[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2024/2025 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


22 stycznia 2024, 14:11:14 - gabrielba
Widzew i ŁKS otrzymają dotacje od miasta

Widzew Łódź i ŁKS Łódź otrzymają dotacje od miasta Łodzi na pierwsze półrocze 2024 roku.

Widzew otrzyma 430 tys. zł. Ponadto 975 760 zł przeznaczono na wynajem obiektów.

ŁKS z kolei dostanie 380 tys. zł. Ponadto 613 200 zł przeznaczono na wynajem obiektów.


źródło: Widzew to my

obserwator - 22 stycznia 2024, 14:14:01 - *.49.65.18.ipv4.supernova.orange.pl
Opłacanie z podatków, wątpliwej jakości piłkarzyków powinno być ustawowo zabronione. Samorządy mogą wspierać kluby w kwestii obiektów albo młodzieży. Ale póki nie odkryjemy złóż ropy, to pieniądzy z podatków zawsze mogą zostać lepiej wykorzystane niż sponsorowanie ekstraklapy

Winkler - 22 stycznia 2024, 14:16:45 - *.play-internet.pl
Miasta nie powinny dofinansowywać klubów. Jak ma być dobrze? Są ważniejsze sprawy na które przydałyby się takie pieniądze.

szu - 22 stycznia 2024, 14:31:19 - *.dynamic.chello.pl
Najśmieszniejsze jest to, że dostają dotacje od miasta na wynajem obiektów, które wynajmują... od miasta.
"Wnusiu, pożycz babci parę złotych, to ci kupi prezent za te pieniądze".

Obiektywy - 22 stycznia 2024, 14:31:27 - *.centertel.pl
Zgadzam się że samorządy nie powinny finansować klubów i zgadzam się z tym że oba kluby jeżeli już coś dostały to powinny po równo bo grają na tym samym poziomie rozrywkowym.

dogadujący - 22 stycznia 2024, 14:32:02 - *.centertel.pl
Rozumując tym tokiem,nie finansowac klubów z budżetu miasta,to pewnie 50 procent klubów w Polsce zawiesiłoby działalność.Wiekszośc wielkich firm jest z udziałem kapitału zagranicznego i nie chce finsnsować.A polskie firmy nie wszystkie kochają piłkę nożną.

obserwator - 22 stycznia 2024, 14:45:23 - *.49.65.18.ipv4.supernova.orange.pl
Dogadujący, to trudno. To nie jest jedyny aspekt który sugeruje, że na poważną piłkę nie zasługujemy. Samorządy to nie jest żródełko na pensje starych słowaków i jesli tego nie rozumiesz, to przerasta cię koncepcja zdrowego państwa. Sponsorowanie klubów sportówych, zawodowych, to komunistyczne złogi, nie jedyne w tym kraju.

gniewko - 22 stycznia 2024, 14:46:56 - *.dynamic.mm.pl
W przypadku Łodzi nie wygląda to tak strasznie, jak w innych miastach, gdy dotacje idą w grube miliony. Poza użyczeniem obiektów, które jest akceptowalne, reszta dotacji tylko na waciki (i dobrze).

Telemaniak - 22 stycznia 2024, 14:48:43 - *.49.110.196.ipv4.supernova.orange.pl
Z jednej strony można się zgodzić z tym, że kluby profesjonalne nie powinny dostawać tych pieniędzy, w końcu jaki to procent ich budżetu? 1-2? Z drugiej - wynajem obiektów w tym kraju kosztuje horrendalnie dużo, bo wszędzie trzeba opłacić republikę kolesi na stołkach w zarządach miejskich obiektów. Więc od tego należałoby zacząć. I oczywiście jeśli nie wspieramy piłki nożnej to żadnych lekkoatletyk czy innych żużlów też nie. Bo to piłka (zakłady bukmacherskie, podatki z pensji piłkarzy) wnosi do budżetu dużo dużo więcej niż inne sporciki. Fakty.

obserwator - 22 stycznia 2024, 14:55:29 - *.49.65.18.ipv4.supernova.orange.pl
Telemaniak - Taaaaa XD czyli argumentujesz przepalanie kasy na miernych piłkarzy bo jakis procent wróci w podatkach XD Grubo. W innych sportach osiągamy sukcesy, a lekkoatletyka to sport de facto inwidualny, który nie sposób porównać. Ale co do samej reguły tak, żadnego zawodowego sportu, drużynowego nie powinno się sponsorować w ten sposób. Samorząd może wykupić powierzchnie reklamową, miejsce na koszulce, może wspierać finansujac koszty użytkowania miejskich obiektów. Opłacanie piensji pseudo grajków powinno być karane z urzędu.

jqs - 22 stycznia 2024, 14:57:31 - *.centertel.pl
Ale te kwoty to są zapisane jako na szkolenie młodzieży, a nie jak w innych miastach gdzie za miliony opłacany jest Exposito, Kuciak czy Podolski

Telemaniak - 22 stycznia 2024, 15:00:42 - *.49.110.196.ipv4.supernova.orange.pl
A ile na te pensje wydaje budżet państwa a ile sponsorzy i inne źródła finansowania? Ilu piłkarzy opłacisz z takiego pół miliona jak w Łodzi, pół? Z podatków z piłki do budżetu wraca kilkanaście czy też kilkadziesiąt razy więcej niż jest na nią wydawane. Tak czy inaczej wydawane niepotrzebnie bo to kropla w morzu potrzeb często propagandowa.

Xyz - 22 stycznia 2024, 15:05:30 - *.centertel.pl
Obserwastor to wsxystko racja co piszesz,ale w Polsce nie ma kto sponsorowac klubów piłkarskich.Społeczeństwo jest biedne.Nie ma miliarderów.A same reklamy i tantiemy z transmisji telewizyjnych to za mało

@dogadując - 22 stycznia 2024, 15:06:24 - *.151.34.56
A może, by nie upadły tylko urealnili zarobki piłkarzy ze średnimi zarobkami w kraju. Paranoja, że ludzie zarbiający minimalną krajową mają ze swoich podatków finansować marnych piłkarzy, by ci zarabiali kilkadziesiąt tysięcy.

Juras - 22 stycznia 2024, 15:09:46 - *.versanet.de
dokladnie jakos trzeba wspierac ten Polski sport,wiadomo jakich mamy szefow tych klublow ,dopoki tacy rzadza to niestety trzeba kluby wspierac

@@dogadują - 22 stycznia 2024, 15:12:07 - *.toya.net.pl
W Łodzi kasa z dotacji w większości wraca do miasta, bo idzie na wynajem obiektów, a reszta jest przeznaczona na szkolenie młodzieży.

obserwator - 22 stycznia 2024, 15:45:23 - *.49.65.18.ipv4.supernova.orange.pl
No własnie, niepotrzebne przepalanie kasy. Ciesze się że się zgadzamy. Za ten ponad milion na bank można wyremontować, modernizować etc. Polskiej piłki nie zbawi, a samorząd może wydajniej spożytkować pieniądze.

Olo - 22 stycznia 2024, 15:59:43 - *.10-2.cable.virginm.net
Przeciez w Lodzi to sa drobniaki,w porownaniu do tego co dostaja od miast we wroclawiu,Kielcach.czy Zabrzu.
W lodzi na caly rok oba kluby dostana tyle co w takim wroclawiu w miesiac.

szu - 22 stycznia 2024, 16:24:54 - *.dynamic.chello.pl
@Juras
"Trzeba kluby wspierać" - no to wspieraj ze swojej kieszeni. Daj 100 zł, 1000 zł, 10000 zł, możesz więcej. Nikt ci nie zabrania. Pokaż, jak bardzo kochasz swój klub!
W tym momencie to nic innego jak finansowanie cyrku z samorządowego budżetu. Bo, owszem, dziś sport to takie zawody gladiatorów ku uciesze gawiedzi. I tak naprawdę tylko dlatego jest to robione, aby gawiedź przypadkiem się nie rozeźliła.
Sport dzieci i młodzieży - super, ma to sens, wspierajmy jak najbardziej.
Dofinansowywanie pensji _zawodowych_ piłkarzy / żużlowców / kogokolwiek - drwina.

Piko - 22 stycznia 2024, 16:35:53 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Pieniądze dla prywatnych klubów od miasta to PATOLOGIA. BEZ znaczenia czy piłkarze, siatkarze, koszykarze itd..... To jest PATOLOGIA

ozon - 22 stycznia 2024, 16:38:08 - *.centertel.pl
@dogadując (do odpowiadającego) - i kto by grał, nawet za średnią krajową? Przecież zarobki w Polsce w piłce to drobniaki. Goście wolą siedzieć nawet w średniaku 2 ligi włoskiej, bo mają zarobki 2-3 razy takie, niż 95% najwyższych kontraktów u nas w lidze. A gonią już nas Bułgarzy, Węgrzy o ligach "egzotycznych" nawet nie wspomnę. Już Miedż się o tym przekonała, jak chciała lepszych gości z Am Płd. zatrudnić. To jej oczy ze zdziwienia wyszły, jak usłyszała ile tam nawet przeciętniacy z dolnych rejonów zarabiają.

Krasnal - 22 stycznia 2024, 16:49:01 - *.146.127.124.mobile.internet.t-mobile.pl
ŁKS to rozumiem ! ale Widzew po co ? i za co?

1908 - 22 stycznia 2024, 17:43:18 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Przecież Widzew to podmiejski klub z Bukowca więc jak mają dostać dotacje to właśnie z Bukowca, a cała sumę w Łodzi należy przyznać ŁKS.

szu - 22 stycznia 2024, 17:50:30 - *.dynamic.chello.pl
@ozon
No graliby ci, którzy chcą grać za tę średnią krajową, w czym problem? Sądzisz, że by się nie znaleźli tacy?
W sumie to nawet mogłoby być ciekawe: tyle mamy narzekania na poziom naszej ligi i debatowania, jak temu zaradzić. A może jak jeden junior z drugim by się przekonał, że jest bardzo blisko pierwszego składu w ekstraklasie (bo za "drobniaki" prawie wszyscy obcokrajowcy daliby sobie z nią spokój), tylko musi być lepszy od swoich kolegów, co jest w jego zasięgu, to zacisnąłby zęby i zapieprzał jak ta lala. Motywacja od razu by się znalazła, siłą rzeczy ogólny poziom by się podniósł po jakimś czasie.

11 - 22 stycznia 2024, 18:04:59 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie rozumiesz - boś krasnal.

Bolo Young - 22 stycznia 2024, 18:18:58 - *.centertel.pl
szu - poziom takich rozgrywek byłby kilka razy gorszy od dzisiejszego, a o kwalifikacjach do grupy w pucharach moglibyśmy zapomnieć. Żaden dobry czy nawet średni junior nie grałby u nas, bo menadżer załatwiłby mu klub nawet w 2 czy 3 lidze na zachodzie, albo w Turcji, na Cyprze, czy w Rosji (jak ta wróci do rozgrywek). Młodzi nie myślą, o tym jak grać, tylko ile zarobią, a przy tak nędznych zarobkach jak ty proponujesz, nawet by nie spojrzeli na Ekstraklasę (na dzień dobry w innych ligach by dostali 40-50 tysi na miesiąc). Zresztą telewizje też by niezbyt chętnie pokazywały taką osłabioną ligę.

piszczel - 22 stycznia 2024, 18:35:52 - *.ssp.dialog.net.pl
To co Łódź przeznacza na ŁKS i Widzew, to są jakieś ochłapy. Spójrzcie sobie na inne miasta. Z resztą te pieniądze ŁKS i Widzew nie mogą sobie wydać na co chcą. Część jest przeznaczona na wynajem obiektów, o czym jest napisane. Reszta przeznaczona jest na szkolenie młodzieży. Kluby z miastem muszą się rozliczyć z każdej złotówki. Więc darujcie sobie teksty o jakimś wielkim i nieopłacalnym finansowaniu łódzkich klubów przez samorząd.

Teddy - 22 stycznia 2024, 20:28:23 - *.play-internet.pl
To można podsumować tylko w jeden sposób: jaka tam jest bieda..

Franco - 22 stycznia 2024, 23:23:21 - *.29.4.251.ipv4.supernova.orange.pl
Najpierw to przestańmy sponsorować partie i pół tysiąca darmozjadów siedzących w parlamencie.

Terapeuta - 23 stycznia 2024, 8:45:47 - *.dynamic.chello.pl
Jeśli faktycznie to taki ważny temat, to proponuję założyć ugrupowanie, wystartować w wyborach samorządowych z hasłem "nie dla pensji starych Słowaków z naszej krwawicy podatkowej" i przejąć radę miasta, sejmiki, w końcu prezydenta. Na poziomie miasta czy gminy jest to całkowicie możliwe, o ile faktycznie ludziom przeszkadza dotowanie klubów i poszliby głosować za hasłem racjonalizacji wydatków publicznych.

wnuk - 23 stycznia 2024, 10:34:36 - *.dynamic.chello.pl
Chyba po raz pierwszy będę bronił miasta. Co prawda modelem jest Kraków, ale popatrzcie, kluby płacą 1% za stadion /i zwraca to miasto/, a reszta......
to pewnie szkolenie młodzieży .....
Zazdrościć Łodzi - perfekt urządzona, niskie podatki - to na co wydawać

szu - 23 stycznia 2024, 10:53:44 - *.dynamic.chello.pl
@Bolo Young
Nawet zakładając, że twój scenariusz by się spełnił, skwituję to tak samo jak poprzednio: no i co z tego? Nie kwalifikowałyby się zespoły do pucharów, nie pokazywano by tego w telewizji. No i co by się stało? Ludzie umieraliby z głodu, bo te miliony zamiast na pensje piłkarzy poszłyby na cokolwiek innego (dzieciaków grających w piłkę, przedszkola, szpitale, drogi, whatever)?
@Terapeuta
Proponuję założyć ugrupowanie, którego nadrzędnym punktem programowym będzie wpisanie do konstytucji przewodniej roli _zawodowej_ piłki nożnej, niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania państwa. Bo sorry, ale w tym momencie sponsoring samorządowy profesjonalnych klubów nie ma żadnego umocowania prawnego. Podciąganie tego pod "promocję miasta" czy "finansowanie sportu dzieci i młodzieży" to kpina.

i - 23 stycznia 2024, 12:08:44 - *.toya.net.pl
Wy tu serio rozprawiacie o dotacjach w Łodzi?
Piast dostaje sezon w sezon ponad 10 mln.
Korona podobnie.
Katowice dają na różne sekcje GKS ponad 25 mln.
Do tego Wrocław czy Górnik.
KGHM utrzymuje Zagłębie Lubin, Orlen Wisłę Płock, Radomiak i jego stypendia oraz faktury Pana Sławka.
Wszystko to jest wielokrotnie większe niż te 2.5 mln jakie Łódź przekazuje na dwa Ekstraklasowe kluby a tu dyskusja jakby to było 25 mln dla jednego.

Terapeuta - 23 stycznia 2024, 12:35:36 - *.dynamic.chello.pl
Wszystko odbywa się na podstawie przepisów prawa, więc daruj sobie te ignoranckie teksty o "braku umocowania". Widać, że nie masz pojęcia o funkcjonowaniu administracji publicznej.
A w ogóle to ty masz problem i ty chcesz zmian, więc dlaczego mi każesz zakładać jakieś ugrupowanie. Działają politycznie ci, którzy chcą zmian.

szu - 23 stycznia 2024, 13:10:52 - *.dynamic.chello.pl
@Terapeuta
No jasne, oczywiście, na papierze "jesteśmy w prawie", skąd my to znamy? Ty naprawdę tak na serio? Według ciebie to jest "promowanie miasta" czy "wspieranie kultury fizycznej dzieci i młodzieży"? Widać, że za to kolega ma świetne pojęcie w praktyce o funkcjonowaniu administracji publicznej - wujek w samorządzie a ciocia w spółeczce wygrywającej przetarg za przetargiem? Dochody z dopłat, dotacji, odliczeń, ulg?
Żyjmy dalej z dojenia innych i udawania, że wszystko działa zgodnie z intencją prawodawców, bo tak naprawdę nic innego nie potrafimy. Powodzenia i bez odbioru!
@i
Jednych rozdawnictwo wynosi 2,5 mln, innych 25 mln, ale tak czy siak jest to rozdawnictwo nie swoich pieniędzy. Rozchodzi się o wybiórcze, perfidne dawanie _wybranemu_ prywaciarzowi publicznych środków pod przykrywką szczytnych celów.

JS - 23 stycznia 2024, 18:44:39 - *.centertel.pl
To powinno być zabronione i karane.Ja mam płacić coraz wyższe podatki od nieruchomości za to by kilku kapucynów miało zabawę w piłkę.Zbrodnia

Mariorock - 24 stycznia 2024, 7:30:45 - *.centertel.pl
Ale w czym problem.Galaktikos Widzewa ponoć jest ich 100tys niech robią składki po 1000 na rok i już ich Widzew jest wielki.100000000.za taką kasę idzie nieźle żyć i opłacać zawodników...

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas