Wadii
Ale pierdzielisz...
Co z tego,że ponad 50 procent meczów się odbyło?
A gdzie sprawiedliwość?
Jedni grali z ogórasami,a inni z faworytami i na mecze z ogórasami się nie doczekają!
Gdzie sprawiedliwość?
Nie rozumiesz,że punkt na wyjeździe z Legią nie równa się punktowi u siebie z Koroną?
Tylko całkowita anihilacja tych rozgrywek.
Mistrza i spadkowiczów NIE MA!!!!

qwe - 28 marca 2020, 18:46:23 - *.dynamic.chello.pl
@tytus - jak w 39

kynyo - 29 marca 2020, 11:06:25 - *.i-user.maxnet.66.pl
Ja chodzę do pracy w dobie koronowirusa, pracuje w zakładzie bez żadnych zabezpieczeń i nie lamentuję czy mi się to podoba czy nie.Aczkolwiek w niektórych zakładach powinni wybudować kostnice, ponieważ bardziej liczą się zyski niż ludzie. Piłkarze profesjonalni to zawodowcy, powinni więc grać, z zachowaniem granic bezpieczeństwa.

Waldhoffer - 29 marca 2020, 13:44:55 - *.dynamic.chello.pl
@kynyo Dokładnie, grać zachowując odległość min. 2 metry

cin - 29 marca 2020, 17:29:57 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@dyl
Połowa jak nie więcej tych chorób z twojej listy to choroby wywołane przez bakterie/pasożyty a nie wirusy. Śpiączka??? ale się uśmiałem. Śpiączka to nie choroba zakaźna :D:D:D
Snujesz teorie nie wiem czym poparte, bo na pewno nie wiedzą.

BKS - 29 marca 2020, 20:14:33 - *.dynamic.gprs.plus.pl
@tytus Rozumiem ze z własnych pieniędzy oddasz straty klubom, które z myślą o awansie poniosły koszta na wzmocnienia i są teraz na miejscach premiowanych awansem? Nie ma wątpliwości że sytuacja jest wyjątkowa ale sezonu nie można anulować. Albo uznajemy aktualne tabele za wyniki końcowe i kluby są degradowane do niższych lig oraz kluby z niższych są premiowane awansem albo nie ma spadków ale awanse pozostają i musimy powiększyć ligi.

goral - 30 marca 2020, 0:48:49 - *.150.173.192
@BKS
Nadal nie kumasz? Po epidemii będzie jakieś 40% mniej klubów w lidze. By utrzymać ligi na obecnym poziomie, PZPN będzie musiał obniżyć licencje albo je zawiesić, na co najmniej 2-3 sezony.
Piłkarze po 6 miesiacach przerwy stracą swoją formę, mało, kluby przestaną im płacić, więc będą musieli zaciągnąć się gdzieś do uczciwej pracy.
Nie możesz po prostu rozegrać 20 czy 22 meczy i powiedzieć "wystarczy". Tego wirusa nikt nie przewidział, dlatego wspomnisz moje słowa (zrób screen) sezon zostanie anulowany, nowy sezon rozpocznie się dokładnie tak jak obecny. A to, ze kluby poniosły wydatki... cóż ryzyko. To jest kapitalizm. Mogli się ubezpieczyć. Z reszta spokojnie, po epidemii zawodnicy będą na wyprzedażach
Śmieszy mnie tekst w TV, gdzie jakiś zawodnik z Legi powiedział, że są OK z wypłatami 50% by przeżyć epidemię Normalnie same Neymary, Ronalda i Messie w Legii
Za 2, 3 miesiące Legia przestanie płacić cokolwiek. Jak nie wcześniej!
I co, taki Ronaldo z Legii odejdzie? Gdzie? Może do Barcelony albo Realu
Zobaczycie jaki będzie kociokwik za miesiąc!

marekot - 30 marca 2020, 10:57:20 - *.adsl.inetia.pl
To jest koniec sezonu 2019/2020! A co z tym zrobi Ekstraklasa i PZPN to już ich decyzje. Powtarzam, to jest koniec sezonu!!

qwe - 30 marca 2020, 15:53:33 - *.dynamic.chello.pl
@marekot - powtórz jeszcze raz czy to koniec sezonu?

Waldhoffer - 31 marca 2020, 13:51:51 - *.dynamic.chello.pl
@goral Sezon nie będzie anulowany, bo PZPN przyjął już stosowną uchwałę. News "Decyzje PZPN w sprawie kontynuacji rozgrywek" z 12 marca 2020 jest wciąż na stronie głównej 90minut. Czytamy w nim: "Dopuszcza się opóźnienie końca rozgrywek o maksymalnie tydzień. Jeżeli przerwa w rozgrywkach będzie zbyt długa, aby ich dokończenie było możliwe, to jako końcowe tabele w PKO Ekstraklasie, Fortuna I lidze i II lidze zostaną uznane tabele po ostatniej w pełni rozegranej kolejce". Oczywiście można dyskutować czy to sprawiedliwe czy nie, ale decyzja została już podjęta. Poza tym masz sporo racji, ale PZPN decyzji i tak nie zmieni

goral - 31 marca 2020, 17:35:37 - *.150.173.192
Co kolwiek nie zrobią będzie źle.
Mogą mistrza dać nawet Górnej Wólce. Mi to zwisa, ja i tak EKSTRA Klasy nie oglądam, ale, po primo, nie będzie europejskich pucharów, bo kraje nie dokończą rozgrywek (Anglia, Włochy, Hiszpania, Niemcy...). Więc żaden mistrz Polski nie zagra w pucharach. Po secundo. Jak nic się nie zmieni w 3 miesiące (do końca czerwca), to 50% klubów z EKSTRA klasy przestanie istnieć, a może więcej? Może przeżyje 4 może 5 klubów?
Ceny kopaczy spadną w dół.
Generalnie, będzie kompletnie nowa Piłka Nożna po tym wirusie.

ko - 1 kwietnia 2020, 13:00:17 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czekać .skonczy się zaraza .podjac decyzje biednym darować czekać modlić sie pieniadze w poście biednym darować .indywidualnie trenowac trudno formę miec gdy się siedzi w domu

ty - 1 kwietnia 2020, 13:07:22 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Uważam ze po zarazie trzeba jeszcze dwa miesiące by potrenować super i dopiero grać .decyzje można podjąć kiedy grać po dwóch miesiącach treningów od ustąpienia zarazy dużo będzie bez formy psychofizycznej

tom - 2 kwietnia 2020, 17:20:31 - *.234.241.44
A puchary europejskie?
Nie będzie w tym sezonie?
A może ograniczą liczbe klubów lub zagrają jeden mecz bez rewanżu w rundach wstępnych tak samo WM i LE. Niemożliwe

tom - 2 kwietnia 2020, 17:27:50 - *.234.241.44
Do Górala.
Jeśli to się sprawdzi to, albo w Extra zagra np. Nieciecza, Grudziądz, Wigry(to tylko przykłady) bo uzupelnia lige do 16 klubów, albo w lidze zagra choćby przejściowo 11 czy 12 klubow z licencja.
Nie każdy też będzie chciał grac.

Viktor - 2 kwietnia 2020, 23:14:40 - *.centertel.pl
Za ten sezon nie przyxnawalbym mistrza tylko tytuł lidera ekstraklasy. Od Nowego sezonu I i II liga zawodową z wysrubowanymi warunkami licencyjnymi. Nie masz forsy to do okręgowej. Ciekawe czy byłoby to 18+18. Czy 14 i 16 ? Poza tym wprowadzilbym zasadę że w zespole nie więcej niż 3 na boisku z zagranicy i co najmniej 2 młodzieżowców. No i limity zarobków np nie więcej niż 5x średnia krajowa. Po każdej wojnie jest bieda to i nie ma co szaleć. Może bym powrócił do idei Młodej ex i utworzył ligę mloda1 i mloda2 liga. Pozdrawiam

napoleonik - 2 kwietnia 2020, 23:47:33 - *.97.219.67
Wygląda na to, że wirus potrwa przynajmniej do września 2020 (pierwsza faza) lub nawet może do końca roku (nawrót).
Zatem rozgrywki należy zakończyć teraz. Dać możliwość klubom renegocjacje wszystkich umów i dostosowanie się do nowej rzeczywistości. Czyli braku sponsoringu i kasy z praw tv.
Aby było sprawiedliwie należałoby przyjąć wyniki i tabelę z 17 kolejki, czyli momentu gdzie grał każdy z każdym.
Ograniczyć ilość klubów na nowy sezon do tych, których będzie stać na spełnienie regulaminów finansowych i funkcjonowanie wg nowych po wirusowych perturbacjach.
Może to będzie gwóźdź do trumny dla kilku klubów ale też i czas na zweryfikowanie i urealnienie biznesu piłkarskiego i oparcie go o własne środki i możliwości finansowe.
Dość już finansowania piłkarskiego pokera.

napoleonik - 3 kwietnia 2020, 0:09:36 - *.97.219.67
Pucharów w tym roku nie będzie. Nikt nie zrobi drugiego błędu z Bergamo, gdzie tysiące ludzi pewnie zaraziło się.
Piłka w tv to tylko rozrywka. Polska piłka to rozrywka miernej jakości, nawet drużyny z Luksemburga, Norwegii, Islandii, Albanii, Litwy ogrywają polskie kluby w pucharach.
Zatem utrata takiej rozrywki na rok to żadna strata w tym momencie.
Może lepiej jak się skonsolidują, stworzą 4-8 silniejsze kluby zamiast 16-18 słabych pomoże w wprowadzeniu sensownych zmian organizacyjnych w klubach i PZPN. Póki co to patologia.
Był kiedyś taki dowcip. Jaka jest różnica między PZPR i PZPN.
Jedna litera, nic więcej.
Czas na zmiany, pudrowanie nie pomoże.

goral - 3 kwietnia 2020, 9:55:38 - *.150.173.192
@tom
Będzie ograniczona liga, może zmienić się nazewnictwo i wróci I Liga jako najwyższa klasa rozgrywek, EKSTRA Klasa (- śmieszna nazwa dla Polskiej piłkarskiej "elity") może zbankrutować.
Mogą zbudować tymczasową ligę z 12 zespołów, liga na początku, będzie mieć zdecydowanie prawie amatorski wymiar. Zniknie wiele klubów, wielu zawodników odejdzie ze względu na wiek, czy stan kondycyjny. Gaże piłkarzy dosłownie walną o podłogę.
Kluby będą wolały mieć własnych juniorów niż płacić, za jakiegoś "gwiazdora" który formę zostawił w marcu 2020.
Tak czy inaczej, piłkę czeka prawdziwa rewolucja. Nie tylko w Polsce, ale w Polsce będzie to dużo bardziej rewolucyjne ze względu na sam kształt ligi, która jest przepłacona i co tu dużo pisać, poziomem jest w ogonie europejskim.
Pozytyw: Polska Piłka, paradoksalnie może się uzdrowić po tej epidemii.

Mrs - 3 kwietnia 2020, 13:59:46 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Liga bez kibiców to nie liga.Koniec z,tym już ,nowa epoka ,nie wolno nikogo dotknąć,na boisku utrzymać 3 metry nie wolno anulować ,koniec piłki,.Koronawirus zlikwidował piłkę.

Mrs - 3 kwietnia 2020, 14:01:33 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pieniądze. Jakieś piłkarze chcą ? Zaraz będzie ze. Nic nie dostaną ,a bo za co ?za. To ze żyją ?

Mrs - 3 kwietnia 2020, 14:08:27 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na pewno chciałbym żeby. Było inaczej ale w. To przestaje wierzyć choć. Wiem,że w,Szwecji ,na Białorusi normalnie grają ,nie boją się grać bo uważa ich rząd ze niską jest procentowo śmiertelność z koronawirusa,podobna. Do grypy,,dlatego grają tam.

goral - 3 kwietnia 2020, 17:27:12 - *.150.173.192
Nie wiem jak jest na Białorusi ale w Szwecji, jest jedna z najlepszych służb medycznych na świecie. Albo na równi z Kubą albo zaraz za Kubą.
Szwecja, straszne pieniądze pchała zawsze w służbę zdrowia. Jak się leczyć, to tylko: Kuba, Szwecja, Niemcy! W takiej kolejności.
I mała uwaga @Mrs w Szwecji jest system wiosna - jesień, 1 kolejka miała wystartować jutro 4 kwietnia. I zgadnij co? Tak, mecze są odwołane. Więc nie wiem, skąd i kto ci takie głupoty natłukł, że tam grają normalnie. Poza Białorusią, nigdzie w Europie się nie gra.

goral - 3 kwietnia 2020, 17:36:14 - *.150.173.192
Newsy z Wysp Brytyjskich.
Premier League nie wystartuje do początku maja, i sezon może być dokończony tylko, jak będzie to bezpieczne. Oznacza to, ze na 99% sezon zostanie anulowany, bo musi się zakończyć przed sierpniem.
Jak pisałem, w UK spodziewają się szczytowej fali zachorowań na maj-czerwiec (może wcześniej - początek maja). Wiec marne szanse na dokończenie sezonu.
Dodatkowo Premier League - zobowiązał kluby do obcięcia wynagrodzeń o 30%, ale kluby mogą obciąć gaze ile chcą, jednak nie mniej niż 30%.
Zawodnicy zaczynają oddawać po 90% swoich dochodów na organizacje charytatywne zajmujące się domami starców, czy zapewnieniem pożywienia dla tych co nie mają za co go kupić (czyli klientów food banks).

goral - 4 kwietnia 2020, 19:49:20 - *.150.173.192
Kolejny update z Wysp Brytyjskich.
Premier League zagroził PFA (Professional Footballers' Association - organizacja zarządzająca ligami szczebla 1-4) karą 762 mln funtów jeśli liga zostanie anulowana.
Karta głównie dotyczy zwrotów jakie żądają stacje telewizyjne za zakontraktowane spotkania, które się nie odbędą.
PFA zapowiedziała, że jeśli dojdzie do dokończenia sezonu, to na 100%^ będzie to za zamkniętymi drzwiami.
Presja na zakończenie sezonu jest olbrzymia, ale przecież są nadal zawodnicy, którzy wychodzą z zakażenia COVID-19.
UEFA wstępnie zgodziło się na transmisję meczów o 15:00 w sobotę, rozgrywanych przy pustych trybunach.
jednak na to muszą wyrazić trenerzy i zwodnicy.
Jeśli w ciągu miesiąca (do połowy maja) nie wznowią rozgrywek, Premier League może nawet upaść. Coraz goręcej na wyspach.

JarekParis - 4 kwietnia 2020, 23:07:01 - *.208.9.81
Witam Wszystkich w tym nie najlepszym okresie dla calego świata.
Nikt nie wie jak ta sytuacja dalej się będzie rozwijała, choć realnie patrząc na to jak to wszystko przebiega, może to potrwać jeszcze długo, albo bardzo długo. Przez najbliższy miesiąc czy nawet dwa na pewno się to nie skończy i nie widzę nadziei, aby udało się wznowić rozgrywki już w maju, chyba że ktoś wpadnie na pomysł, żeby grać jeszcze w okresie pandemi (bez widzów, albo z widzami i niech się dzieje co chce). Jednak za mało zostałoby terminów na ukończenie rozgrywek, zwłaszcza w I, II, III, IV i niższych ligach ; chyba że mecze rozgrywanoby do końca sierpnia.
Sezon 2019/2020 jest już w stanie tak zaawansowanym, że szkoda byłoby go po prostu anulować, nawet w takiej sytuacji. Szkoda byłoby całego wysiłku piłkarzy oraz strat które poniosły nie najbogatsze przecież nasze kluby. Ale co dalej ? Jak go dokończyć ?

JarekParis - 4 kwietnia 2020, 23:09:47 - *.208.9.81
Proponuje trzy wersje, w zależności od dalszego przebiegu sytuacji na froncie z koronawirusem.
Z wiadomych powodów, we wszystkich przypadkach pozwolenie klubom na grę nowym zawodnikom, a nawet w całkowicie zmienionym składzie. Dotyczy to także rozgrywek pucharowych, które również mogą być wtych okresach rozgrywane. Co do pucharów europejskich zapomnijmy o najbliższym sezonie 2020/2021, chyba że jakimś cudem rozpocznie sie z dwu- trzy-miesięcznym opóźnieniem.
1°) Wersja optymistyczna, gdy koronawirus ustępuje po 2-3 miesiącach ;
Przesuwamy rundę wiosenną na okres letnio-jesienny lub jesienny. Startujemy, jak najwcześniej, nawet w lipcu lub sierpniu, gdy będzie taka możliwość, by skończyć jesienią w miarę szybko, bo niestety musimy zakładać, że możliwy jest nawrót epidemii w końcu roku.
Kolejny sezon 2021 zaczynamy w wersji wiosna-jesień.
2°) Wersja mniej optymistyczna, gdy koronawirus ustępuje po ponad 6-9 miesiącach ;
Nie ma możliwości gry jesienią. Przesuwamy rundę wiosenną 2020 na okres wiosna 2021. Jak w wersji poprzedniej startujemy, jak najwcześniej, by skończyć jesienią w miarę szybko.
3°) Wersja mało optymistyczna, gdy koronawirus nie chce ustąpić i na wiosnę2021 nadal szaleje
Brutalnie kończymy sezon 2019/2020 decyzją odgórnie.
Ekstraklasa : tabela końcowa po ostatniej w pełni rozegranej kolejce (obecnie 26. i mimo wszystko przyznanie mistrza Legii), chyba że po drodze, w międzyczasie, uda się dograć chociaż do 30. kolejki i uznanie tabeli po tej kolejce.
Pozostałe ligi : tabela końcowa po ostatniej w pełni rozegranej kolejce; ewentualnie, zwłaszcza w niższych ligach, tabela po rundzie jesiennej.
Byłoby to chyba sprawiedliwe (choć dla niektórych klubów trochę mniej), biorąc pod uwagę dwa aspekty które wymienilem na początku mojego listu : wysiłek piłkarzy oraz straty które poniosły kluby.
Pozdrawiam, mając nadzieję na jak najszybszy powrót do normalności,
Jarek z Paryża

goral - 5 kwietnia 2020, 11:05:30 - *.150.173.192
@JarekParis
Nie będzie wznowienia ligi do co najmniej sierpnia (jak wznowią w sierpniu, to będzie bardzo dobrze).
Liga zmieni się diametralnie. Zmieni się przede wszystkim finansowanie. I to wszędzie.
W UK ligi poniżej 6 poziomu zostały anulowane.
Co będzie z tym sezonem, rozstrzygnie się do początków maja. Jest propozycja, by dokończyć sezon w okresie lipiec-sierpień (jak się da, nawet przy pustych trybunach) i startować od razu z nowym we wrześniu.
Ale propozycji, jest dużo, a to oznacza, jedno! Chaos.
Czyli nikt nie wie, co zrobić i co będzie dalej, nie ma żadnego planu.
Menadżerowie piłkarzy na wyspach zaczynają się burzyć, że każe się piłkarzom obniżać kontrakty...
To spowoduje, ze oni stanieją. Było już raz tak w sezonie 2000-01 kiedy starano się obniżyć gażę, wówczas piłkarze zagrozili strajkiem... czym zagrożą dziś?

Sierściuch - 5 kwietnia 2020, 23:07:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dla mnie najbardziej sprawiedliwie byłoby zrobić następująco:
- stan obecny we wszystkich ligach uznajemy za ostateczny
- kto zajmuje miejsca premiowane awansem, awansuje (lub zyskuje uprawnienie do gry w pucharach)
- kto zajmuje miejsce spadkowe, nie spada w żadnej z lig
- wszystkie ligi zostają powiększone przejściowo w przyszłym sezonie
- w ciągu 1-2 sezonów (ale nie już w przyszłym, kryzysowym) więcej zespołów spada z lig, żeby przywrócić status quo (za wyjątkiem Ekstraklasy, w której i tak ma nastąpić powiększenie)
- Puchar Polski zostaje dokończony w specjalnym turnieju na neutralnym terenie (gra co 3 dni, tylko mecz - bez rewanżów) po wcześniejszym dwutygodniowym pobycie zawodników na jakimś odludziu i udowodnieniu, że wszyscy są zdrowi, co pozwoli na wyłonienie ostatniej drużyny, uprawnionej do gry w europejskich pucharach
- kolejny sezon rozpocznie się w bezpiecznym terminie, jeżeli ma to być wiosna 2021, należy przejść na dawny tryb wiosna-jesień

JarekParis - 5 kwietnia 2020, 23:09:27 - *.208.9.81
No właśnie; ogromnego chaosu i tak już sie nie uniknie; on bedzie niezależnie od tego co zrobi PZPN i UEFA. Wiem, że UEFA nie chce tak zakończyć sezonu jak w Belgii (nawet im pogrozili) i trwają dyskusje nad jego dokończeniem nawet do końca sierpnia bez udziału widzów, by przynajmnej były transmisje w telewizji. Chodzi mi właśnie o to, że nie ma żadnego planu i aby już w najbliższym czasie, określić harmonogram na dalszą część sezonu (w zależności od warunków epidemiologicznych), by ten chaos był choć trochę mniejszy, aby kluby wiedziały już zawczasu na jakiej bombie siedzą: "kasprzaku“, kilkutonowej konwencjonalnej, czy atomowej. Aby wiedziały, że sezon będą próbować dokończyć jak najszybciej po epidemii: za 2-3 miesiące, a jak nie to na jesień, a w przypadku, gdy epidemia będzie szaleć do końca roku, to na wiosnę 2021. Dopiero, gdy nawet na wiosnę 2021 nie będzie możliwości grania, kończymy sezon 2019/2020 decyzją odgórnie (tabela końcowa po ostatniej w pełni rozegranej kolejce; ewentualnie, zwłaszcza w niższych ligach, tabela po rundzie jesiennej). Byłoby to chyba najbardzej sprawiedliwe (choć dla niektórych klubów trochę mniej), biorąc pod uwagę dwa aspekty: wysiłek piłkarzy oraz straty które poniosły kluby. Zakładam, że w skrajnym przypadku udałoby się rozegrać mecze na wiosnę 2021, bo dalej nie będzie sensu tego przedłużać, gdyż po okresie roku bez piłki wiele klubów upadnie i nie będzie miał kto grać.
Nie uniknie się problemów finansowych w związkach, u sponsorów, a przede wszystkim w klubach. Im szybciej uda się dokończyć sezon tym lepiej dla klubów ; lepiej niż przedwczesne zakończenie. O anulacji nie ma mowy, gdyż po procesach piłka byłaby uziemiona na długie lata.
I masz rację, że po epidemii liga zmieni się wszędzie; tak pod względem finansowym, kontraktów jak i pod względem organizacyjnym.

goral - 6 kwietnia 2020, 15:34:49 - *.150.173.158
Dlaczego zakończenie rozgrywek na obecnym etapie i uznanie tabli jest najbardziej sprawiedliwe?
Dla kogo? Nie, nie jest sprawiedliwe, bo nigdy nie wiesz, jak by było do końca, może robić rachunki prawdopodobieństwa, ale nigdy nie wiesz, czy, np drużyna z 5 miejsca nie zostanie mistrzem danej ligi, a drużyna z miejsca 10 nie znajdzie się w ogonie. Nie wiesz tego. Najlepszym rozwiązaniem, jest anulowanie rozgrywek i je rozpoczęcie od nowa jak będzie to możliwe.
Poza tym, jak już pisałem, wiele klubów przestanie istnieć. Jeszcze miesiąc, i zobaczysz co się będzie działo. Może się okazać, że nowy sezon, będzie kompletnie inny. I na nic ci awanse czy inne zagrywki, jak np. drużyny które miały awansować nie będą istnieć. I wówczas co? Będziesz szedł dalej w tabli kto ma awansować?
Piłka nie wróci przed jesienią, to trzeba się z tym pogodzić. Kluby mają tego świadomość. Pół biedy z klubami o małych budżetach i niskich gażach dla piłkarzy, oni będą nawet siedzieć bez pieniędzy, ale co z tymi co nabrali kredytów na zakup piłkarzy? Przecież ich nawet nie sprzedadzą za te kwoty za jakie kupili... Może się wręcz okazać, ze drużyny które zainwestowały w awanse przestaną istnieć.
Najlepszy i najbardziej prawdopodobny scenariusz, to anulowanie rozgrywek, i rozpoczęcie ich od nowa jak tylko się da.

JarekParis - 6 kwietnia 2020, 23:54:18 - *.208.9.83
@Sierściuch
Co do ligi OK, ale stan obecny we wszystkich ligach uznajemy za ostateczny jedynie wtedy, gdy nie będzie możliwości dokończenia rozgrywek co najmniej do końca roku. I bez powiększania lig! Zresztą i tak raczej spadkowiczów nie będzie, bo wiele klubów zniknie z mapy Polski.
@goral
W większości się z Tobą zgadzam, ale nie z jednym. Tak jak pisałem anulowanie sezonu nie wchodzi w grę. I zgadzam się, że zakończenie sezonu po obecnej sytuaji w tabelach nie jest sprawiedliwe i właśnie dlatego proponowałem, aby zrobić tak jedynie wtedy, gdy nie będzie możliwości dokończenia rozgrywek co najmniej do końca roku albo nawet na wiosnę 2021. Po tym okresie to i tak nie będzie miało znaczenia dla klubów z awansami, jak i tych ze strefy spadkowej, bo nawet jak sam piszesz: "może się wręcz okazać, ze drużyny które zainwestowały w awanse przestaną istnieć"; i pewnie za rok tak będzie, gdy nie uda się szybko zapanować nad sytuacją i wznowić rozgrywek.
Co do rorgrywek:
W najbliższych dniach FIFA potwierdzi możliwość NIEOGRANICZONEGO przedłużenia sezonu 2019/2020 na całym świecie; każdy kraj będzie mógł ustalić korzystną dla siebie datę.
"Liga Mistrzów zostanie dokończona w taki sposób, w jaki miałoby to miejsce przed jej zawieszeniem" – twierdzi Prezydent UEFA Aleksander Ceferin i podkreśla, że organizacja koncentruje się na możliwości dokończenia sezonu na boisku i nie bierze na razie pod uwagę innych rozwiązań.

klops - 8 kwietnia 2020, 20:02:10 - *.dynamic.mm.pl
Beda normalne spadki i awnanse tak jak to mowi uchwała. Robta skriny

k.k - 8 kwietnia 2020, 20:07:18 - *.dynamic.chello.pl
Jeszcze tylko 18 dni i ogień
he, he

Hhhh - 9 kwietnia 2020, 10:26:10 - *.111.247.198
Ale jaja

fansport - 11 kwietnia 2020, 14:59:51 - *.dynamic.chello.pl
naprawdę do 26 kwietnia ? będą grać w maseczkach ?

rotfl - 13 kwietnia 2020, 12:53:28 - *.dynamic.chello.pl
Podobno policja ma być na każdym meczu i każdego kopacza bez maski ma zawijać na dołek i każdemu łamiącemu odległość 2 m od drugiej osoby wlepiać za każdym razem mandat.

fan - 13 kwietnia 2020, 18:05:32 - *.163.182.6.ipv4.supernova.orange.pl
koniec tego palenia głupa pandemia pandemią ale grać trzeba .W maju zaczynamy grę i tyle bo inaczej będzie już po sezonie.

goral - 16 kwietnia 2020, 14:06:34 - *.150.173.158
W Szkocji chcą zakończyć rozgrywki, na zasadzie uznania obecnej tabeli jako ostatecznej.
Pewnie to zrobią dziś.
Problem w tym, że naście klubów, już zapowiedziało, że jeśli to zostanie wprowadzone to kluby pójdą do sądu.

@goral - 16 kwietnia 2020, 18:36:21 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Niech idą. Nie ma szans na wygranie takiego sporu. W tej bezprecedensowej sytuacji żaden sąd, nawet w Szkocji...nie roztrzygnie na korzyść żadnej ze stron. Stracą tylko pieniądze ale mają do tego prawo oczywiście. Troche się na tym znam. Pozdrawiam

goral - 17 kwietnia 2020, 19:00:18 - *.150.173.158
A to ciekawe, niby dlaczego, od razu wskazujesz jaki będzie wynik sprawy sądowej, jeśli do niej dojdzie?
Na moje, to kluby maja bardzo duże szanse na wygraną sprawę. I żądać odszkodowania od Ligi.
Niektóre kluby zapowiedziały nawet wycofanie się z tej ligi i niewykluczone, że powstanie nowa liga, albo dwie.

artek - 19 kwietnia 2020, 13:33:12 - *.play-internet.pl
Proponuje rozegrać latem brakujące 4 kolejki rundy zasadniczej, bez tzw: dogrywki. Proponuje także rozszerzyć ligę do 18 zespołów od najbliższego sezonu w ten sposób, ze 3 trzy drużyny spadają, a wchodzi 5. PZPN powinien być tu stanowczy, bez oglądania sie na sprzeciw klubów czy sponsorów.

działacz p - 19 kwietnia 2020, 21:26:34 - *.satkol.pl
Panie Prezesie Boniek.Proszę załatwić tak aby mecze były dla kibiców na stadionie tez w zależności od wielkości obiektu w myśl zasady piłka nożna dla kibiców.W dobie pandemii gdzie kibic na wyjść jak nie na mecz swojej drużyny Bo dla kogo jest sport jak nie dla kibica.
Na siłę ligi nie musicie dograć wystarczy 4 kolejki bo i tak w jesieni meczy w lidze europejskiej ani rozgrywek może nie być jak się czyta internet.

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas